Valkyrie Elysium (2022)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5
Action / RPG

Ontwikkeld door Soleil
Uitgegeven door Square Enix

In lang vervlogen tijden wierp Ragnarok, het einde der tijden, zijn schaduw over de rijken. De Alvader Odin schiep met zijn laatste krachten een afgezant van verlossing, Valkyrie. Haar enige taak was het redden van een verdoemde wereld. Begeef je moeiteloos in de strijd en voer razendsnelle acties uit met het nieuwe Soul Chain-systeem. Gebruik talloze nieuwe vaardigheden en skills waarmee Valkyrie verwoestende combo's kan uitvoeren.

avatar van AdrievMer86
Was hier gister een paar uurtjes mee bezig geweest en het bevalt me prima.
Ja nu moet ik erbij zeggen dat ik van arcade en brainless shooters+hack and slash houd.
Deze voldoet goed in dat gedeelte, al is het niet altijd brainless hack and slashen.
Verwacht geen Valkyrie Profile die een totaal ander battle systeem bevat en meer tactisch is.
Verwacht met Valkyrie Elysium meer een soort van Devil May Cry dat in het begin erg eentonig aanvoelt.
De combos en moves worden alsmaar meer en beter zodra je in het verhaal vordert en alles upgrade.
Dit is typisch een game met een langzaam en traag begin dat niet erg sterk oogt met zijn eentonige en kale grijze omgevingen.
Ook is de framerate niet altijd erg stabiel op ps5, al is het geen groot probleem als je echt in de game komt. De camera kan soms wel echt een irritatie veroorzaken.
Verwacht overigens geen typisch square enix dialoog en cut scene naar cut scene etc.
Dit is een rasechte hack and slash dat best wel te vergelijken is met Devil May Cry en Dynasty Warriors type games.
Maar Valkyrie Elysium bevat wel sfeer en vermaakt zeer goed.

avatar van FlorisV
Fijn dat ik hier een demo van kan binnenhalen op de PS4. De muziek is alvast prachtig en bezield. Want wederom van de meester, Motoi Sakuraba.

avatar van FlorisV
De kritiek heb ik al vaker gehoord dat het wat grijzig is maar ik vond het grafisch toch wel erg mooi zelf. Omgevingen doen inderdaad wel wat kaaltjes aan door het gebrek aan leven op de wereld. Maar je krijgt toch gedetailleerde en mooie beelden. Verder is het ook door en door gepolijst en stijlvol met alle kleurrijke effectjes. Zodra deze onder de 20 euro komt ga ik hem wel kopen, hij is erg overgeprijst op de markt in gezet. Dus dat wordt nog een jaartje wachtten....met de demo was ik alvast 2 uur zoet. Ik hoop op een heropleving van de Valkyrie Profile serie met een voortzetting van de innovatieve en diepgaande combat systemen die van de eerdere delen zulke klassiekers maakte.