Banners of Ruin (2021)

PC / Nintendo Switch
Card / Strategy

Ontwikkeld door MonteBearo
Uitgegeven door Goblinz, Maple Whispering en Mugen Creations

De Blackfoots hebben een enorme klap gekregen van het angstaanjagende House Ender. De tijd voor retributie is nu gekomen. Aan jouw groepje van specialisten om hun verdediging binnen te dringen en ze van binnenuit neer te halen. Bouw je deck uit tot een krachtig arsenaal en vecht je een weg door de straten van de hun hoofdstad, Dawn's Point. Rekruteer personages die loyaal zijn aan je zaak, elk met unieke kaarten om je vaardigheden verder uit te breiden.

Meer dan aardige deckbuilder / roguelite. Duurt even vooraleer ik er in zat en door had hoe ik het best dien te spelen maar ook hier merk ik dat er echt wel progressie zit naarmate ik er meer tijd aan besteed. Je begint met twee teamleden (uit drie) die elk hun eigen kaarten hebben in het deck (samen met een deel basiskaarten) en een reeks posities op het speelveld en tussendoor (net zoals tegenwoordig haast standaard is) tussendoor kunnen levellen, skills en kaarten alsook extra leden kunnen vrijspelen (5 of 6 klasses in totaal). Muziek is erg aardig, artwork heel mooi en sfeervol (erg fabel-achtig - doet me wel wat denken aan het strategie spel Armello - eveneens te verkrijgen op zowat elk platform onder de zon) en het is bijwijlen erg uitdagend. Geen spijt dat ik deze in huis heb gehaald.