Pac-Man World 2 (2002)

Game Boy Advance / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Destination, Full Fat, Hip en Namco
Uitgegeven door Namco

Een gloednieuw Pac-Man avontuur, met opnieuw de Ghost Gang. Zijn nieuwe zoektocht voert hem door zes nieuwe landen met heel veel verrassingen. Gloednieuwe features komen voorbij, zoals ijshockey, rolschaatsen, diepzeeduiken en nog veel meer spannende opdrachten!

avatar van JohnWilliams
Net als Pac Man World 3 nog nooit gespeeld. Lijkt me erg leuk vandaar dat ik hem erop heb gezet.

avatar van Zuzuu
Ziet er schattig uit, Pac Man met benen en voetjes..

avatar van JohnWilliams
Zuzuu schreef:
Ziet er schattig uit, Pac Man met benen en voetjes..

Spel lijkt me ook erg leuk, overigens kan je Pac-Man World 3 nog gewoon over kopen.

avatar van TonyTHorror
Jeugdsentiment

Heb 'm hier zelfs liggen voor de PS2! Vrijwel onmogelijk om nog te verkrijgen, denk ik. Een game die weinig mensen blijkbaar kennen, niet heel vreemd want het is ook een wat aparte titel.

Pac-man ziet er inderdaad erg schattig uit met z'n beentjes en voetjes, daarmee zul je zoals in elke platform game rond rennen en springen over allerlei obstakels door de standaard scenery. Nergens speciaal, behalve dan dat je het met pac-man speelt.

Leuk voor de liefhebbers van dit gele geestenhappertje, ook voor de platform liefhebbers leuk om uit te proberen. Maar echt hoogstaand is het niet, een aardige uitmelker 3.5*

avatar van PC.ENGINE.FAN
1,5
Als het allemaal zonodig 3D moet, waarom dan met een onhandige camera angle. Het is zo moeilijk om afstanden in te schatten als je moet springen. Over het algemeen vond ik de nieuwigheidjes in dit spel wel aardig zoals schaatsen en die trampolines, maar de rev roll om de tokens te verzamelen is onbezonnen. Wat heeft het nog voor zin als de arcade pac-mans zo bar slecht ge-emuleerd worden. Dit was in de GC versie, maar ik neem aan dat het voor de PS2 net zo gekopieerd is zonder veranderingen. Ergste in dit spel vond ik wel de muziek..
Argghh! Dat is gewoon elk level dezelfde T-ring muziek maar dan in net een andere variatie. Net een stress test, we werden er knettergek van. Pas in het laatste level is het eindelijk weg, maar dan heb je al 90% van het spel door die hersenspoelers moeten aanhoren. Ik heb deel 3 nog heel even uitgeprobeerd en ik kreeg een -krijg nou de...- gevoel toen ik zag dat Pacman ook nog eens kon praten en vuistslagen kon uitdelen. Hoe krijgen ze het nog gekker.. straks geven ze die paddles van Pong ook nog ogen en handjes en krijgt het zijn eigen platform game.

avatar van yurrenstein12
Een erg leuk spel. Pac-Man ziet zoals hierboven werd gezegd er inderdaad erg schattig uit, en het spel steekt goed in elkaar. Het enige en ook grote minpunt is de camera angle.

PC.ENGINE.FAN schreef:

Je begrijpt wel, dat dat de bedoeling is? anders zou het wel een heel makkelijk spel worden. Hup, hup, level complete.

[quote]PC.ENGINE.FAN schreef:
Ergste in dit spel vond ik wel de muziek..
Argghh! Dat is gewoon elk level dezelfde T-ring muziek maar dan in net een andere variatie./quote]
TOTAAL niet mee eens. De muziek is in elke wereld een ander thema, en elk level een iets andere variatie,
De muziek staat trouwens ook op YouTube:
Blade Mountain (mijn favoriet)
Into the Volcano
Canyon Chaos
Die lijken helemaal niet op mekaar.

avatar van PC.ENGINE.FAN
1,5
Op 0.06 in canyon chaos hoor ik precies dat irritante deuntje dat ik bedoelde. Die blade mountain en into the volcano klinken me niet bekend meer, maar ik weet nog wel zeker dat het grootste deel van de muziek precies dat kwellende deuntje bevatte.

PC.ENGINE.FAN schreef:

Dat is het main theme van de eerste paar levels, inderdaad. Later komt het slechts af en toe één keer voor de lol terug, en ook vaak niet.

avatar van yurrenstein12
Pac-Man World 2 is een zeer leuk bedacht spel, en ook wel goed uitgewerkt, maar er zijn toch wel wat minpunten die het spel een stuk minder maken.

Pluspunten:

- Goed verhaal
- Leuke personages
- Mooie graphics
- Leuke muziek
- Origineel
- Leuke power-ups
- Leuke moves/aanvallen

Minpunten:

- Slechte camera (heeft grote invloed op de gameplay)
- Geen dubbelsprong (erg moeilijk om op hoge platformen te springen en als je een verkeerde sprong maakt (wat vaak genoeg gebeurt) val je naar beneden omdat je geen tweede sprong terug kan maken)

Beoordeling:

- Met de minpunten verholpen , 4,5*