The Long Return (2019)

PC / Nintendo Switch
Puzzle / Adventure

Ontwikkeld door Max Nielsen
Uitgegeven door Max Nielsen en Ultimate

The Long Return is een casual third-person puzzel adventure game die het verhaal vertelt van een weeswelpje dat zijn stappen terug volgt van de laatste reis die hij met zijn moeder maakte. Onderweg word je uitgedaagd door leuke en unieke puzzels, verken je prachtige landschappen vol leven en herbeleef je vroegere herinneringen aan je moeder.

Ik heb echt genoten van deze game. Je beweegt Je begeleid door sfeervolle muziek door een sfeervolle wereld waarin je allerhande puzzels oplost om verder te komen. De game klopte voor mij in alles. Verhaal, moeilijkheidsgraad, graphics, muziek. Gewoon een erg ontspannende game die zich laat vergelijken met games als Lost Ember en The First Tree.

Knap staaltje van Max Nielsen. De speelduur is overigens zo rond de twee uur.