Ratchet & Clank: Up Your Arsenal (2004)

Alternatieve titels: Ratchet & Clank 3 | Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita
Shooter / Platform
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Insomniac
Uitgegeven door Sony

Ratchet & Clank reizen naar de planeet Veldin om te vechten tegen Dr. Nefarious, een robot die al het organische leven op andere planeten wilt vernietigen.

avatar van Status Seeker
De hoes is zeker van de Amerikaanse versie? Ik heb namelijk thuis een andere liggen (zonder de toevoeging Up Your Arsenal).

Een erg vermakeljk spelletje. Aardige humor, over-the-top wapens en vijanden en je knalt lekker door de levels heen. Misschien is hij iets te kort en te lineair, maar ik vond hem wel weer leuker dan Jak 3, aangezien ik die te open vond. 4*

avatar van Bart Tönjann
Klopt, is de Amerikaanse versie. Vind ik persoonlijk mooier dan degene die wij hebben.

Ik heb deze game niet, wel eens gespeeld maar ik vind Jak 3 toch wel beter. Net als dat ik vroeger Crash Bandicoot leuker vond dan Spyro the Dragon.

(Spyro en Ratchet zijn beide door Insominiac gemaakt, Crash en Jak door Naughty Dog)

avatar van dwejkk
Ratched moet geloof ik Ratchet zijn

avatar van Ansem
dwejkk schreef:
Ratched moet geloof ik Ratchet zijn

Daarvoor heb je 'Corrigeren'.
Hoes is trouwens aangepast naar de (lelijkere) PAL versie.

avatar van wiiplayer
m'n eerste ratcet and clank spel dat ik beschikte.
leuk om ook weer opnieuw te beginnen om je wapens te upgraden
vind alleen jammer dat de ry3no leuker is in V1 DAN IN V5 ,
3.5***

avatar van equalizersound
ik vond de humor nog beter ik vond hem ook wat uitdaagender dan 1 en 2 de eindbazen waren in dit spel beter dan ooit

avatar van equalizersound
nu ik tools of destruction heb gespeeld ga ik van een 5 naar een 4

avatar van Ansem
Nog beter dan de eerste. (2de nog niet gespeeld.)
De graphics en gameplay zijn veel verbeterd vergeleken met deel 1.
De lvl's van wapens is een leuke toevoeging die het spel nog interessanter maakt.
De wapens zijn nóg origineler dan deel 1.
Een minpuntje in deze game is het verhaal, dat vind ik nogal cliché. (Qwark die zogezegd doodgaat, maar dan vlucht en uiteindelijk Ratchet helpt. Erg voorspelbaar imo.)
Hij is ook iets te makkelijk.

avatar van gamefreakske
nice games he

joeri592
Status Seeker schreef:

deze hoes heb ik wel in de iwnkel zien liggen

avatar van wiiplayer
Omg een 3.5*. Was ik gek ofzo? Masterlijke Game uit een masterlijke reeks.

avatar van youngtick
De eerste ratchet en clank deel die ik speelde en het is fantastich de wapens de planeten (levels) de monsters sfeervolle game

avatar van NoFuture!
joeri592 schreef:

deze hoes heb ik wel in de iwnkel zien liggen

Ja ik ook (hij ligt er nu nog altijd met deze hoes).
Heb deze prachtige hoes zelfs thuis liggen.

avatar van Dark Lord Andrew
Hahahhahaha 'up your arse'

avatar van harm1985
Inmiddels ook aan begonnen. Moet zeggen dat ik het bewonderenswaardig vindt van de makers dat ze steeds weer met nieuwe game modes en wapens op de proppen komen. Uiteraard worden er elementen gerecycled, iets te veel naar mijn smaak (zoals de arena en het verzamelen van kristallen), maar het verhaal is alvast beter dan deel 2, met meer lagen en flashbacks (al dan niet verzonnen).

Edit: best pittig, met name door de hoeveelheid vijanden en de hoeveelheid vuurkracht. De nadruk ligt me iets te veel op schieten in plaats van behendigheid.

avatar van harm1985
Platinum trofee is binnen. Was iets meer een grind dan deel 2, met name vanwege de 10 miljoen bouten, die dit keer niet cumulatief zijn, en het feit dat je alle omega wapens moet hebben.

Qua verhaal is dit misschien wel de beste van de originele trilogie, en duidelijke bad guy, die we later in de serie terug zullen zijn, Quark die uiteindelijk toch het hart op de goede plek heeft zitten en de space rangers.

Qua gameplay weer voldoende nieuwe elementen, zoals het luchtschip, de hacker en de ranger missies, maar ook veel herhaling, zoals het verzamelen van de kristallen en de battle arena.

En net zoals in deel 2 een overdaad aan wapens. Sommige meer geslaagd dan anderen, zoals de Quack-o-matic, decimator, plasma gun en tesla barrier. De vortex gun en het holo shield waren dan praktisch nutteloos.

Dat alles mag de pret niet drukken, omdat het alleen van invloed is als je voor platinum gaat. Al met al een waardige afsluiter van de originele trilogie.

Heb stiekem al even vooruit gekeken naar de delen van de PS3, grafisch is de remaster goed geslaagd, maar natuurlijk niet zo mooi als de native PS3 delen. Toch doet het het geheel veel goed, als ik beeldmateriaal vergelijk met dat van de PS2 op YouTube. Het kijkt en speelt het wat lekkerder, al merk je bij, bijvoorbeeld de Quarktastic challenge, als er veel gebeurt op het scherm dat de framerate inzakt.

Toch maar weer 4,5*.