Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly (2023)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One
Adventure / Simulation

Ontwikkeld door Toge
Uitgegeven door Toge en Chorus Worldwide

Het is tijd om je koffiemachine af te stoffen en je warmste glimlach voor te bereiden, om je klanten weer te verwelkomen met een stevig bakkie leut. In deze tweede episode van de koffiezet- en hart-tot-hart-gesprekssimulator is het wederom aan jou een goed gebrouwen kop koffie en een luisterend oor te bieden. In een tijd waarin mensen van elkaar geïsoleerd raken, is Coffee Talk dé plek om elkaar weer te ontmoeten...

avatar van legian
Hij komt op 20 april uit, en direct in Gamepass. Mooi nieuws want ik heb genoten van de vorige. En draai de laatste tijd regelmatig de heerlijk chille soundtrack. Ik kijk hier wel naar uit.

Game Pass to add Coffee Talk sequel as day one addition - trueachievements.com

Moet de vorige dan eens dringend spelen.

De vorige is net...mijn dinsdag en donderdag. Op een stoel zitten koffie drinken en luisteren naar de verhalen van steeds wederkerende karakters die je over langere periode beter leert kennen zo tussen 9 en 12 s'morgens.

Alleen zet ik de koffie niet zelf. Dat doet mijn vaste barman.

Desalniettemin heb ik deel 1 toch maar opgepikt voor de Switch samen met wat anders uit de sale en die Kart DLC. Lekker voor als je even de wat meer aktiegerichte spellen links wil of moet laten liggen of de echte pub niet haalt. Ik ben ook wel benieuwd wat deze deel 2 te bieden heeft. Of de Cyberpunk tegenhanger VA11-HAL-A trouwens.

avatar van legian
Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly brengt meer van hetzelfde. En dat is maar goed ook want het eerste deel was een heerlijk relaxte ervaring. Ook hier schenkt je als barista weer een heerlijke warme drank voor je gasten en, zoals de titel al doet vermoeden zijn er twee nieuwe opties bijgekomen om wat meer variatie te brengen. Naast de vele bekende gezichten die langskomen zijn er uiteraard ook weer nieuwe personages om te leren kennen. De nieuwe personages brengen uiteraard een groot deel van de nieuwe verhalen, maar ook bekende personages bouwen voort op hun verhalen uit de vorige game. Wat voorkennis is dan ook wel handig. Naast de nieuwe drankjes en personages is er natuurlijk ook nieuwe soundtrack (van ruim 3,5 uur ) en ook die is weer genieten geblazen. Hij staat hier dan ook weer regelmatig aan.

Daarnaast zijn er enkele nieuwe mechanics toegevoegd, die vooral op de achtergrond spelen trouwens. Maar je hebt zodoende meer invloed in hoe de verhalen verlopen en of iedereen wel terugkeert. Een tweede playthrough is dan ook een must om de mogelijkheden en varianten van de verhalen te ontdekken. Zodoende betrekken ze je veel meer bij de verhalen en moet je ook wat beter opletten dan in het eerste deel.

Ik geniet er in ieder geval weer optimaal van. Heerlijk rustige game om 's avonds na een drukke dag even te ontstressen.

Grovonion schreef:
Moet de vorige dan eens dringend spelen.

Dit