Return to Monkey Island (2022)

PC / Nintendo Switch / Macintosh / PlayStation 5 / Xbox Series X/S / Android / Apple iOS

Ontwikkeld door Terrible Toybox
Uitgegeven door Devolver Digital

Het is al vele jaren geleden dat Guybrush Threepwood voor het laatst in een gevecht verwikkeld was met zijn aartsvijand, de zombiepiraat LeChuck. Zijn ware liefde, Elaine Marley, regeert nauwelijks meer en Guybrush zelf is stuurloos en ontevreden, omdat hij nooit het Geheim van Apeneiland heeft gevonden. Hippe, jonge piratenleiders onder leiding van kapitein Madison hebben de oude garde uit de macht verdreven, de situatie op Melee Island is verslechterd en de beroemde zakenman Stan is gevangengezet wegens ‘marketing-gerelateerde misdaden‘. Maak kennis met oude vrienden en nieuwe gezichten op vertrouwde eilanden die nu onder gevaarlijk nieuw leiderschap staan. Ga vervolgens de volle zee op en verken het nieuwe en onbekende terwijl je je een weg baant uit lastige hachelijke situaties. Slimme puzzels, bizarre situaties en verwoestende ripostes zijn alles wat tussen Guybrush en glorie in staat.

avatar van Dudady
Vandaag Return to Monkey Island uitgespeeld en het was weer genieten! Ik heb er een uurtje of 8 over gedaan en als Monkey Island fan is dit echt wel een must-play. Ik moet zeggen dat de puzzels niet erg moeilijk waren vergeleken met de vorige delen, ondanks dat ik hem op hard speelde. Waar ik bij deel 1 en 2 dagen heb gedaan over bepaalde stukken, ging dit best vloeiend. Toch is dit een prachtige game waar ik met veel lol doorheen ben gegaan.
Een dikke 4,5*

avatar van Jordy
Teleurstellend. Grafisch stijltje staat me niet aan. Het voelt grotendeels als een re-hash van de eerste 2 games maar dan veel minder grappig. Einde weer zo'n vervelende fourth wall-brekende anticlimax die we inmiddels wel kennen van Gilbert.