Vietcong (2003)

Ontwikkeld door Illusion en PTERODON
Uitgegeven door Gathering

In Vietcong beleef je de Vietnamoorlog van dichtbij. Je bent Steven R. Hawkins en zit in de jungle van Vietnam. In dit verraderlijke gebied zitten tal van boobytraps waardoor je zomaar het loodje kan leggen. Het is jou taak om je team te begeleiden, commando’s te geven en je vijand uit te schakelen. In multiplayer kan je zowel Amerika als de Vietcong zijn en heb je keuzes tussen onder andere Death Match, Team Death Match en Capture the Flag.

avatar van Hadouken
Ik vond het spel helemaal niks aan terwijl m'n broertje het nu nóg speeld. De sfeer vond ik niet leuk, de ventjes liepen raar, de graphics waren niks bijzonders en overall kon het niet genoeg boeien.

avatar van Thorak
Beste FPS naar mijn idee van de laatste jaren!
Geen snelle shooter als vele nieuwere spellen zijn maar meer tactisch en strategisch. Dit zal vele jongeren niet aantrekken, vandaar dat dit spel online wat meer oudere spelers heeft. Ook ik speel dit spel nu nog steeds btw en ook Vietcong 2....

Suffe game met matige graphics, irritante onzichtbare muren, belachelijke sterke vijanden die je vanaf afstand afknalden en een verhaal dat niet de moeite was. Helaas....

avatar van Deftones_JP
Ik vond het ook een vette game. Een heerlijke moeilijkheidsgraad, een realistisch coversysteem, moeilijke tegenstanders en natuurlijk de jungle. En dat terwijl je ook nog eens afwisselende levels had. De base defend missies waren bijvoorbeeld heel vet. Het rondlopen op de basis had meer potentie vond ik maar toch leuk dat je ook moest knokken in een omgeving waar je daarvoor een aantal keer chill had rondgelopen, zeer vette game. De uitbreiding ook trouwens.

avatar van rpger
Klopt het was 1 van de eerste games waarin je echt dat jungle gevoel kreeg.

avatar van Tha Luz
Idd maar ik vond dit maar niks ik sluit me helemaal bij Ajax&Litmanen1 aan.

gamelord
Vreemd dat de ps2 niet erbij staat want daar had ik hem op.
Maar ik vond dit een tegenvallende game, er zat geen uitdaging in.
De graphics waren vreemd...zodat je niet aan het spel kon wennen.
Het leuke was als je je gids in het been schoot een paar keer riep
hij steeds zoiets als "You shooting me tongsy" wat wel om te lachen was.
Maar weinig had het te bieden....3,0*

avatar van Deftones_JP
Geen uitdaging? In mijn herinnering was dit een behoorlijk lastige shooter en ik ben wel aardig ervaren met shootergames. Zeker de latere levels waren behoorlijk pittig en je kon zeker niet gunblazing door de levels heenrennen. Je moest juist heel voorzichtig gebruik maken van dekking en stealth. Dat vond ik juist zo vet aan deze shooter.

gamelord
Ik denk dat je gelijk hebt Deftones, ik denk dat ik hem verwar met een ander spel....waar ik de naam niet meer van weet. Dus ik zal mijn stem verwijderen. Deze kan ik nog checken want ik heb hem op de pc.
En als ik me vergist heb, kan ik alleen maar zeggen als ik de ps 2 met spellen nog had dan had ik ruim 350 games in mijn bezit (pc en ps2)
dan kan het wel eens voorkomen dat je je vergist...sry.

avatar van Deftones_JP
Maakt niet uit ik vroeg me alleen af hoe je bij totaal andere ervaringen dan ik kom bij deze game. Het verkeerde spel voor ogen hebben is een redelijk plausibele verklaring.

gamelord
Ik weet al met welke ik hem verward heb..een teleurstellende game
genaamd 'Purple haze'. en dat die zwaar tegenvalt kan ik wel uitmaken dat hij hier zelfs niet te vinden is.

avatar van Deftones_JP
Purple haze is volgens mij de naam van de uitbreiding van de game. Die vond ik ook wel goed eigenlijk.

Deze shooter vind ik nog steeds geweldig.
Ik speel hem al vanaf 2003.
De gameplay is super. Visueel minder dan ander shooters.
Maar gameplay is belangrijker.