Rise of the Ronin (2024)

PlayStation 5

Ontwikkeld door Koei Tecmo en Team Ninja
Uitgegeven door Sony

Een open-world RPG waarin zwaardgevechten centraal staan. Japan staat op de rand van een grote verandering: het einde van de 300 jaar lange Edo Periode is in zicht. De regeerders onderdrukken de bevolking terwijl het Westen een burgeroorlog aan probeert te zetten. Tijdens deze chaotische tijden neem je de rol van Ronin aan, een strijder die voor niemand buigt en zijn eigen pad maakt. Ga op reis door deze historische werelden en word een meester van de verschillende wapens.

avatar van jellecomicgek72
Is er hier niemand die naar de nieuwe Team Ninja game uitkijkt die vrijdag uitkomt? Dit moet toch heel wat gaan worden lijkt me zo. Hoop ook op een moeilijkheidsgraad a la Wo Long maar ik denk dat deze game wat toegangkelijker gaat worden voor het grote publiek. Vind ik niet erg want dit ziet er gewoon erg goed uit. Zin in vrijdag!

Nou...ik ben eigenlijk best benieuwd wat Team Ninja ervan terecht heeft gebracht ja. Over het algemeen zijn hun spellen prima te pruimen en de trailers en gameplay footage zagen er zeker niet slecht uit. Ik krijg wel niet echt de indruk dat het grote publiek heel erg zit te wachten op de game. Hoor vrij weinig mensen in mijn directe omgeving erover en merk ook niet veel hype of dergelijk erover. Hoewel dat ook kan omdat Dragon's Dogma 2 ongeveer tegelijkertijd verschenen is. (die ik dan weer lichtjes overhyped vind).

avatar van AdrievMer86
De allereerste open world game van Team Ninja.
Ben hier nu 3 uurtjes mee bezig geweest en het bevalt me meer dan prima.
Je kan easy, normal en hard moeilijkheidsgraad kiezen.
In normal is het gelukkig geen nioh moeilijkheidsgraad, al zijn er soms wel momenten van pittigheid.
In het begin begon het vrij taai en kreeg gelijk al nioh en ninja gaiden vibes.
Maar eenmaal in de open world begint de game pas echt en dan merk je een hele andere soort setting.
Het is een mengelmoes van verschillende bestaande games.
De open wereld structuur werkt zoals een assassins creed waarbij je ook grondgebieden kunt overnemen door het volledig elimineren van vijanden in een bepaald gebied.
De game bevat zelfs lichtelijke stealth en kreeg in rise of the ronin een beetje Tenchu vibes.
Daarnaast heb je fast travels, een paard tot je beschikking en later een glider van wat ik in trailers zag.
De wereld structuur, missies en stijl is zoals assassins creed en kan eentonig aanvoelen.
Maar door de intense en goed getimede gevechten heb je de tijd van je leven.
Het is alsof ik een arcade game in een 'a la assassins creed" open world speel met gevechten die je goed moet timen.
Het timen en alles is dan ook wel een beetje vergelijkbaar met Sekiro: Shadows Die Twice.

Dragon's Dogma 2 is niet mijn type game. Maar rise of the ronin is echt mijn type game.
In trailers en gameplay video's leek het in eerste instantie op ghost of tsushima te lijken. Maar het is totaal anders.
Loopt overigens prima in performance modus op mijn nieuwe snelle interne 2tb samsung ssd.
Zo nu en dan wel wat kleine stotters, al niet echt hinderend.