Ski Sniper (2017)

Macintosh / PC / Nintendo Switch
Shooter / Action

Ontwikkeld door Crazy Rocks
Uitgegeven door Crazy Rocks en Ultimate

Heb je je ooit afgevraagd hoe moeilijk het is om een skispringer in de lucht neer te schieten met een sluipschuttersgeweer? Ski Sniper geeft je de perfecte gelegenheid om dit uit te vinden!

1,5
Schansspringers neerhalen met een sniper rifle, inclusief de röntgen-killcam die we kennen uit Sniper Elite. Tel daarbij op de positieve Steam-recensies en een prijsje van 1,29 in een eShop-sale. What could possibly go wrong?

..Is wat ik dacht toen ik dit spelletje binnen hengelde en een paar leuke uurtjes dacht te gaan hebben. Maarrr....De besturing van de Switch leent zich hier denk ik gewoon veel minder goed voor dan muis/keyboard. De schansspringers gaan zo onwijs snel en het komt zo precies om iemand neer te halen, dat het me in een half uur precies gelukt is om twee schansspringers kapot te knallen. Wel veel voldoening, want ze vallen heerlijk dood met ledematen in alle mogelijke bochten en veel bloed op de schans, dat dan weer wel. Maar het voelt oneerlijk aan en je mist met node je muis/keyboard.

De gameplay-loop trouwens: je begint met een vrij simpele sniper rifle. Je kunt schansspringers vanaf verschillende locaties neerschieten: denk aan vanuit een hut, vanuit een heli, vanuit een stoeltjeslift, etc. Verschillende afstanden en andere moeilijkheidsgraden per locatie zorgen dat het ook meer of minder geld oplevert om iemand neer te knallen. Voor het geld koop je betere wapens, waarmee je weer makkelijker vanaf moeilijkere locaties schansspringers af kunt schieten, enz.

1,5* voor de Switch-versie, maar op PC denk ik best een grappig tussendoortje!

...ergens lijkt me dit ook gewoon wel iets voor op een 3DS. Met een pennetje bij de hand. Dat was best wel nauwkeurig. Het touch gebeuren op de Switch ben ik geen bijzondere grote fan van.