Redfall (2023)
mijn stem
3,00
(2)
2 stemmen
PC / Xbox Series X/S
Shooter / Action
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Arkane
Uitgegeven door Bethesda
De stad Redfall wordt belegerd door vampieren die het eiland van de buitenwereld hebben afgesneden. Samen met een handvol overlevenden vorm je het perfecte team om de vampieren uit te schakelen in deze co-op FPS actiegame in een open wereld.
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2023, 21:22 uur
Het wordt toch nog even wachten voordat we hieraan gaan beginnen. Sowieso moeten ze de always online er nog uit slopen. Maar nu blijkt ook dat er bij release alleen maar een 30fps quality mode is. De 60fps modus moet op een later moment gaan komen.
Xbox Series-versie van shooter Redfall krijgt bij release alleen 30fps-modus - Gaming - Nieuws - Tweakers
Xbox Series-versie van shooter Redfall krijgt bij release alleen 30fps-modus - Gaming - Nieuws - Tweakers
0
geplaatst: 12 april 2023, 22:53 uur
Beetje kansloos dat ze die 60 fps er niet vanaf het begin in krijgen. Dit gaat ze spelers kosten in het begin.
Beetje als de laatste Halo die effe geen splitscreen lokaal had.
Beetje als de laatste Halo die effe geen splitscreen lokaal had.
0
geplaatst: 13 april 2023, 10:25 uur
Manny Calavera schreef:
Beetje als de laatste Halo die effe geen splitscreen lokaal had.
Beetje als de laatste Halo die effe geen splitscreen lokaal had.
Dat zit er nog steeds niet in toch? Alleen online co-op, couch co-op is niet verder ontwikkeld omdat ze op de multiplayer gingen focussen. Tenminste dat is het laatste dat ik begrepen had.
Wbt Redfall is het erg jammer, heb al redelijk wat berichten langs zien komen dat mensen toch gaan wachten tot de 60fps patch, mijzelf incluis. Het wil Xbox (Bethesda) niet echt lukken om soepele first party releases te doen. Nu heb ik wel vertrouwen in Arkane die leveren wel kwaliteit. Maar ze zijn nu niet echt lekker bezig moet ik zeggen.
0
geplaatst: 1 mei 2023, 21:34 uur
Het zit de game niet mee, de eerste berichten van reviewers zijn niet bijster positief wat ik zo zie langskomen. Maar even wachten op de eerste officiële berichten. Maar de hele aanloop van RedFall loopt bijzonder stroef. Hopelijk weet Arkane er nog wel wat van te maken.
0
geplaatst: 2 mei 2023, 00:11 uur
Jammer. Toch maar even afwachten. Maar zou wel zonde zijn aangezien het imo een van de weinig echt nieuwe interessante IP's is op het moment. Iets wat op de huidige gen toch wel een zwaar minpunt is.
1
centurion81 (moderator)
geplaatst: 2 mei 2023, 07:10 uur
zag ergens een mooie omschrijving: Redfall is zoals wanneer Stephen King een Far Cry game zou maken.
Klinkt mij toch, albeit onorigineel, als muziek in de oren!
Klinkt mij toch, albeit onorigineel, als muziek in de oren!

0
centurion81 (moderator)
geplaatst: 2 mei 2023, 08:26 uur
Confusie schreef:
Hoe ga je dat doen dan.
Hoe ga je dat doen dan.
Ga ik niet, wellicht ooit, maar klinkt wel goed toch? Far Cry in een typische Stephen King setting?
0
geplaatst: 2 mei 2023, 10:41 uur
Oef, reviews zijn erg matig. Dit moet toch wel een fikse tegenvaller zijn voor Xbox. Je kan een hoop studios kopen, maar de grote knallers blijven uit. Druk op Starfield wordt nu nog groter, als die ook gaat tegenvallen dan is Xbox echt ten einde raad vrees ik.
Was verder wel benieuwd naar deze game ivm 4 player co-op, maar las ergens dat alleen de progressie wordt bewaard bij de host? Dat is wel erg jammer en is voor ons groepje een reden om het niet meteen te spelen.
Was verder wel benieuwd naar deze game ivm 4 player co-op, maar las ergens dat alleen de progressie wordt bewaard bij de host? Dat is wel erg jammer en is voor ons groepje een reden om het niet meteen te spelen.
