Dragon Ball Z: Kakarot - A New Power Awakens (2020)

PC / Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch
Action / RPG

Ontwikkeld door CyberConnect2
Uitgegeven door Bandai Namco

Leer kennis maken met de God Of Destruction genaamd Beerus en zijn trainer Whis. Beerus zoekt naar een nieuwe uitdaging en hoopt deze te vinden bij Goku en Vegeta. Tijdens deze trainingen lukt het Frieza om te wederkeren in het land van de levende en hij is uit op wraak. Gebruik je nieuwe krachten om Beerus te verslaan en Frieza te verdrijven!

Deze DLC wisselt tussen matig en ok. De Beerus stukken bestaan uit een aantal gevechten tegen Whis of Beerus, met als beloning Super Saiyan God en Blue. Is geinig om te doen, maar stelt niet veel voor in vergelijking met de rest van de game waarin je verhalen uit de serie herbeleeft. Hier ging het puur om dezelfde gevechten een paar keer doen, die steeds wat moeilijker werden, en verder niets.

Het Frieza stuk zit interessanter in elkaar, al is ook dit wat mager. Gewoon wat korte gevechten tegen handlangers en tegen Frieza. Er worden niet scenes van de film in gaaf detail nagedaan of een leuke wending aan de gevechten toegevoegd. De gevechten met de handlangers zijn wel gaaf gedaan: in een groep van 3 characters neem je het tegen 100 man op, waarin team attacks tientallen vijanden tegelijk kunnen uitschakelen. Het is echter niet nodig om deze gevechten te doen. Je kunt gewoon in 1x naar Frieza vliegen en de DLC afronden. Als ze de groepsgevechten soepeler in het verhaal hadden verwerkt, waardoor ik me meer aangemoedigd zou voelen ze te doen, dan zou het beter zijn.

Op dit punt in de game had ik ook last van save file problemen, waardoor ik het in 1 zit moest doen ipv etappes. Dit schijnt geen onbekend probleem te zijn en het is nooit gepatched. Als je deze DLC in een afgeprijsde Deluxe Edition kan krijgen dan is het mooi meegenomen, maar ik zou er zeker niet 20 losse euros voor betalen.

2,5/3*