Turok (2008)

Alternatieve titel: Turok: Rebirth

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Propaganda
Uitgegeven door Disney

Het verhaal speelt zich af op een planeet in de nabije toekomst. Als speler ben je Joseph Turok, een voormalig Black-Ops commando die nu lid is van een elitair Special Forces team. Met je nieuwe team ben je op een missie om een oorlogsmisdadiger op te sporen op een genetisch gemanipuleerde planeet. Helaas word je schip al snel uit de lucht geschoten en ben je toegewezen op je instincten en militaire training om het op te nemen tegen een leger soldaten en diverse woeste beesten die op de gevaarlijke planeet leven.

De allernieuwste Turok had mijn vriend de 2de dag na de release gekocht, dus snel uitproberen dat spel, dacht ik bij mijn eigen! Het spel dwingt je ditmaal echter niet meer om sluw soldaten te doden in stilte, je kan het deze keer ook aanpakken met je pistolen! Je hebt ditmaal opnieuw wapens die je gewoon bent, de boog en het mes natuurlijk! Het mes is eigenlijk maar een spijtige bedoening, want je steekt soms verschrikkelijk mis en een anderhalve seconde is genoeg om Turok naar het licht te schenken, gelukkig gebeurde dit maar zelden. Schuilen is dan ook de beste remedie om Turok te laten leven, maar de vijanden hebben een supergoede AI, ze flankeren je achter je schuilplaats en weten het je altijd verschrikkelijk moeilijk te maken, de voldoening die je van jezelf krijgt is onbeschrijfelijk! De graphics zijn van een hoog niveau, maar het spel moet redelijk lang laden en soms zelfs tussen de levels in! Ik vrees dan ook dat dat niet door iedereen geaprecieerd zal worden. De dino's zien er gruwelijk vet uit, maar met je mes op R2 drukken en je hebt één bloederige kill uitgevoerd met je mes, vette acties, dat wel, maar erg makkelijk om bijna alle dino's in één klap te doden. De eindbazen zijn best cool, vooral de T-Rex, maar je hebt redelijk snel door hoe je ze kan omleggen, maar enorme coole monsters krijg je zeker te zien in Turok! Turok is de allereerste échte verassing van het jaar 2008, het spel speelt vlot, de voldoening die je krijgt bij het uitspelen van een frustrerend moeilijk level bijft behouden, dus zeker het uitchecken waard!
Cijfer: 4,0*!