menu

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (2023)

Alternatieve titel: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom – Nintendo Switch 2 Edition

mijn stem
4,69 (24)
24 stemmen

Nintendo Switch / Nintendo Switch 2
Action / Adventure
single player

Ontwikkeld door Nintendo
Uitgegeven door Nintendo

In dit vervolg op de game The Legend of Zelda: Breath of the Wild bepaal je jouw eigen pad door de uitgestrekte landschappen van Hyrule en de mysterieuze eilanden die daarboven zweven. Kun jij de kracht van Link's nieuwe vaardigheden gebruiken om terug te vechten tegen de kwaadaardige krachten die het koninkrijk bedreigen? Link moet door het land en de lucht van Hyrule reizen om de oorsprong te ontdekken van de mysterieuze duisternis die het koninkrijk teistert. Gebruik de krachtige nieuwe vaardigheden van Link, zoals Ultrahand en Fuse, om gedurfde wapens te maken en creatieve manieren te bedenken om door het landschap te reizen. Vind nieuwe manieren om te bouwen, te vechten en te spelen terwijl je probeert de geheime dreiging te ontdekken die Hyrule in gevaar brengt.

  • vanaf donderdag 5 juni te koop voor de Nintendo Switch 2

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=uHGShqcAHlQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Banjo
5,0
Grovonion schreef:
Iemand trouwens van plan de OLED spec-ed te bestellen?


Nou... ik heb hem dan toch maar besteld de
Nintendo Switch OLED-model - Zelda Tears of the Kingdom Limited Edition...
Ook omdat ik weet hoe betrouwbaar een Switch is, en ja het is een smak geld maar misschien laat ik hem ook wel in de doos. Dit gaat zeker een bepaalde aanwinst worden twijfel jij ook nog Grovo? wat ik meer dan logisch vind...

avatar van 3bdelilah
5,0
Don’t look away. You’re witnessing a king’s revival!

Na het geweldige Breath of the Wild (BOTW) had ik – wellicht op een puntje of twee na – geen enkel idee hoe Nintendo een dergelijk meesterwerk kon overtreffen. Maar op de een of andere wonderbaarlijke manier hebben ze het tóch voor elkaar gekregen. Wat mij betreft overtreft Tears of the Kingdom (TOTK) z’n voorganger op zo’n beetje alle punten en stormt daarmee binnen in mijn all-time favorieten. De mate van speelvrijheid en speelcombinaties in zo’n immens grote wereld is ongekend!

De afgelopen weken ben ik vrij obsessief bezig geweest met TOTK en kon ik (qua games) nauwelijks meer ergens anders meer aan denken. Op zich had ik dat niet verwacht. Sterker nog, vooraf was ik een beetje bang dat ik de speelwereld redelijk snel zat zou worden. Het speelt zich immers af op exact dezelfde locatie als BOTW. Het hielp ook niet echt dat ik in de weken vóór de release van TOTK nog heel BOTW aan het doorspelen was, dus het risico op oververmoeidheid was aanwezig. Maar niets is minder waar. Ondanks dat alles zich op hetzelfde Hyrule afspeelt, is er tussentijds veel veranderd. Geen plek is eigenlijk hetzelfde. Alles is – tot op zekere hoogte – wel veranderd. En door dit geheel aan te vullen met nieuwe vijanden, tientallen verkenbare grotten, ondergrondse gebieden, andere geheime locaties, tientallen zwevende eilanden én letterlijk een heel onderrijk, biedt TOTK zó veel meer.

Zo ook op het gebied van gameplay. Op het eerste oog lijkt TOTK weliswaar op een 1.5-versie van BOTW met dezelfde kernmechanieken, dezelfde besturing, dezelfde visuele stijl, hier en daar dezelfde personages, dezelfde geweldige physics-based engine, etc. etc. Maar al meteen worden enkele nieuwe vaardigheden geïntroduceerd waardoor TOTK fundamenteel anders speelt dan BOTW en zich direct onderscheidt van z’n voorganger. De vaardigheden Fuse, Ascend, Ultrahand en Rewind zijn wat mij betreft nu al Zelda-klassiekers die ik niet meer kan wegdenken uit de series. Nu moet ik er niet aan denken om in de toekomst BOTW te spelen zónder deze vaardigheden. Sowieso is de mate van “verticaliteit” waarmee de wereld in TOTK is ontwikkeld een absolute verademing. Gebruik de Ascend-vaardigheid om jezelf door plafonds te glitchen, de Ultrahand om te klussen als Bob de Bouwer en vliegtuigen en andere voertuigen te bouwen, of Rewind om op een geniepige manier toch hogerop te komen.

Wat doet TOTK dan beter dan z’n voorganger? Nou, dat eerdergenoemde dus, maar ook twee specifieke punten. Destijds had ik twee grote kritiekpunten die mij ervan weerhielden BOTW de volle pond te geven: de tegenvallende dungeons van het hoofdverhaal en het (té) fragiele wapensysteem zonder onderhoudsopties. Beide punten zijn in TOTK niet alleen geadresseerd maar wat mij betreft ruimschoots goedgemaakt. Ondanks dat de dungeons in TOTK nog steeds niet helemaal op het topniveau van traditioneel Zelda zijn (met als toppers Ocarina of Time en Twilight Princess), zijn deze wel een stuk beter dan in BOTW. En wat het wapensysteem betreft: technisch gezien is dit net zo fragiel als in BOTW, maar door de Fuse-vaardigheid kun je allerlei voorwerpen plakken aan je wapens, waardoor je honderden combinaties kunt creëren die bovendien minder snel stukgaan en lang(er) meegaan.

Ondanks dat ik de end-credits na zo’n 90 uur voorbij heb zien rollen, heb ik toch het gevoel veel nog niet gezien en gedaan te hebben. De komende maanden zal ik het daarom wat rustiger aan gaan doen in Hyrule en op m’n gemak de post-game afmaken. Maar ik kan met zekerheid zeggen dat dit weer eens een absoluut meesterwerk is van Nintendo, een Zelda-klassieker in wording, en een van de beste games aller tijden.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:14 uur

geplaatst: vandaag om 12:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.