Tomb Raider: The Last Revelation (1999)

Alternatieve titels: Tomb Raider IV: The Last Revelation | Tomb Raider: De Laatste Onthulling

PC / PlayStation / Sega Dreamcast / Macintosh / PlayStation Portable / PlayStation 3 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Core
Uitgegeven door Eidos, Acer, Capcom, Noviy Disk en Aspyr

Volgens de Egyptische mythologie heeft Horus, zoon van het licht, de slechte god Seth verslagen en opgesloten in een geheime crypte. Lara Croft ontdekt de crypte en laat Seth per ongeluk vrij. In een race tegen de klok moet Lara proberen de wereld te redden van de vernietiging door Seth. Dit brengt haar naar Cambodja, Karnak, Alexandrië, de Stad der Doden en in de Piramides van Gizeh.

avatar van Hannibal
Wat een fantastisch deel weer, vooral na het zwaar tegenvallende derde deel. Eindelijk is Lara weer in de tombes van Egypte te vinden, waar ze thuishoort.
De puzzels zijn soms weer heerlijk moeilijk, en de klim op een pyramide is een echte uitdaging, één verkeerde stap en u kunt weer van onder af aan beginnen.

Ja, dit is beter koek.

avatar van Shangri-la
Inderdaad weer wat beter deze, met meer nadruk op de puzzels. Nieuw in dit deel was ook dat je items kon combineren. Al met al een aardige game.

avatar van waxs
Een krappe 3, omdat ik toch redelijk was telleurgestelt na de eerste twee delen uit de serie. Overigens is er na dit deel naar mijn mening ook nooit meer iets van de serie over gebleven, slechts een paar slappe aftreksels.

avatar van kaztor
Leuk spel. Alleen dat level-hopping in die stad is behoorlijk vervelend. Heb je bv. een luchtpijpje nodig, kan je weer door 2 levels heen zeulen als een idioot.

avatar van Lady Croft
Dit is echt het enige deel dat ik nog nooit heb gespeeld, is het de moeite waard vergeleken met bv deel III en V?

Zitten er veel puzzels en mummies in dit deel? Want als dat zo is ga ik 'm zeker halen! (verwacht het eigenljk wel)

avatar van Tsjo-Wi
Lady Croft schreef:

Ja deze zul je ook wel leuk vinden. Mooie omgevingen, moeilijke puzzels, en vette vijanden (zoals wandelende skeletten met zwaarden) maken dit deel wel de moeite waard. Maar ik vond de eerste twee delen denk ik net iets beter.

avatar van Donkerwoud
Back-to-basic. Het lijkt dan ook veel meer op de avonturen uit het eerste deel dan op de twee vervolgen. Om de een of andere reden nooit meer uitgespeeld, de exacte reden is mij ontschoten.

avatar van Duke Nukem
Back to basics inderdaad. Lara Croft terug in de piramides. Het combineren van items is niet mijn ding, dat vind ik nogal verwarrend.