Octopath Traveler II (2023)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Square Enix en Acquire
Uitgegeven door Square Enix

Begin aan een avontuur dat helemaal van jou is. Het verhaal speelt zich af in Solistia, waar diverse culturen van oost tot west gedijen en nieuwe industrieën floreren. Bevaar de zeeën en verken alle uithoeken van een wereld die nooit hetzelfde is. Iedere reiziger heeft een unieke set Path Actions die ze kunnen gebruiken om met dorpelingen te vechten, voorwerpen te bemachtigen, anderen mee te nemen op reis en nog veel meer. Waar ga je heen? Wat ga je doen? Jij bepaalt welk pad je bewandelt.

avatar van Eraser2
De demo met veel plezier doorlopen. Je merkt gelijk een hoop quality of life improvements zoals het versnellen van battles waardoor grinden veel sneller gaat. Grafisch ook echt beter dan de eerste game. Deze gaat er sowieso ergens dit jaar nog wel komen.

Het ziet er in ieder geval prachtig uit! maar na Xenoblade 3 (die ik ook nog moet uitspelen) ben ik een beetje klaar met heel vaak die eindeloze dialogen te moeten doorspitten. Deze komt nog wel eens.. maar wel rustig aan anders speel ik ze niet uit.

Verschrikkelijke saaie dialogen en missies. Turnbased mechanics ook niets vernieuwends/afgezaagd en de karakters en hun teksten zijn uber lame. Een totale miskoop dus, terwijl ik het genre redelijk hoog heb zitten. Dan was Chained Echoes op alle fronten een stuk vermakelijker.

avatar van René.
Beste game-ervaring ooit.
Ik snap niet dat er mensen zijn die deze game niet kunnen waarderen, het zal iets met IQ te maken hebben.
Beste battle-systeem in een RPG ooit, heerlijke artstyle, een eindbaas die zo moeilijk is.

Enige kleine minpuntjes zijn de jobs die je vindt, die vond ik niet superboeiend.

Met IQ nog wel!

avatar van Maxigames
Ik heb deze game recent weer opgepikt nadat ik helaas te weinig tijd had door andere releases etc. maar ben inmiddels helemaal verslaafd. Het komt een beetje traag op gang, maar bij JRPG's is dat vaak wel een goed teken, dat het hele world building aspect grondig wordt uitgevoerd.
Het zit weer vol nostalgisch melancholisch en vaak wat duistere verhalen ondersteund door de prachtige atmosferische 2D HD pixel art graphics en net zo prachtige soundtrack. Ook het battle systeem is vergelijkbaar met het eerste deel, in grote lijnen heel traditioneel voor een JRPG net als de random battles waar ik eigenlijk heel blij mee ben. Dit is gewoon zoals een klassieke JRPG maar dan zoals het er vroeger alleen in m'n dromen uitzag ziet het er nu in werkelijkheid uit. Ook de designs van zowel de bosses als de normale vijanden zijn mooi en het verrast me hoeveel varianten je tegenkomt, waardoor het leuk blijft steeds weer opnieuw te moeten zoeken naar de zwakke plekken om ze te "break-en"
Dit is echt een game waar ik me helemaal in kan verliezen, zeker een aanrader voor iedereen die van traditionele JRPG's houdt.