Habitrail Hamster Ball (2005)

PlayStation 2
Adventure / Platform

Ontwikkeld door Data Design
Uitgegeven door Phoenix en Valusoft

Habitrail Hamster Ball is een actiespel gebaseerd op het besturen van een hamster ingekapseld in een bal die door omgevingen rolt zoals een kasteel of een kinderspeelkamer met platformen, kleine richels en obstakels. Er zijn twee moeilijkheidsgraden en twee spelmodi: een 'normale' modus en een 'tijdaanval'-modus. Een level wordt voltooid door tussen eindpalen te rollen. Door ononderbroken vooruit te gaan, bouwt de hamster een snelheidsmeter op en gaat hij sneller. Het spel ondersteunt lokale multiplayerspellen via split-screen voor maximaal vier spelers die tegen elkaar racen op hetzelfde parcours. Het spel draagt de licentie van Habitrail hamsterproducten en toont algemene informatie over hamsters en het verzorgen ervan in de openingsschermen. Het hoofdmenu heeft ook een hamster verzorgingsgids.