
Final Fantasy VII Rebirth (2024)
PlayStation 5 / PC
Action / RPG
single player
Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix
Nadat Cloud en zijn vrienden zijn ontsnapt uit de dystopische stad Midgar reizen ze verder doorheen Gaia. In de zoektocht naar Sephiroth verken je een uitgestrekte wereld vol nieuwe avonturen. Draaf op een Chocobo over de grasvlakten, verken weidse omgevingen en duik dieper in de wereld van Final Fantasy VII met aanvullende activiteiten en minigames. Denk strategisch tijdens spectaculaire gevechten met je strijdmakkers, onder wie nieuwe gezichten, en versterk hun onderlinge band om krachtige teamcombo's uit te voeren. In dit tweede avontuur is het lot van Cloud en zijn vrienden een nog onbeschreven blad, waardoor elke stap die ze buiten de muren van Midgar zetten, even verfrissend als mysterieus zal aanvoelen.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=H_4CkyOmuuU
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.


Is het al zeker dat het een trilogie wordt?
Heb buiten wat screenshots (o.a. de door Sephiroth gedode Midgar Zolom) nog niet veel van het spel gezien. Ik wil er graag onbevangen in gaan.
Remake, Rebirth...potje maken voor de titel van deel 3? Ik ga vooralsnog voor Requiem

Uitstekende cijfers voor Final Fantasy VII Rebirth - PlaySense
Oh ja en hier nog de Yuffie prequel...
De Gameplay vid was ook behoorlijk impressive, hella content crammed in thurr!
Oh ja en hier nog de Yuffie prequel...
Voor jou eindelijk n reden om n ps5 op de kop te tikken btw?


Nog nuff backlog, maar begint nu toch wel te kriebelen...
Now them's some marketers!
Backlog... ik heb nog de remasters/reboots van Crash Bandicoot én Spyro liggen, evenals Metal Gear Solid 5. En ik ben nog bezig met Chrono Cross, waar ik nu 25 uur of zo in zit.
En dan wil ik ook nog eens af en toe oude delen van FF opnieuw spelen.
PU was trouwens erg kritisch over zowel de grafische als de framerate mode. Ik weet het niet, mij stoort dat niet zo (nog niet gespeeld), maar als het verhaal en gameplay in orde zijn ben ik allang blij, en daar scheelt het nogal eens aan.
Hebben ze me met een triple-moogle dangle toch weer mooi zover gekregen. Wark wark, worth it!
Now them's some schmancy scores!
Ben nu nog in Nibelheim, wat een flashback is, maar zou het wel jammer vinden als er geen carry over is van Remake qua items en materia en exp.
Maar goed, er wordt wel direct een geweldige sfeer neergezet.
Het is ook alweer een flinke tijd geleden dat ik Remake heb gespeeld. Dat dodgen/blocken lukt nog niet fantastisch.
Het battle systeem is wel veel uitgebreider dan FFXVI zeg. Niet alleen button bashen en dodgen, maar ook traditionele magic, items, special moves en combo's. En summons natuurlijk.
Klein minpuntje qua graphics: het 'oppoppen' van bepaalde details naarmate je dichterbij komt, je ziet zo de bloemen uit de grond springen, zeg maar.
Wat is dit spel eigenlijk heerlijk onthaastend. Je kunt uren rondstruinen op je chocobo of te voet, op zoek naar quests, intel, torens, etc. voordat je je überhaupt druk hoeft te maken om de volgende stap in de quest.
Dit is geen game, dit is een gigantisch nostalgie-pretpark. Waar elke story-beat uit het origineel is omgetoverd tot een spectacle ride, elk minuscuul detail uitgebouwd tot een massive setpiece, en elke memorabele interactie uitgesponnen tot een multi-tiered mini-game... Dit is Final Fantasy VII on Ice!
Wandering 'round het grote FF7 Themepark, met die constant sfeervolle soundtrack, photo-modin' om de 5 minuten, en nog niet eens bij de Golden Saucer aangekomen! Ondertussen bevroren in deze pose...
Echt alles is veranderd in een letterlijk feest van herkenning en I 'member! Visueel is het echt breathtaking, ze hebben de more is more filosofie uit het eerste deel, net als alles, echt weer enorm opgevoerd. Elke inch van het origineel is blown up to openworld size deluxe, mijn kaak komt maar niet van de grond!
Buiten de over 7000 fanservice is ook combat behoorlijk up gespiced, synergy skills én abilities, ieder char is nog unieker, en alles vloeit smooth genoeg zodat het gewoon een super vette character action game is geworden, met 7(!) characters. Ook materia builds zijn chiller en meer customizable als ooit door de materia equips toevoeging. Elke multi-stage boss battle voelt als een epic fight met unieke taktieken, die ondanks hun mega healthpool nooit vervelen. Er zijn zoveel combat options dat het constant voelt alsof je de helft onbenut laat. En de perfectionering van het pressure>stagger systeem, in combinatie met de relatief hoge difficulty, zorgt dat elke nieuwe enemy een mini battle puzzeltje wordt. Samen met de jawdropping, particle-dripping effects, blijft elke battle een genot. Nu al dreadin' hard mode!
Maar in Chapter 9 begon die nostalgie-haze toch wat up te clearen en becreept me de realisatie dat onder alle gloss en glitz toch een wel erg standaard openworlder schuilt met possibly de weirdest pacing ever. Maar wel een super fun openworlder met de mooiste en meest diverse wallpaint ever, waar de repetitive tasks leuk, veelzijdig en behoorlijk variërend blijven. Dat steady framework zorgt juist dat deze nu al dik 100 uur durende rose-tinted rollercoaster memory-tour mix behapbaar blijft...
Hoewel ik het gevoel krijg dat 'ie storywise wat uit elkaar begint te vallen door alle additions en minor changes. Net als alles up to 11 wat niet altijd ten gunste komt van de flow. Urgency uit het origineel is iig long gone. Maar net in het amazing Cosmo Canyon resort-park aangekomen en old man Bugenhagen didn't mention fate-ghosts once, dus met volle moed weer verder!
Plus, veel gamers spelen (indien mogelijk) automatisch al op Hard. Ze zijn in de minderheid, maar het zullen er alsnog veel zijn.
Bij de FF7 Remake had ik er totaal geen zin in. Pas 4 jaar later omdat ik trailers zag van Rebirth en ik weer enthousiast werd ben ik de FF7 Remake op Hard gaan proberen. En ja, het was fantastisch!
Net als in Remake ben ik m'n tijd echt aan't rekken. Gewoon zijn in deze wereld voelt nog steeds een beetje unreal. I don't wanna leave. De enige game van de laatste 10 jaar waar ik echt een next-gen gevoel bij krijg.
Nu chapter 11 zo goed als done. Kan niet wachten tot de wereld echt up opent, om 't all over te doen

Zit nu in chapter 8, bijna bij 9, met ruim 50 uur op de teller. Beleef hier, ondanks dat de Chadley dingen waar repetitief zijn, enorm veel plezier aan. Vraag me wel af, hoe Squall Lionheart het voor elkaar krijgt om op 100+ uur te zitten. Veel tijd gebracht in the Golden Saucer?