0
geplaatst: 2 mei 2023, 11:14 uur
Reviews zijn gewoon slecht te noemen, enorm veel problemen en dat terwijl de game nog uitgesteld is ook. En dan nog een lege en saaie wereld en erg matige gameplay blijkbaar. Niet alleen voor Xbox een probleem maar ook Arkane moet zich serieus achter de oren krabben. Die hebben toch wel een loyale fanbase en veel liefde vergaard met Prey en Dishonored. En Xbox heeft nu alleen nog Starfield en Forza Motorsport die dit jaar moeten redden qua AAA releases (een verrassing als Hi-Fi Rush verwacht ik niet meer dit jaar). Volgens mij moet het management daar eens flink op de schop qua games want de beloften van de afgelopen jaren worden nog steeds niet ingewilligd.
Hier en daar lees ik dan wel weer dat spelers zich ermee vermaken, maar het lijkt vooral een 6/7 game te zijn uitgaande van die reacties.
Ik wacht sowieso wel tot er wat patches geweest zijn om de technische boel te fixen. Dat lijkt trouwens wel een beetje de standaard te zijn tegenwoordig, games releasen die niet af zijn. Zelfs na uitstel. Maar dit had ik van Arkane niet verwacht.
Hier en daar lees ik dan wel weer dat spelers zich ermee vermaken, maar het lijkt vooral een 6/7 game te zijn uitgaande van die reacties.
Ik wacht sowieso wel tot er wat patches geweest zijn om de technische boel te fixen. Dat lijkt trouwens wel een beetje de standaard te zijn tegenwoordig, games releasen die niet af zijn. Zelfs na uitstel. Maar dit had ik van Arkane niet verwacht.
1
geplaatst: 2 mei 2023, 12:17 uur
legian schreef:
En Xbox heeft nu alleen nog Starfield en Forza Motorsport die dit jaar moeten redden....
En Xbox heeft nu alleen nog Starfield en Forza Motorsport die dit jaar moeten redden....
...je bedoelt alleen Forza dus. Want Star Citizen lijkt me weer typisch zo'n gevalletje Beyond Good and Evil 2, Vampire the Masquerade 2 of zo. 'Het komt wel ooit'.
Overigens lijke me Dead Island 2 tegen verwachting in ook best geinig.
Maar dat is erg jammer. Nu maar hopen de Arkane genoeg gepatched krijgt om het alsnog aan de praat te krijgen.
1
geplaatst: 2 mei 2023, 12:32 uur
Sinner schreef:
...je bedoelt alleen Forza dus. Want Star Citizen lijkt me weer typisch zo'n gevalletje Beyond Good and Evil 2, Vampire the Masquerade 2 of zo. 'Het komt wel ooit'.
(quote)
...je bedoelt alleen Forza dus. Want Star Citizen lijkt me weer typisch zo'n gevalletje Beyond Good and Evil 2, Vampire the Masquerade 2 of zo. 'Het komt wel ooit'.
Starfield had vorig jaar al uit moeten komen natuurlijk. En onderhand is daar best wel wat van getoont al, hoewel het de laatste tijd daar wel weer wat stil over is. Maar een uitstel van die zou me ook niet iets verbazen, Xbox en Bethesda moeten daar echt wel iets sterks van releasen. Hoewel Bethesda games natuurlijk geen sterk track record heeft in dat opzicht.
Maar dat is erg jammer. Nu maar hopen de Arkane genoeg gepatched krijgt om het alsnog aan de praat te krijgen.
Ik betwijfel hoe snel ze de technische malheur weten te fixen eigenlijk.
2
geplaatst: 2 mei 2023, 19:32 uur
Pijnlijke reviews zeg, oef.
Nou leek deze game me al weinig aan, maar dan nog is het vrij hard.
Blijft over Starfield, als ze die ook verknallen dan is Microsoft aan een hele grondige evaluatie toe.
Ik snap steeds meer dat ik vorig jaar een PS5 heb gekocht als Xbox gamer (heb de X ook), daar komen wel epische singleplayer games op uit die elke keer weer geslaagd zijn. Bij Microsoft zijn de echte voltreffers zeldzaam. Maak maar weer een nieuwe Gears of War, daar doe je mij weer een plezier mee.
