Vampire Survivors (2022)
PC / Macintosh / Xbox One / Xbox Series X/S / Apple iOS / Android / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5
Action
single player / multi player (verschilt per platform)
Ontwikkeld door Poncle
Uitgegeven door Poncle
Vampire Survivors is een tijdoverlevingsspel met minimalistische gameplay en roguelite-elementen. Er is geen plek waar je je kunt verstoppen, het enige wat je kunt doen is proberen een vervloekte nacht te overleven en zoveel mogelijk goud te krijgen voor de volgende overlevende, voordat de dood onvermijdelijk een einde maakt aan je strijd.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=6HXNxWbRgsg
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
De game is heel simpel gemaakt, waarbij je alleen het personage kan bewegen. Het schieten gaat automatisch (in pixalart/sprite ontwerp) Je krijgt dan 30 minuten de tijd om te overleven en meer is het ook niet. Het triggert echter wel het 'dit wordt nu echt het laatste potje' Na 30 minuten spelen komt magere hein en maakt je in één keer dood. Het is mij inmiddels al wel gelukt om hem ook te verslaan, maar dan verschijnen er nog meer. Ik weet dus ook niet of je het spel ook echt kan uistpelen. Je hebt inmiddels 3 verschillende levels en wat bonus maps die je kan spelen.
Het is ook wel fun om letterlijk heel het beeld vol met monsters te hebben die je allemaal verslaat. Je kan een build bouwen met 5 verschillende wapens en 5 versterkers (die je ook weer in level kan verhogen). Een combinatie verschaft je op enige moment ook nog een ultra wapen. Het is gewoon een leuk spelltje om even tussendoor te spelen.
Omdat de game nog in early access is zijn er gelukkig regelematig nog wat updates . Geloof dat het een 1 mansproject is maar ze hebben inmiddels een heel team met meerdere mensen die er aan werken. Ben benieuwd waar ze nog mee aankomen zetten
Wel supergrappig trouwens hoe hard het artwork 'CASTLEVANIA' uitschreeuwt. Dichterbij dan dit kom je niet.
Bloodstained: Curse of the Moon
Bloodstained: Curse of the Moon
Inderdaad close
Maar vanwege de zweep en het vrouwelijke karakter hier die me doet denken aan eh...nou eentje uit de GBA of DS reeks (naam kwijt) en de looming Dracula wint deze de prijs toch wel wat betreft 'er had zo Castlevania' op kunnen staan
Ik wil deze ook wel eens proberen op zich.
En Bloodstained heb ik de hele mik ook nog van liggen dus...
Dit zal verder geen klassieker worden. Maar wel prachtig hoe deze game je weet te binden aan je steam deck.
Aardig spel! En ik vermoed dat ik dit ook wel op mijn Switch zou spelen als daar een port op zou komen. Al is het gebrek aan achievements (voor de verandering!) misschien wel een klein beetje een domper op de spelvreugde. Maar leuk zal het ook in handheld mode alleszins zijn...
Verder best een verslavend spel, maar ook makkelijk los te laten merk ik. Het 'one more turn' principe heb ik hier niet echt. Ik twijfel daarom nog een beetje qua cijfer. Binnenkort maar eens kijken of ik nog wat verder kan komen in die levels.
Al met al is een mix van directe en area attack een must. Dus vaak kom ik uit op minimaal 2 directe wapens zoals Garlic en Whip gecombineerd met Holy Water, Lightning/Peachone/Ebony Wings etc..
Verder vergeet ook niet je passive items. Als ik Spinach kan krijgen dan ga ik daar bijv altijd voor. Unlock ook the map zodat je kan zien waar wat te halen valt qua items en secrets. Verder is Attractorb handig om sneller te levelen. Candelabrador pak ik ook regelmatig. Je passive items bepalen trouwens ook welke wapens je kan evolven, handig om daar ook in te duiken.
Tot slot, het 1e succes mbt 30 minuten volhouden, had ik in de Inlaid Library (2e level), die is wat mij betreft het makkelijkst. En vervolgens kwestie van veel spelen en zoveel mogelijk upgrades kopen in de shop; het wordt dan steeds makkelijker.
...en ik vraag me af wat ze aan een eventueel 2de deel kunnen toevoegen? CO-OP? Campaigns (in de vorm van 3 of 4 maps achter elkaar van 15 m).
Ook al komt die niet. Dit is wat mij betreft wel een klein pareltje.
Op een gegeven moment heb je wel zoveel permanente bonuses dat het wel heel makkelijk wordt, vooral als je een keer een goede combinatie van wapens hebt bedacht (o.a. Axe, King Bible, Santa Water, Lightning Ring). Die kun je dan namelijk op een gegeven moment ook prima elke run forceren dan. En na 10 minuten kun je dan wel de controls loslaten om te wachten tot je de achievement waar je voor gaat hebt gehaald.
