Vampire Survivors (2021)

PC / Macintosh

Ontwikkeld door Poncle
Uitgegeven door Poncle

Vampire Survivors is een tijdoverlevingsspel met minimalistische gameplay en roguelite-elementen. Er is geen plek waar je je kunt verstoppen, het enige wat je kunt doen is proberen een vervloekte nacht te overleven en zoveel mogelijk goud te krijgen voor de volgende overlevende, voordat de dood onvermijdelijk een einde maakt aan je strijd.

Er was/is nogal wat hype rond deze game (early access) en heb hem maar ook aangeschaft. De game is voor nog geen 2,5 euro aan te schaffen dus je kan er ook geen buil aan vallen.

De game is heel simpel gemaakt, waarbij je alleen het personage kan bewegen. Het schieten gaat automatisch (in pixalart/sprite ontwerp) Je krijgt dan 30 minuten de tijd om te overleven en meer is het ook niet. Het triggert echter wel het 'dit wordt nu echt het laatste potje' Na 30 minuten spelen komt magere hein en maakt je in één keer dood. Het is mij inmiddels al wel gelukt om hem ook te verslaan, maar dan verschijnen er nog meer. Ik weet dus ook niet of je het spel ook echt kan uistpelen. Je hebt inmiddels 3 verschillende levels en wat bonus maps die je kan spelen.

Het is ook wel fun om letterlijk heel het beeld vol met monsters te hebben die je allemaal verslaat. Je kan een build bouwen met 5 verschillende wapens en 5 versterkers (die je ook weer in level kan verhogen). Een combinatie verschaft je op enige moment ook nog een ultra wapen. Het is gewoon een leuk spelltje om even tussendoor te spelen.

Omdat de game nog in early access is zijn er gelukkig regelematig nog wat updates . Geloof dat het een 1 mansproject is maar ze hebben inmiddels een heel team met meerdere mensen die er aan werken. Ben benieuwd waar ze nog mee aankomen zetten

Wel supergrappig trouwens hoe hard het artwork 'CASTLEVANIA' uitschreeuwt. Dichterbij dan dit kom je niet.

Sinner schreef:

Bloodstained: Curse of the Moon

centurion81 schreef:
Bloodstained: Curse of the Moon

Inderdaad close

Maar vanwege de zweep en het vrouwelijke karakter hier die me doet denken aan eh...nou eentje uit de GBA of DS reeks (naam kwijt) en de looming Dracula wint deze de prijs toch wel wat betreft 'er had zo Castlevania' op kunnen staan

Ik wil deze ook wel eens proberen op zich.

En Bloodstained heb ik de hele mik ook nog van liggen dus...