Nou leek deze game me al weinig aan, maar dan nog is het vrij hard.
Blijft over Starfield, als ze die ook verknallen dan is Microsoft aan een hele grondige evaluatie toe.
Ik snap steeds meer dat ik vorig jaar een PS5 heb gekocht als Xbox gamer (heb de X ook), daar komen wel epische singleplayer games op uit die elke keer weer geslaagd zijn. Bij Microsoft zijn de echte voltreffers zeldzaam. Maak maar weer een nieuwe Gears of War, daar doe je mij weer een plezier mee.
1
geplaatst: 2 mei 2023, 19:35 uur
legian schreef:
Reviews zijn gewoon slecht te noemen, enorm veel problemen en dat terwijl de game nog uitgesteld is ook. En dan nog een lege en saaie wereld en erg matige gameplay blijkbaar. Niet alleen voor Xbox een probleem maar ook Arkane moet zich serieus achter de oren krabben. Die hebben toch wel een loyale fanbase en veel liefde vergaard met Prey en Dishonored. En Xbox heeft nu alleen nog Starfield en Forza Motorsport die dit jaar moeten redden qua AAA releases (een verrassing als Hi-Fi Rush verwacht ik niet meer dit jaar). Volgens mij moet het management daar eens flink op de schop qua games want de beloften van de afgelopen jaren worden nog steeds niet ingewilligd.
Hier en daar lees ik dan wel weer dat spelers zich ermee vermaken, maar het lijkt vooral een 6/7 game te zijn uitgaande van die reacties.
Ik wacht sowieso wel tot er wat patches geweest zijn om de technische boel te fixen. Dat lijkt trouwens wel een beetje de standaard te zijn tegenwoordig, games releasen die niet af zijn. Zelfs na uitstel. Maar dit had ik van Arkane niet verwacht.
Reviews zijn gewoon slecht te noemen, enorm veel problemen en dat terwijl de game nog uitgesteld is ook. En dan nog een lege en saaie wereld en erg matige gameplay blijkbaar. Niet alleen voor Xbox een probleem maar ook Arkane moet zich serieus achter de oren krabben. Die hebben toch wel een loyale fanbase en veel liefde vergaard met Prey en Dishonored. En Xbox heeft nu alleen nog Starfield en Forza Motorsport die dit jaar moeten redden qua AAA releases (een verrassing als Hi-Fi Rush verwacht ik niet meer dit jaar). Volgens mij moet het management daar eens flink op de schop qua games want de beloften van de afgelopen jaren worden nog steeds niet ingewilligd.
Hier en daar lees ik dan wel weer dat spelers zich ermee vermaken, maar het lijkt vooral een 6/7 game te zijn uitgaande van die reacties.
Ik wacht sowieso wel tot er wat patches geweest zijn om de technische boel te fixen. Dat lijkt trouwens wel een beetje de standaard te zijn tegenwoordig, games releasen die niet af zijn. Zelfs na uitstel. Maar dit had ik van Arkane niet verwacht.
De enige mazzel die Microsoft heeft is dat het een Gamepass game is, daardoor gaat de game heus wel gespeeld worden en als 60 fps en een paar patches er zijn dan zal het vast beter speelbaar zijn, maar ze gaan wel een beetje pijnlijk af nu.
Met je laatste gedeelte helemaal eens. Schandalig dat er steeds meer incomplete games verschijnen. Dat zou een bedrijf als Nintendo niet overkomen, kunnen veel andere bedrijven een voorbeeld aan nemen. Zelfs Rockstar en Naughty Dog hebben dit soort nare streken de afgelopen jaren gehad met de GTA box en Last of Us pc.
0
geplaatst: 2 mei 2023, 20:55 uur
Manny Calavera schreef:
Blijft over Starfield, als ze die ook verknallen dan is Microsoft aan een hele grondige evaluatie toe.
Blijft over Starfield, als ze die ook verknallen dan is Microsoft aan een hele grondige evaluatie toe.
Wat mij betreft zijn ze nu al aan een grondige evaluatie toe op dit vlak. De druk op Starfield was al gigantisch en is nu alleen maar toe genomen. En Xbox heeft onderhand wel wat succes nodig met hun grote releases.