Dus voor het eerst gebruik gemaakt van de Forbidden Scrolls waarin je veel zaken kan unlocken mbv secret keys. Daar Queen Sigma geunlocked en zodoende de base game helemaal kunnen voltooien. Voelt toch wat als cheaten, meer mensen dit zo gedaan?
Maar had niet verwacht dat ik meer dan 50 uur in deze game zou stoppen. Rest mij nog wel wat todo's bij de verschillende dlc's, dus we zijn nog niet helemaal klaar. Blijft leuk dit.
Vampire Survivor Finally Heads to PS5 This Summer, New Crossover DLC With Contra Announced Operation Guns
Zag deze niet zo snel een favorietje worden aanvankelijk.
Inmiddels begin ik er toch aardig verknocht aan te raken.
Heerlijke verslavingsvibes zijn lekker en zeker aanwezig zo van ach gewoon doen joh nog eentje dan hou’k altijd wel van.
Ja dan maakt niets of niemand je nog wat en is het hard rausen door al het gespuis heen super fun.
Dat terwijl ik bij het eerste level nog niet voorbij de vijftien minuten ben gekomen die horde skelet mannetjes rond de elfde minuut blijft erg tricky.
Maar begin wel echt perspectief te zien nu dus spelletje begint nu serieus leuk te worden.
Die Contra dlc lijkt me ook vet.
Zo kom je nog eens ergens.
Nu ook op de mad forest dikke run gehad.
En deze is ook moddervet trouwens.
Vampire Survivors: Operation Guns kan er ook wel apart op lijkt mij.
Haast een game op zich met al die nieuwe levels en characters.
Haast een game op zich met al die nieuwe levels en characters.
Hebben alle DLC's trouwens. Ze zijn allemaal erg de moeite waard. De minste vond ik degene gebaseerd op Among US, maar beide anderen - eentje met een meer klassiek fantasy en eentje met een Japans thema waren erg cool. En ze kosten haast niets.
mrdig
Ik lees dat je deze game zo goed als compleet hebt.
Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen en zit nu op dit punt, wat heb jij kunnen doen al die uren die nog zouden volgen om een eventuele sleur tegen te gaan en nog iets van uitdaging mogen te ondervinden?
Die Contra dlc hoe tof ook brengt ook wel iets van een overpowered element met zich mee in de vorm van die long gun met name.
Deze heeft vanaf het begin al continu spray waar het bij andere wapens eerst de relatief lange weg van evolven vereist om op dat punt te komen.
Mis wel iets van balans op dit moment iets wat op den duur de game voor mij zou kunnen killen.
Benieuwd hoe anderen dit hebben ervaren en wat ze er eventueel aan hebben kunnen doen.
Denk aan alle wapens wel een keer evolven, 7 wapens tegelijk evolven, alle secrets vinden, met elke karakter een bepaald level halen, etc… dit allemaal willen halen kost tijd maar daardoor bleef/blijft het voor mij wel gevarieerd en leuk.
Ok jammer.
Even kijken wat deze game mij in de toekomst nog kan brengen dan.
Aanvankelijk zeer intrigerend allemaal en de eerste keer dat je zo’n onbreekbare build mag beleven natuurlijk super kicken maar zit nu wel met een lichte twijfel ja.
Gaan het zien.
Maar feit blijft dus dat in de basis op een gegeven moment de uitdaging er grotendeels uitgaat en deze niet meer terugkomt.
Ideaal als je ondertussen een serie/film wil kijken, wat moet opruimen, een boek lezen, etc.
Die blijft met vergelijkbare gameplay wel gewoon elke run spanning bieden.
Het jammere naar mijn idee dat is dat er een algemeen stats systeem is.
Als je deze op een gegeven moment op orde hebt is uitdaging er gewoon uit en dan duren die potjes toch best lang.
Maar helemaal afgeschreven heb ik het nog niet.
Of ik er 100+ uur in zal gooien en 75%+ van de achievements ga behalen zoals bij Vampire Survivors betwijfel ik wel. Dat blijft toch wel een van mijn favorieten in dit genre. Hoewel ik nog wel een aantal helden moet ontgrendelen. (een dozijntje of zo? Misschien net wat meer). Ben eigenlijk toch wel weer benieuwd naar een eventuele uitbreiding.
...CASTLEVANIA...
...de grafische cloon waagd zich aan het origineel! Duf EN spannend tegelijk? Ik weet niet hoe ik dit moet verklaren.