Fonzzz002 schreef:
Het leek me leuk daarom een uitgebreidere recensie te typen met de game vers in mijn geheugen
Altijd leuk om zo'n uitgebreide review te lezen bij de wat oudere games!
Fonzzz002 schreef:
Je hebt de optie om aan te zetten welke toetsen er ingeklikt moeten worden, maar persoonlijk vind ik dit geen leuke manier om de game te spelen. Dit is immers niet hoe Dragon’s Lair bedoeld was; voor de originele arcade game had je deze optie ook niet. Als je op deze manier speelt is het doel om uit te vogelen wat de juiste toetsen zijn door goed op de beelden te letten.
Nou ik had die optie om een idee te krijgen welke toetsen ik moet indrukken graag gewild back in the nineties! Als tiener heb ik nooit een idee gehad wat ik wanneer moest doen, we kwamen nooit echt ver en nooit het geduld gehad om het echt een keer helemaal te uit te spelen. Oh ja, als je al de goede move wist bij een scene dan kwam het ook nog heel precies met timing meen ik mij te herinneren. Overigens heb ik het over de Amiga port uit 1989.
Fonzzz002 schreef:
Een ander aspect waar Dragon’s Lair goed in uitblinkt is hoe het eruit ziet. De scenes zijn geregisseerd door Don Bluth, bekend van animatiefilms als Secret Of Nimh en Land Before Time (de eerste Platvoet film), en de charme van zijn animatie is overal in terug te vinden.
Dat is ook altijd wat mij is bijgebleven, het ziet er fantastisch uit, helaas dus voor mij destijds vrijwel onspeelbaar
Met een cheat kon je trouwens de hele 'film' zien zonder wat te hoeven doen bedenk ik me nu. Dat was dan wel weer cool, echter met 6 diskettes was je zowat meer aan het laden en disk swappen dan daadwerkelijk van de 'film' te kunnen genieten.
Fonzzz002 schreef:
Een leuke oude arcade game en ik kijk met interesse uit naar de film die ge-kickstart is!
Film? Welke film?