Maak maar weer een nieuwe Gears of War, daar doe je mij weer een plezier mee.
The coalition schijnt hun kleiner project gecanceld te hebben (helaas wat mij betreft) en de volle focus op de nieuwe Gears te hebben. Maar dat zal nog wel een paar jaar duren gok ik. De enige mazzel die Microsoft heeft is dat het een Gamepass game is, daardoor gaat de game heus wel gespeeld worden en als 60 fps en een paar patches er zijn dan zal het vast beter speelbaar zijn, maar ze gaan wel een beetje pijnlijk af nu.
En goede reclame is dit absoluut niet. Nou ben ik best een voorstander van Gamepass, maar met dit soort releases worden alle kritieken op de service wel bevestigd.
Maar goed dit gaat wel erg offtopic onderhand

0
geplaatst: 4 mei 2023, 00:20 uur
Beetje offtopic is niet zo erg. Ik vind het jammer - game had potentieel. Zeker met Arkane als drijvende kracht. Het blijft opvallen hoe erg het gesteld is met die zogenaamde AAA markt. De een na de andere game eindigt op zijn zachtst gezegd als erg matig of als flop. (een Hoghwart's Legacy uitgezonderd). Had ik nog hoop op bvb die laatste spellen als Redfall, Gotham Knights, Saints Row, Suicide Squad (lijkt me een beetje dezelfde kant uit te gaan) moet je het tegenwoordig doen met eindeloos uitgestelde spellen of remakes van spellen die je vaak al te vaak (en nog niet eens zo lang geleden) hebt gespeeld. Bedroevend.
Ik ben hartstikke blij met de Indie game scene. Vaak inventiever. Leuker. En meestal zonder -tig bugs. En zijn ze er wel worden ze meestal onmiddelijk aangepakt. Maar goed, ik heb mijn liefde hiervoor nooit onder stoelen of banken gestoken.
Ik ben hartstikke blij met de Indie game scene. Vaak inventiever. Leuker. En meestal zonder -tig bugs. En zijn ze er wel worden ze meestal onmiddelijk aangepakt. Maar goed, ik heb mijn liefde hiervoor nooit onder stoelen of banken gestoken.
0
geplaatst: 4 mei 2023, 23:09 uur
Best een interessant interview. Phil is vrij open en eerlijk en geeft geen excuus verhaaltje. En wat interessante informatie over de CMA deal en de komende showcase.
Wat ik wel opvallend vindt is dat ze bij hun interne reviews van Redfall dus positievere resultaten hadden en de vele slechte reviews niet verwacht hadden. Dat geeft toch wel aan dat ze daar intern niet goed in verbinding staan met de buitenwereld.
Wat ik wel opvallend vindt is dat ze bij hun interne reviews van Redfall dus positievere resultaten hadden en de vele slechte reviews niet verwacht hadden. Dat geeft toch wel aan dat ze daar intern niet goed in verbinding staan met de buitenwereld.
3
geplaatst: 31 mei 2023, 08:40 uur
Eerlijk gezegd heb ik best schik met deze game. Weinig last van connectie problemen, of andere grote technische troubles (behalve dan wat glitches en oerdomme AI). Nou moet ik wel zeggen dat ik hem waarschijnlijk nu nog niet gespeeld had als het geen Gamepass game was, dus dat concept werkt in dit geval voor mij. En zeker, het had wel wat uitdagender mogen zijn en cutscenes had wat mij betreft ook wel gemogen. Neemt niet weg dat het een topper voor Xbox had kunnen zijn maar dat helaas niet geworden is.
0
geplaatst: 10 juli 2023, 19:46 uur
De game heeft het gewoon niet.
Zeer zwakke shooter voelt nergens kek of lekker.
Sinds wanneer zijn vampieren heel boeiend een Arkane release was toch altijd iets speciaals.
Stukje prestige van deze studio bij deze tenietgedaan met dit zeer matige product.
Zeer zwakke shooter voelt nergens kek of lekker.
Sinds wanneer zijn vampieren heel boeiend een Arkane release was toch altijd iets speciaals.
Stukje prestige van deze studio bij deze tenietgedaan met dit zeer matige product.
* denotes required fields.
* denotes required fields.
