Call of Duty: Modern Warfare II (2022)

PC / Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 4 / PlayStation 5

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision

Call of Duty: Modern Warfare II voert spelers mee in een ongekend wereldwijd conflict, waarin de iconische Operators van Task Force 141 weer terugkeren. Spelers strijden zij aan zij met hun vrienden voor een echt meeslepende ervaring, van kleinschalige en enerverende tactische infiltratie-operaties tot streng geheime missies.

Helaas zal de eerste COD game pas romd 2024 op Gamepass verschijnen. Deze zal ik dus nog regulier moeten aanschaffen

avatar van legian
En dat is ervan uitgaande dat de overname goedgekeurd wordt natuurlijk.

Activision - 'Game like it's 2009 all over again!'

Hoewel ik het wel nog steeds een aanwinst zou vinden om bvb de originele trilogie of de eerste twee of drie Black Ops naar de Switch te porten. Specifiek die delen blijven degelijke shooters.

avatar van Aazhyd
Waar geven ze deze reeks nu dezelfde naam als de originele reeks? Nogal suf.

Jaaaa, net gespeeld en idd geweldig nagemaakt. Voorbijgangers hoor je ook Nederlands spreken. Ik kom veel in Amsterdam en dit is echt geweldig gedaan

Ja gaat ook naar de Switch komen heb ik vernomen..
Nee geintje dat zag er bijzonder goed uit inderdaad is dat de standaard voor zo'n Ps5? ik heb zelf geen idee.

Zie nu de eind credits voorbij rollen. Heb wel erg genoten van deze SP. Dope verhaal en voldoende afwisseling. Was weer een rollercoaster.
Benieuwd naar de MP komende week.

Zat eens te kijken naar de prijs, maar deze game staat gewoon te koop voor bedragen tussen de 70 en 75 Euro. Echt schandalig dat games nu gewoon die kant in prijs op gaan. Dan jaag je mensen vanzelf naar diensten als Gamepass.

Sowieso is de evolutie naar 70-80 euro voor veel games wel een beetje heel erg veel. Je snapt dat tijden veranderen maar...zowel digitaal als fysiek betaal je die prijs vaak. Ga je voor special editions ligt het al vaak tussen 100-150 euro. Een beetje een overkill imo.

Ik vind het ook onzinnig. Games zijn duurder ja, maar dan nog kun je er niet zomaar 20 procent bovenop gooien. Ik koop sowieso geen special editions, maar ga ook geen 75 Euro voor een gewone game betalen. Ja, hoogstens voor een nieuwe GTA of Red Dead Redemption ofzo. Hoop dat gamers dit afstraffen maar ben bang dat ze het blijven kopen. Ik koop het meeste wel tweedehands of via Gamepass.

Nou ja vroeger waren games voor NES/SNES, Amiga etc ook zo rond de 100 gulden

mrdig schreef:
Nou ja vroeger waren games voor NES/SNES, Amiga etc ook zo rond de 100 gulden

Ja, maar dat is omgerekend 45 Euro. Even los van inflatie.

Nu betaal je pakweg 25, 30 euro meer. Omgerekend zeg maar 165 gulden. Is toch niet normaal. Vind ik dan.

De gulden is alweer even geleden, 20 jaar om precies te zijn. Toentertijd was een game idd 100 a 120 gulden.
Dus 45 a 55 euro. Games zijn ook al heel wat jaren 60,- euro, dus de verhoging naar 75,- valt mij alleszins mee en is een logisch gevolg mbt de huidige situatie en inflatie over de jaren.
Overigens is deze game gewoon voor 66,- te halen op current gen
On topic: vanavond heerlijk de MP induiken, zin an

avatar van JacoBaco
Call of Duty: Corona Warfare. Ik las dat veel werknemers thuis hebben gewerkt tijdens de pandemie. En ik kan het uiteraard helemaal mis hebben, maar het heeft deze nieuwste CoD geen goed gedaan. De missie in A'dam ziet er bijvoorbeeld op mijn PS5 (op de mensen na) nextgen uit, maar daar houdt het ook direct op. Alle andere 16 missies zijn grafisch opvallend minder indrukwekkend.

Inmiddels ook al uitgebreid TDM zitten spelen en visueel ziet het er bijzonder matig uit. En hoewel ik veel vrij kleine maps (waar ik van hou) ben tegengekomen vind ik ze maar erg gewoontjes. Ik hoop dat het wellicht nog wennen is. Maps leren kennen etc. Een groot pluspunt is wel dat er geen voor- of nadeel is afhankelijk van aan welke kant van de map je begint met je team. Dat was in Vanguard erg slecht opgezet.

Ik heb de campaign inmiddels uitgespeeld op Veteran en dat was (zoals meestal) een lekkere ervaring. Maar nogmaals erg jammer dat het visueel nog steeds niet nextgen is. En tot slot dan nog 1 zeik momentje. Het personage Ghost ziet er op de één of andere manier lachwekkend slecht uit. Hij ziet eruit als iemand verkleed als Ghost. (alleen dus niet zo goed gelukt)

avatar van jellecomicgek72
Erg toffe campaign. Met veel plezier doorgespeeld. Tof om alle oude gezichten weer terug te zien. De game ziet er zelfs op de ps4 schitterend uit nog, en dat zegt wel wat voor een cod game. Zitten een paar wendingen in het verhaal die ik niet aan zag komen in het begin. (Waarschuwing: dit absoluut NIET lezen als je de game nog gaat spelen!)Graves die corrupt blijkt te zijn Ghost die zijn gezicht uiteindelijk toch laat zien Verder was de actie echt top notch en het knalt heerlijk weg. Ben bij een aantal stukken echt soms wel 20 keer doodgegaan. Missie op de snelweg, wat een ongelofelijk frustrerend klote stuk was dat zeg. Ik leefde ook echt mee met de personages, zat echt helemaal in het verhaal van deze campaign. Heb er ook nog best lang over gedaan voor mijn gevoel, ben zeker over de 10 uren heen gegaan, lees en hoor her en der dat luitjes de campaign al binnen 6 uur completen ofzo maar dan speel je denk ik op supermegaeasy ofzo want op hard is ie echt wel pittig en uitdagend.

Ben ook flink de online mp in gedoken (warzone update nog niet wegens te weinig ruimte) en dat doet me weer erg denken aan een wat meer traditionele call of duty. Weinig over de top killstreaks en andere bullshit met walljumps of weet ik het allemaal wat voor onzin, maar weer gewoon potjes online mp zoals je ze bv ook in Modern Warfare 2 had uit 2009. Wel zijn sommige maps uiterst frustrerend. Die map op de brug die er misschien wel cool uitziet maar echt voor geen ene meter werkt als Call of Duty map, en verder denk ik niet dat er een map tussenzit die me echt bij zou blijven. Ik mis toch legendarische maps ertussen zoas Highrise of Terminal, maps die ik gewoon voor de geest kan halen zonder dat ik überhaupt hoef terug te kijken hoe ze er ookal weer uitzagen. En die maps zijn 13 jaar oud inmiddels, dat zegt wel wat. Ik heb voornamelijk weer vrij veel plezier met de multiplayer van een nieuwe cod game. De eerste Modern Warfare reboot was alweer een stapje in de goede richting, maar deze gaat daar echt dwars overheen.