Dark Castle (1986)

Apple II / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Macintosh / PC / Philips CD-i / Sega Mega Drive/Genesis

Ontwikkeld door Silicon Beach
Uitgegeven door Silicon Beach, Electronic Arts, Mirrorsoft, Philips en Three-Sixty Pacific

De held in het verhaal is Prince Duncan. Zijn doel is het om de kwade Black Knight die de bevolking in zijn ijzeren greep houdt, van zijn troon te stoten. Dus gaat Duncan naar het kasteel van The Black Knight. Om in zijn uiteindelijke missie te slagen moet hij afreizen naar de vier secties van het kasteel: Fireball, Shield, Trouble en Black Knight.

avatar van Jord
In een tijd dat alle games het nog deden met pling-pling- en piep-piep-geluiden, klonk Dark Castle op de Mac toch uitermate geavanceerd.

avatar van bas
bas
Die Mac versie was dan ook wel nog maar in zwart wit, en latere versies als Amiga en CD-i zijn helemaal omgegooid, dat wordt hier zomaar over 1 kam gesmeerd.....

avatar van Knight of Round
Mijn eerste echte spel wat mij een dag achter de Mac kon houden....Helemaal verslaafd....

avatar van Knight of Round
Waar is Beyond dark castle eigenlijk op deze site?

Ik heb hem op de Apple gespeeld. Onmogelijk moeilijk voor mij in de tijd haha, maar ik heb echt uren aan het spel gezeten. Nooit uitgespoeld overigens.

Hehe deze heb ik ook gegamed op de Atari..maar het is zo lang geleden (helemaal vergeten). Weet nog dat ik helemaal gefrustreerd raakte in een soort Throne-room waar je het moest opnemen tegen minions en een of ander grote schedel die midden in die ruimte rondzweefde.

Tja het werkt niet helemaal soeple met de muis inderdaad haha!

Denk dat het met de muis toch fijner gamen was dan met de joystick van de atari.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik verwacht hier binnenkort wat meer reacties ~_^` We zagen hem destijds in de rekken liggen voor de megadrive en we stonden nog op het punt om het te kopen ook! Op de achterkant zag het er leuk uit als een soort Apogee-achtige platformer. Op basis van plaatjes van de doos had je maar te beslissen of dit je nieuwe game werd.
Ik weet trouwens ook nog dat Mean Machines dit spel een 2,3 gaf uit 10. En dat was een ontzettend lage score voor die tijd. Onder comment: If a gameplayer went to hell, this is the game he'd be made to play Die CDI versie en megadrive zijn wel verschrikkelijk slecht, hoort dat zo?

avatar van jirachi04
En of we reacties krijgen.
De AVGN nieuwe episode gaat hierover!
AVGN Episode 105: Dark Castle « Cinemassacre Productions