Ingress (2012)

Android / Apple iOS
online

Ontwikkeld door Niantic
Uitgegeven door Google

In dit massaal online gespeeld augmented realityspel is de echte wereld weergegeven als een uitgeklede versie van Google Maps in aangepaste kleurstelling en virtueel gevuld met portalen. Twee partijen, de Enlightened en de Resistance, strijden om de controle van deze portalen. Doel van het spel is om als partij zoveel mogelijk oppervlakte (gewogen naar bevolkingsdichtheid) te beslaan door de portalen in driehoeken aan elkaar te koppelen.

avatar van JonnieBrasco
Van de makers van Pokémon Go, maar dan een wat serieuzere game heb ik me laten vertellen. Teamwork en strategie zijn belangrijke elementen en het is veel lastiger om te spoofen in vergelijking met Pokémon Go. Enkele kennissen spelen dit al jaren en volgens mij bestaat er een heuse community, ook in Nederland. Events vinden plaats in verschillende Europese steden. Maar het is vermoedelijk toch een soort van niche game gezien het feit dat ik degene ben die dit tien jaar na verschijning toevoeg aan GM, in ieder geval niet zo bekend als Pokémon Go.