LittleBigPlanet (2008)

Alternatieve titel: Little Big Planet

PlayStation 3

Ontwikkeld door Media Molecule

Het spel bestaat uit een leveleditor waarmee je met diverse voorwerpen de vreemdste dingen kunt maken. Het doel ligt in het creëren van levels die je moet doorlopen op de meest maffe en vrolijke manieren. Vervolgens kun je de levels doorsturen naar je vrienden of plaatsen op het Playstation Netwerk.

Morgen komt HOME uit!

@joeri
PS3 kopen!

FTW

Voor de MGS liefhebbers:

Met de kerst voor 5,99 beschikbaar op PSN.

Net begonnen met LBP en het is verslavend als hell...

De Metal Gear Solid expansion is bijzonder geslaagd, en dan met name de introductie van de nieuwe paintball gun. Helaas telt deze uitbreiding slechts vijf nieuwe levels. De levels brengen een nieuw stealth-element met zich mee en dit maakt het nog leuker om deze online of met vrienden te spelen.

Zeker even meepakken voor €5.99 wanneer je hier de mogelijkheid toe hebt.

dit spel lijkt me tof
het is alleen jammer dat dit spel alleen voor de PS3 is... Zou het wel eens willen spelen op de Wii

avatar van AmazingPP
Ik heb dit spel drie dagen mogen lenen van een vriend van me en het verbaasde me hoe goed dit spel eruit ziet en hoe goed het werkt. Het is zeer gebruiksvriendelijk en heel makkelijk in te komen. Daarbij wordt het gebruik van de Playstation Eye uit de kast gehaald en nog veel meer van dit soort kleine details maakt dit spel tot het enige in zijn soort. Ben nog niet begonnen met het maken van levels, maar ik weet zeker dat je, wanneer je creatief bent, jarenlang met dit spel kunt spelen. Dikke topper, eindelijk! 4,5 *

avatar van JanVR
Ik heb de story uit, maar er zijn echt zoveel, zelfs te veel mogelijkheden in die level-editor, ik weet echt niet hoe te beginnen! Ik denk ook dat het enorm veel tijd in beslag gaat nemen. Volgens mij mag je echt geen leven buiten little big planet hebben als je een geslaagde level wilt maken.

Geloof me een geslaagde level die zal je echt niet krijgen ook al blijf je dagenlang wakker en je werkt aan een meesterlijk level dan nog is het niet perfect.
Ik verhoog me cijfer van 3 naar 5 ben er op een of ander manier alleen maar littl big planet aan het spelen het is gewoon verslavend.

avatar van rpger
Ik denk dat de community en MM er hard voor aan het zorgen zijn dat mijn 4,5* terug gaat. Zo heb ik gister de silent hill community level gespeeld, die was echt geweldig.

Ik heb alleen de eerste levels gespeeld en was al erg onder de indruk, maar ik ben nieuwsgierig naar het community-aspect. Ik kan me voorstellen dat er een schier oneindige hoeveelheid levels valt te downloaden, maar die optie valt of staat natuurlijk met de kwaliteit ervan. Wordt er veel rommel aangeboden? Zijn de bijzondere dingen (zoals zo'n Silent Hill-thema) makkelijk te ontdekken tussen de rest?

avatar van Donkerwoud
Toch aangeschaft en ik verwacht dat mijn stem omhoog gaat. Zeer mooie manier om het co-op gaming in een volwassen jasje te steken. Zouden ze bij meer party games moeten doen...

Ik speel dit met mijn broertje, grappig om te zien hoe het ventje ook smelt van het sfeertje, en dat terwijl het normaal shooter dit, shooter dat is.

avatar van Donkerwoud
Weet iemand trouwens hoe de afschuwelijke Nederlandse voice actor uit te zetten? Ik kan de optie maar niet vinden en ik smacht daarom bijna naar het onderkoelde stemgeluid van Stephen Fry. Lullig dat ze niet met grote koeienletters op de game zetten: pas op, bevat Nederlandse stemmen!

avatar van Tsjo-Wi
Donkerwoud schreef:

Enige manier is volgens mij om in het PS3 menu de taal op engels te zetten, heb ik ook gedaan, dan is voortaan dus alles in het engels, ook alle menu's enzo, en ben je voorgoed van die tergende nederlandstalige games af.

Tsjo-Wi schreef:

Dan doe ik dat maar, vaak snap ik de menu's in het Engels toch beter dan de omslachtige vertalingen.

maxmus
Wow had echt niet verwacht dat dit spel zo vet zou zijn.
Echt voor jong en oud en je raakt niet verveeld hiermee!
Terechte score voor dit spel

avatar van rpger
Stem weer verhoogd naar 4.5, de community levels worden steeds kunstiger, de interface is een stuk verbeterd. Ben een beetje trophies aan het verzamelen, alhoewel alle story levels halen zonder een leven te verliezen me op dit moment nogal onmogelijk lijkt.

