Bear & Breakfast (2022)

PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5
Adventure / Simulation

Ontwikkeld door Gummy Cat
Uitgegeven door Armor

Bear and Breakfast is een relaxed avonturenspel waarin je in de huid van een vriendelijke beer moet kruipen die een B&B in een bos probeert te runnen. Hank en zijn vrienden zijn namelijk een verlaten hutje tegengekomen dat ze - gewapend met jeugdige vindingrijkheid - om willen toveren tot een B&B-geldkraan om zo het geld uit de zakken van nietsvermoedende toeristen te kloppen. Je kleine onderneming is alleen niet het enige wat je bezighoudt: er schuilen ook meer dan genoeg geheimen in het bos, waardoor Hank vanzelf op een mysterie stuit dat dieper dan de wortels van de bomen gaat.

Dus...inderdaad ook maar mee gestart en wat is het een heerlijk relaxed management / builder spel zeg. Hank en zijn maatjes en hun koddige en flauwe humor zijn heerlijk, het cartoony stijltje dat bevalt me heel erg maar ook de afwisseling tussen het bouwen en verfijnen van de b&b, en het ontdekken van de wereld en karakters (want je krijgt met regelmaat fetchquests) zijn bijzonder leuk.

Het enige waar ik even moeite mee had was de manier waarop je hier de inrichting van je b&b doet. In plaats van verworven items te plaatsen direct vanuit je inventory, doe je dat vanuit je werktafel (waar je alles bouwt, upgrade e.d).

Maar de mag de pret niet drukken. Het is een heerlijk gezapig spel dat je lekker op je gemak speelt. Net zoals een Stardew Valley of Story of Seasons bvb. Aanradertje imo.