Dragon Ball Z: Kakarot - Trunks: The Warrior of Hope (2021)

PC / Xbox One / Xbox Series X/S / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch
Action / RPG

Ontwikkeld door CyberConnect2
Uitgegeven door Bandai Namco

Ervaar de felle strijd van het leven van Trunks in de wereld van wanhoop in deze nieuwe verhaallijn! Goku is gestorven aan het virus in zijn hart en de wereld is vernietigd door de androïden. De overgebleven krijgers Trunks en Gohan zullen vechten om de planeet te beschermen. Ervaar de felle strijd van het leven van Trunks in de wereld van wanhoop in deze nieuwe verhaallijn!

Prima DLC. Scheelt dat ik de Deluxe edition van Kakarot voor 25 euro kon kopen (heel de game + alle DLC) ipv deze DLC los kopen voor 20 euro. 20 euro is te hoog voor deze inhoud.

History Of Trunks vond ik altijd één van de mindere Dragon Ball films. Er gebeurd te weinig: Trunks en Gohan vechten een paar keer tegen de Androids, ze winnen niet en Trunks gaat terug in de tijd. Dit is te mager voor een interessant verhaal. Deze DLC weet het verhaal van Trunks interessanter te maken door ook te laten zien hoe zijn leven werd nadat de Android verslagen waren. Het komt met de interessante “wat als” vraag: wat als Trunks moest voorkomen dat Majin Buu op aarde kwam? Babidi’s plan is immers niets ongedaan gemaakt door de Androids, dus het is leuk om te zien hoe Trunks eigenhandig dit probleem probeert op te lossen.

Qua gameplay is het hetzelfde als de gewone game. Wel kon ik details waarderen zoals dat Gohan zijn animaties waren aangepast toen hij één arm had, zodat hij zijn moves met één arm kon verrichten. Of dat Gohan op een bepaald punt heel verzwakt is tegen 17 & 18 en barweinig damage meer doet met zijn aanvallen, waardoor het onmogelijk is was om nog te winnen. Goed moment waarin verhaal en gameplay samenkwamen.

Prima extra content om nog wat uur uit de game te halen. Ondanks dat het bronmateriaal mager is wisten ze toch nog een aardig grote ervaring eruit te halen.

3/3,5*