Disney Dreamlight Valley (2022)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Simulation

Ontwikkeld door Gameloft
Uitgegeven door Gameloft

Dreamlight Valley, wat ooit een idyllisch eiland was, was een plaats waar de personages van Disney en Pixar in harmonie leefden - tot het Grote Vergeten. Doornstruiken groeiden overal en verscheurden de prachtige herinneringen die men had aan deze magische plek. Omdat de bewoners van Dreamlight Valley nergens naartoe konden, trokken ze zich terug achter de gesloten deuren van Dream Castle. Nu is het aan jou om de verhalen van deze wereld te ontdekken en de magie terug te brengen naar Dreamlight Valley!

avatar van Dudady
Aangezien mijn vriendin een groot Disney-fan is en geregeld Disney Magic Kingdoms op haar telefoon speelt, leek het mij wel leuk om dit spel digitaal voor haar aan te schaffen op de Switch. Helaas houdt zij niet zo van first- en third persongamen, dus zit ik met dit spel opgescheept..
Even gespeeld, het heeft veel weg van Animal Crossing: New Horizons, maar dan met Disney figuren en eigenlijk niet zo pakkend. De muziek, de kleurtjes en de bekende poppetjkes zijn leuk, maar ik denk niet dat ik hier uren in ga stoppen.

Mijn dochter hierop geattendeerd en ze speelt dit sinds release en ze is er tot nu toe erg enthousiast over. Nu is ze ook een groot fan van Animal Crossing dus die vergelijking klopt aardig. Zelf vind ik het een enorme cheesy grindfest en weinig bijzonder maar dat heb ik ook bij een animal crossing.

Nooit Animal Crossing in huis gehaald. Ik heb toch net liever wat meer farming en adventure in mijn games (aan de andere kant staat Yonder wel op mijn lijst).

Toch leek me deze eigenlijk wel leuk. Ik weet dat Disnet door iedereen en alleman verguisd wordt tegenwoordi (weer keerzijde van het internet) maar het blijft me toch altijd boeien. (en je mag er mee lachen maar ik vond Dumbo en Lion King hartstikke knappe herverfilmingen btw - ook al wordt er nu gedaan alsof het gigantische troep was). Een nieuwe Pirates film hoeft niet (Sorry Johnny, zoek maar een ander rolletje). Maar er zijn ook best nog hartstikke leuke films.

En daarom had ik hier evt wel wat mee gekund.

Weet je wat ik nou zo lullig vind. Ze hadden best een harstikke leuke partygame kunnen maken gebaseerd op de pretparken of de franchises. Dus ala Mario Party - je loopt door het park of een aaneenschakeling van werelden met hun eigen thema's en mini games en kan zo...weet ik veel Disney memorabilia unlocken en historische filmpjes. Die je in je eigen Disney ingerichte kamer kan pleuren en tentoonstellen. Dat zou me nou eens echt leuk lijken.