Final Fantasy VII Rebirth (2024)

PlayStation 5

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

Nadat Cloud en zijn vrienden zijn ontsnapt uit de dystopische stad Midgar reizen ze verder doorheen Gaia. Er wachten nieuwe avonturen in een kleurrijke en uitgestrekte wereld. Draaf op een Chocobo over de grasvlakten en verken weidse omgevingen. In de zoektocht naar Sephiroth verken je een uitgestrekte wereld en ontdek je nieuwe gebieden. Duik dieper in de wereld van Final Fantasy VII met aanvullende activiteiten en minigames, plus unieke vormen van vervoer waarmee je de wereld verkent. Denk strategisch tijdens spectaculaire gevechten met je strijdmakkers, onder wie nieuwe gezichten. Versterk hun onderlinge band om krachtige teamcombo's uit te voeren. In dit op zichzelf staande avontuur is het lot van Cloud en zijn vrienden een nog onbeschreven blad, waardoor elke stap die ze buiten de muren van de dystopische stad Midgar zetten even verfrissend als mysterieus aanvoelt.

Remake, Rebirth...potje maken voor de titel van deel 3? Ik ga vooralsnog voor Requiem

We hebben nog 4 jaar om te speculeren in dit tempo

Is het al zeker dat het een trilogie wordt?

harm1985 schreef:

Is het al zeker dat het een trilogie wordt?

Jaa das al wel zeker!

avatar van harm1985
Een bol.com bon gekregen dus meteen maar pre-order geplaatst. Even haast maken met FFXVI dus. Maar heb nog ruim een maand.

Heb buiten wat screenshots (o.a. de door Sephiroth gedode Midgar Zolom) nog niet veel van het spel gezien. Ik wil er graag onbevangen in gaan.

avatar van JacoBaco
centurion81 schreef:
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar vooruit, ik zeg dat het Retaliation wordt.

Heb inmiddels de demo van Rebirth gespeeld en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Nog even een paar dagen wachten...

avatar van harm1985
Het review embargo is inmiddels opgegeven en de eerste berichten zijn zéér positief.
Uitstekende cijfers voor Final Fantasy VII Rebirth - PlaySense

De Gameplay vid was ook behoorlijk impressive, hella content crammed in thurr!

Oh ja en hier nog de Yuffie prequel...

Squall Lionheart schreef:
De Gameplay vid was ook behoorlijk impressive, hella content crammed in thurr!

Oh ja en hier nog de Yuffie prequel...

Voor jou eindelijk n reden om n ps5 op de kop te tikken btw?

Een paar filmpjes van minigames met Tifa zou trouwens ook genoeg marketing zijn geweest om.hier n giga blockbuster van te maken denk ik

Nog nuff backlog, maar begint nu toch wel te kriebelen...

Now them's some marketers!

Squall Lionheart schreef:
Nog nuff backlog, maar begint nu toch wel te kriebelen...

Now them's some marketers!

Backlog... ik heb nog de remasters/reboots van Crash Bandicoot én Spyro liggen, evenals Metal Gear Solid 5. En ik ben nog bezig met Chrono Cross, waar ik nu 25 uur of zo in zit.

En dan wil ik ook nog eens af en toe oude delen van FF opnieuw spelen.

Dit wordt toch de volgende op mijn speel-lijst. Ik heb 'm al een tijdje als pre-order besteld al zou ik hem wel pas tegen de 6de Maart binnenkrijgen. Hopelijk Lost Crown tegen dan eindelijk afgerond.

avatar van harm1985
Zo dan. 160GB vrije ruimte vereist en in het doosje een data disc én een playdisc.

PU was trouwens erg kritisch over zowel de grafische als de framerate mode. Ik weet het niet, mij stoort dat niet zo (nog niet gespeeld), maar als het verhaal en gameplay in orde zijn ben ik allang blij, en daar scheelt het nogal eens aan.

Hij is chunky! Eerste game ooit die ik gepreorderd heb, twee dagen voor release...
Hebben ze me met een triple-moogle dangle toch weer mooi zover gekregen. Wark wark, worth it!

Now them's some schmancy scores!

om een of andere reden moet ik een week langer wachten, vermoedelijk enkel een SE van de tweede batch gekregen...

Een SE van SE, hatsekidee!.

Grrrz, dan maar......