Mijn oordeel:

+ Heerlijke samentrekking van alles wat gamen leuk maakt, van opwindende races tot toffe platforms, van co-op gamen tot het competitieve van high-scores. Alles geeft een enorme voldoening in dit spel, en dat is iets wat de laatste tijd te weinig lijkt te gebeuren in games.
+ Met de haarscherpe grafische kracht van de PS3 wordt een heerlijk eigen wereldje gemaakt dat vreemd is ingebed in de realiteit. Hartstikke inventief hoe je de wereld ziet d.m.v. stukken elastiek, hout, metaal, stickers en andere knutselmaterialen.
+ Samen kunnen spelen met je vrienden was nog nooit zo leuk, vroeger was dit aspect voorbehouden aan enkele shooters en een hele reeks matige partygames. Maar LBP bewijst de immense fun van samen kunnen spelen aan dezelfde game. Online mensen meenemen is minstens zo leuk als mensen naast je hebben zitten.

- Als platformer stelt het stiekem niet zoveel voor, maar door de aankleding en de fun factor valt dat nauwelijks op.
- Het eigen levels fabriceren is een enorme tijdrovende bezigheid en het voelt me echt iets te hardcore. Dit staat haaks op hoe deze feature gepresenteerd werd als zijnde extreem gebruiksvriendelijk. Echt leuk is het ook niet als je niet de skills hebt om er iets heel tofs mee te doen. Sommige andere gebruikers maken trouwens wel de meest inventieve en coole levels.
- De camera zorgt voor enkele ergernissen, omdat andere spelers hem kunnen misbruiken om de punten voor je neus weg te gappen. Eigenlijk werkt het alleen goed als mensen dicht bij elkaar blijven.

Conclusie: de minpunten wegen niet op tegen de immense fun van het spel. Zeker een aanrader voor iedereen die een PS3 in huis heeft. Je oma kan net zo goed meespelen als je kleine broertje of je vriendin. En dat zonder dat de stoere gamer in je zich gepasseerd voelt.

Mooie review Donkerwoud

rpger schreef:
Mooie review Donkerwoud

Bedankt

avatar van AmazingPP
Ik heb dit spel nu twee weken in huis en iedere dag betrap ik mezelf erop dat ik met mijn Sackboy aan het spelen ben en hoe leuk ik dit vind! Wat een spel!! Eindelijk een werkelijke topper op de PS3, dat werd tijd! Inmiddels heb ik mijn Sackboy in een God of War-tuniek gehesen wat de pret nog groter maakt. Ik ben ook aan het creëren geslagen en mensen wat een mogelijkheden, ongelooflijk!! Een dikke 5 * voor deze ook nog geweldig uitziende game!!

Vet spel online eindeloos speelbaar en een pittige singleplayer
Levels bouwen is moeilijk maar als je het kan is het geweldig

avatar van Deatheye
Naast Killzone 2 krijgt ook LBP een patch:)

Update 1.12 zal de volgende dingen verbeteren/aanpassen/toevoegen;

•Er is een nieuwe muziek speler die het mogelijk maakt muziek van de HDD in create mode en in je Pod af te spelen

•Verbeterde decoratie mode maakt het makkelijker om jouw Sackboy te customizen

•Een optie om alle community objecten en foto's tegelijk te verwijderen

•Een mogelijk om te selecteren of je community objecten en foto's automatisch wilt verzamelen

•Ondersteuning voor Japans en Koreaans bij text chat

•'Emitter prediction' is verbeterd. Dit helpt bij snel bewegende objecten

•De 'player proximity switch' heeft nu een 'require all' optie

•Er is een optie toegevoegd die het mogelijk maakt tussen verschillende level informatie te switchen tijdens het bekijken van de community levels op de LittleBigPlanet

•Een aantal LittleBigStore verbeteringen

avatar van Mega Man
Ik wil dit spel zo graag hebben maar het is zo lame dat men deze game alleen voor de PS3 heeft gemaakt. Ze hadden 'm op z'n minst uit kunnen brengen op de Xbox 360.

Mega Man schreef:

Pietje, jij hebt zat toffe games op je 360, dus zeur niet! Dit is nou eenmaal een echte exclusive om nieuwe mensen naar de PS3 te lokken.

avatar van DylanVR
heb er gisteren een half uur op zitten spelen en tot nu toe lijkt het wat saai:) ik hoop dat dit veranderd naarmate het spel vordert!
dus nog geen punten

DylanVR schreef:
dus nog geen punten

Als je langer speelt merk je wel wat voor een materlijk spel dit is.

avatar van DylanVR
ok ik ben verslaafd en het vriendinnetje ook:)

DylanVR schreef:
ok ik ben verslaafd en het vriendinnetje ook:)

Ik zei het toch.

joeri592
ik beleef echt veel plezier aan dit spel!

het is gewoon leuk om in dit spel allemaal verbazingwekkende en duizelingwekkende avonturen te beleven.