LittleBigPlanet (2008)

PlayStation 3
Platform

Ontwikkeld door Media Molecule
Uitgegeven door Sony

Het spel bestaat uit een leveleditor waarmee je met diverse voorwerpen de vreemdste dingen kunt maken. Het doel ligt in het creëren van levels die je moet doorlopen op de meest maffe en vrolijke manieren. Vervolgens kun je de levels doorsturen naar je vrienden of plaatsen op het Playstation Netwerk.

avatar van Justinx
Het is inmiddels 31 oktober geworden. Primaa !

raar verhaal

Jammer dat Little Big planet met een week is verschoven.
Het ging om een nummer had ik gelezen.
Maar goed het is geen ramp ik vermaak me tot die nog met Saints Row 2.

avatar van rpger
Echt weer zo balen dat de single player campaign zo kort is, wat is dat toch met die games van nu!

avatar van SilverGun
Dat kun je dan ook niet echt de hoofdmoot van het spel noemen, met de editor heeft het spel nagenoeg oneindige replay waarde. Als je er zelf al niets mee doet, dan kun je wel levels van anderen downloaden. Beetje naast de kwestie dus, dat je al snel klaar bent met de ingebakken levels.

avatar van rpger
Uit de review van gamespot blijkt dat de editor enorm moeilijk is, en community content kan bijna nooit op tegen developer content. Het moet dus nog maar even blijken of we dadelijk niet met een enorme hoeveelheid custom levels zitten, maar die allemaal niet zo goed zijn als de single player. Dat stopt me overgens niet om dit spel te halen, want dit is volgens mij een enorm vernieuwende en prachtige game.

Sony verwijdert Koranteksten uit game
Uitgegeven: 20 oktober 2008 11:29

AMSTERDAM - Sony brengt de nieuwste game Little Big Planet later op de markt, nadat bleek dat in de oorspronkelijke versie zinnen uit de Koran zijn verwerkt in de achtergrondmuziek.

Wereldwijd haalt Sony de versies die al in omloop waren terug uit de winkels. De BBC meldde maandag dat Sony zich verontschuldigt voor het geval moslims het spel en de muziek ervaren als aanstootgevend. Sony werd erop geattendeerd door een bijdrage van een gamer op een internetforum.
"Het mixen van muziek en woorden uit het heilige islamitische boek kan erg beledigend overkomen bij moslims", waarschuwde de gamer, waarop Sony in actie kwam.

Een aangepaste versie van het spel laat nog een maand op zich wachten. Sony heeft nog steeds hoge verwachtingen van de verkoop van Little Big Planet voor de Playstation 3. Het is een game over het maken van games.

In 2007 verontschuldigde Sony zich bij de kerk van Engeland, omdat de kathedraal van Manchester was afgebeeld in een gewelddadig videospel.

Belachelijk!

avatar van Naomi Watts
Ik vind het wel netjes dat ze rekening houden met andermans normen en waarden.

Naomi Watts schreef:
Ik vind het wel netjes dat ze rekening houden met andermans normen en waarden.

Ja als het misbruikt wordt wel ja. Kan mij niet voorstellen dat dit aanstootgevend is.

Net zoals die kerk... Een kerk staat los van het geloof. Het geloof wordt hiermee echt niet geschaad.

avatar van Naomi Watts
Dat is in de moslim community gewoon anders. Dat ligt daar gewoon erg gevoelig maar soit.

Blijft jammer dat hij vertraagt is.

Heb ik nog effe tijd om MGS4 uit te spelen

avatar van jaspertje3
Nóg een weer extra uitstel zojuist bevestigd, nu dus naar --> 7 november.

avatar van jaspertje3
Weet toevallig iemand of de Nederlandse versie van het spel ook Nederlandse ingame teksten heeft?

Ik hoop het niet!

Ravnoss
Op zich niets mis mee, zo lang je de instelling maar weer kan veranderen naar Engels. En dus niet zoals bij Viva Pinata, waar je de hele tijd kromme nederlandse vertalingen aan moet horen

Ik vraag me af waarom dit zo'n geweldig spel gaat worden en iedereen er zo vol van is? Het lijkt me wel een grappig spel maar niet meer dan dat. Om de verkoopcijfers van sony te vergroten ga ik hem ook kopen!

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
jaspertje3 schreef:

Ja, de Nederlandse versie heeft Nederlandse ingame teksten en voice-over.

Heb het spel net een uurtje gespeeld en het bevalt me uitstekend. Had het vandaag een beetje op de gok gekocht want ik heb vrij weinig meegekregen van de hele hype rondom.

Sackboy is zo schattig dat ik een constante glimlach gewoon niet kan onderdrukken!

avatar van jaspertje3
Ah kijk da's mooi. Dan toch maar in nederland kopen ipv Canada. Ondanks dat ik zeer graag de game zou willen aanschaffen, wacht ik toch nog maar even, misschien wacht ik wel tot de platinum versie. Ben nu te druk met andere spellen en over 2 weken met Call of Duty 5.

cohnuh69 schreef:

Originele setting / art design, eerste platformer met een toolset.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Voor de console misschien. Abuse had ook een level editor.

avatar van SilverGun
Tja, en vóór Super Mario 64 is er ook al eens een 3D platformer verschenen. Vooruitgang en vernieuwing heeft alles met uitwerking en compleetheid te maken imo. De technieken die de Wii bevat zijn bijv. ook al eerder toegepast, maar nog nooit zijn ze zo geslaagd samengekomen als in die console. De editor in LBP is niet een leuk extraatje maar een integraal onderdeel van de game. Zo is ieder ingebakken level er mee gebouwd.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
De editor is juist wel een extraatje die ervoor moet zorgen dat de game na het uitspelen ook nog interessant blijft. Tijdens het spelen van de game heb je er verder niets mee te maken.

Zo is ieder ingebakken level er mee gebouwd.

Lijkt me nogal logisch. Dat is bij vrijwel elke game het geval waar de editor van wordt vrijgegeven.

avatar van Naomi Watts
Bij LBP gaat het juist om de editor. Dat is de hoofdattractie.

avatar van rpger
Volgens mij ligt hij in de winkel.

avatar van Naomi Watts
Ja, zag hem gister al liggen.

joeri592
niemand heeft het nog gekocht, terwijl er toch zeer lang op werd gewacht, als iemand heeft gespeeld wilt die dane en review schrijven

avatar van Paap
Ik heb dit gekocht en het is werkelijk geniaal. Dit worden zonder meer 5* hoewel ik pas 1 dag bezig ben. Reviewtje volgt ooit.

jaspertje3 schreef:
Ja.

Paap schreef:
Ja.

Oh god nee he, ik kan dit toch wel uitzetten hoop ik?

rpger schreef:

Oh god nee he, ik kan dit toch wel uitzetten hoop ik?
Ik heb geen idee, ik stoor me er niet zo aan.