Blanc (2023)

PC / Nintendo Switch
multi player / online

Ontwikkeld door Casus Ludi
Uitgegeven door Gearbox

Beleef het poëtische verhaal van een wolvenjong en een hertje in de spectaculaire wereld van Blanc. De twee zijn de weg kwijtgeraakt in een plotselinge sneeuwstorm en hebben elkaar nu nodig om de pootafdrukken te volgen die hun families hebben achtergelaten in de sneeuw. Laat je meevoeren naar de adembenemend mooie, zwart-witte wereld van Blanc; helemaal met de hand en in 2D getekend op papier voordat de beelden in 3D tot leven zijn gewekt. In Blanc staat de reis en de ervaring van de dieren centraal. De gameplay en het verhaal zijn zonder tekst, waardoor spelers helemaal in deze wonderlijke wereld kunnen opgaan. Beide dieren hebben unieke krachten waarmee ze elkaar aanvullen. Je hebt ze allemaal nodig om door het besneeuwde landschap te kunnen reizen. Je gebruikt maar twee knoppen. Door deze eenvoudige gameplay kan iedereen de game spelen en de reis van de dieren naar huis volgen. Een speler bestuurt het wolvenjong en de andere speler het hertje. Begeleid de dieren door het landschap en doorsta samen barre weersomstandigheden en allerlei andere hindernissen. Leer elkaar goed kennen en werk samen; lokaal op hetzelfde scherm of op afstand online.

Die link klopt niet 70 euro voor een indie game..
Ik heb nog eens wat filmpjes gezien van Blanc en ik denk dat de doelgroep voor de wat jongere gamer is.

Klopt idd niet. Het is 14.99. Ook niet speciaal bedoeld voor jongere gamers, maar wel een puzzle game die in co-op gespeeld kan worden. Lijkt me best aardig.

avatar van legian
De trailer zag er best leuk uit. Lijkt me wel een leuke puzzelaar voor tussendoor.