Rival Realms (1998)

Strategy

Ontwikkeld door Activ Pub
Uitgegeven door Titus en CDV

Rival Realms is een strategie-game waarin je drie rassen hebt om uit te kiezen: Mensen, Elfen en Greenskins. Elk ras heeft zijn eigen kenmerken en eenheden. Elke eenheid kan tot vijf niveaus ervaring opdoen en heeft een eigen inventaris die tussen eenheden kan worden verhandeld. Tot de inventaris behoren vaardigheidsartefacten, sleutels, drankjes, toverspreuken en nog veel meer. Deze eigenschappen van de eenheden, evenals de missies die nodig zijn om levels omhoog te gaan, geven dit RTS-spel een RPG-kwaliteit. Onder de meer unieke eenheden zijn er spionnen en dieven die goud kunnen stelen uit vijandelijke kastelen en goudmolens, of goud of voorwerpen van vijanden of zelfs monsters kunnen stelen.