The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (2023)

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Dit vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild speelt zich zowel op de grond als hoog boven Hyrule af.

• vanaf 12 mei 2023 te koop voor de Nintendo Switch

Oh kijk. De opvolger staat intussen ook op de site!

Nou ben ik er best benieuwd naar, en zal het vast een degelijke game worden maar net zoals ik ook al gelezen heb bij reacties...ik hoef eigenlijk niet zo per se een directe opvolger qua stijl en verhaal (?) van Botw. De Zelda's werken voor mij net het beste als ze weer met een nieuwe look / idee komen. Ik krijg als ik dit zie een beetje het DLC idee.

Maar goed aangezien er feitelijk nog geen info is ben ik benieuw en lijkt me wel dat hij gewoon de kast in gaat.

Ik vond de voorganger dusdanig goed, dat het voor mij niet al te veel moet afwijken. Nieuwe gebieden, nieuw verhaal/sfeer hier of daar andere eigenschappen en mechanics is voor mij eigenlijk al genoeg. Oh, ja, en meer afwisseling in de dungeons mag ook wel. Maar het lijkt erop dat het deze keer hoger in de hemel gaat afspelen, ook goed.

Ik ben niet eens een Zelda fan, vond Breath ook niet geweldig boeiend, maar toch ga ik dit wel spelen. Zijn van die games die een Switch bezitter op zijn minst moet hebben geprobeerd.

Ik hoop vooral op (de terugkeer van) epische dungeons. Er zijn al wel wat voortekenen verschenen hier en daar die daarnaar hinten.