Shadow Hearts (2001)

Alternatieve titel: Shadōhātsu

PlayStation 2

Ontwikkeld door Sacnoth
Uitgegeven door Aruze en Midway

Het jaar is 1913, een jaar voor de eerste wereldoorlog... Jij bent Yuri Hyuga, een jonge 'harmonixer', iemand die de kracht bezit om in demonen te veranderen. Met een gedoemd gevoel, zwerft hij door het, door Japan bezette China, als hij Alice Elliot ontmoet, een jong Brits meisje, wie precies de tegenovergestelde krachten van Yuri lijkt te hebben. Haar familie is afgeslacht door een mysterieuze 'Warlock', genaamd Roger Bacon. Samen besluiten ze wraak te nemen op Bacon en zo ook meer te leren over Yuri's vreemde verleden.

avatar van metaledje
Ik zie dat er 2x op gestemd is!!!! Als die 2 stemmers deze origineel in bezit hebben, en als dit spel toch maar een beetje stof bij je zit te vergaren.. Is het dan mogelijk dat ik deze van je over kan kopen?

Ik wil hem kosten wat kost hebben, al jaren nergens meer verkrijgbaar

avatar van ReMyTje86
Ik zie dat bahamut en sqaul hier ook op gestemt , hebben jullie een rpg dat jullie niet hebben .

Dit is een rpg dat zomaar van uit niks is verschenen op de ps2. Ik deze spel had gekocht bij een winkel. Tot nu toe ben ik de enige en met 5 andere die dit ook hebben had ik toen gehoord kunnen best zijn dat er meer mensen die het daar hebben gehaalt.

Deze (thiller)rpgtje is wel moeite waard om het te spelen, want vanaf het begin word je gewoon in het verhaal gezogen zeg maar. Tis echt een apart verhaal want ik ben zelf tot het eind baas gekomen moet alleen zeggen dat het voor mijn een tijdje geleden si toen ik deze spel speelde. Een ding is zeker IK moet NOCH steeds de eindbaas verslaan daar heb ik hulp bij nodig:). Dus ik wil eigenlijk nisk over het spel vertellen mocht er mensen zijn die hier aan beginnen een ding is zeker. Het is een 4* rpg waard vind ik.

avatar van metaledje
Verkoop je hem niet? zoja name your prize

avatar van ReMyTje86
huren kan ook ? of lenen.

avatar van Jer0en
De opvolger van Koudelka. De rpg biedt erg veel vernieuwing door het gebruik van de judgment ring en heeft net zoals Covenant een cast aan aparte en orgineel bedachte characters. Shadow Hearts Covenant houdt mijn voorkeur maar dit deel is ook een aanrader.

avatar van final fantasy
shit ik heb deze verkocht!! best veel spijt van want het is een harstikke mooi spel! en Yuri is sowieso 1 van me favouriete characters. alleen jammer dat ie nergens meer te verkrijgen is

avatar van Mithrandir
1,0
Alweer een game, die mensen fantastisch vinden...., de game slenterde lekker door, genoot van het verhaal totdat je in dat vissersdorpje komt en de geest van Li Li moet verslaan en kwam er een abrupt einde aan mijn progression in het verhaal...ik krijg die baas niet af, wat ik ook probeer, zit echt met een zuur gevoel nu, maarja jas aantrekken en met de hond een blokje om, sorry maar deze game krijgt een 1 ster, die difficulty spike is wel erg extreem!!

Waarom die 1?
Het vechtsysteem was ik al niet gecharmeerd van, met die amuletcounter, waar je drie keer op tijd de x-knop moet induwen, komt daar bovenop dat je echt bij alles die amuletcounter moet gebruiken, waar ik al door geïrriteerd was, bij het vechten, bij het healen, bij het kopen en verkopen en alleen door dit gegeven, kelderde het plezier in deze game en dan die baas...

Het Judgement Ring systeem is idd best snel, net iets te moeilijk om door de game te surfen...

Het feit dat elke actie potentieel kan mislukken geeft de game wel een constante feel van pressure. Je bent nooit echt veilig en voelt je de hele tijd net underpowered. Voor mij droeg het juist bij aan de survival horror sfeer van de game.

Deel 2 heeft dit systeem geperfectioneerd. Deel 3 is wel een stuk meer forgiving...

avatar van Mithrandir
1,0
Gelukkig is de game jou wel bevallen Squall, het was niet zozeer dat ik moeite had met de flow van de judgment ring, meer dat je hem overal moest gebruiken, in alles wat je deed. Het verhaal was wel lekker creepy en beklemmend inderdaad.

Alleen die ene baas, triggerde ontzetting, waardoor ik de game heb uitgezet, heb van alles geprobeerd...maar raakte door alles heen (cure leafs, mana leafs, confusion heal etc etc.) komt er dan nog eens bovenop dat 1 of 2 van je partymembers, berserk raakten en dan is het afgelopen...