Arcade Spirits: The New Challengers (2022)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Fiction Factory
Uitgegeven door pQube en Funstock

Welkom in het jaar 20XX, een alternatieve tijdlijn waar arcades nooit zijn verdwenen... Als aspirant-gamer, op zoek naar esports-glorie tijdens de Fist of Discomfort 2 Pro Tour, ben je naarstig op zoek naar een geschikte partner om mee te spelen. Daarom sluit je je aan bij een team van spelers die rondhangen bij Good Clean Fun, een combinatie pizzeria, wasserette en speelhal. Nu is het aan jou om een goed team samen te stellen...

Nou. Zelfde Team. Scheelt weer. Wel even een review erop naslaan om te kijken wat erover wordt verteld. Het is tenslotte best een drukke periode momenteel met Mario Strikers, Vampire Swansong en The Quarry. En diverse games op de Switch die wellicht worden aangeschaft in de sale (summer sale?). Maar aangezien ik echt wel was gecharmeerd door het eerste deel ben ik erg geneigd ook deze op dag 1 te kopen. Het origineel heb ik 3,5 gegeven, maar hoe vaker ik eraan terugdenk hoe meer ik denk dat ik eigenlijk best wel een half puntje omhoog mag gaan met die score. Want het was gewoon een erg leuke, onderhoudende en prettige ervaring en ik zou zelfs zover gaan dat ik kan zeggen dat het toch wel een van de leukere VN's is die ik gespeeld heb. Althans, ik denk er toch nog steeds met een glimlach op mijn gezich aan terug dus...het heeft toch iets wat diverse andere games uit het genre niet hebben. De mix tussen lichthartig vermaak en nostalgie? Ik hoop dat ze dit ook in deel 2 weten te behouden.

Krijgt blijkbaar ook een fysieke versie eind juni. Deze had ik graag op dag 1 gekocht maar dan toch liever even wachten aangezien ik ook deel 1 in doosje heb.