Soccer Kid (1993)

Alternatieve titels: Great Soccer Kid | Soccer Kid: Feets of Fury!! | The Adventures of Kid Kleets

Commodore Amiga / Super NES / PC / 3DO / Commodore Amiga CD32 / Atari Jaguar / Mobile / Game Boy Advance / PlayStation / Evercade VS / Evercade EXP

Ontwikkeld door Krisalis
Uitgegeven door Krisalis, Yanoman, 3DO, General Admission, Songbird, Telegames en Piko

Soccer Kid kijkt uit naar het wereldkampioenschap voetbal, maar de alien Scab steelt de wereldbeker om toe te voegen aan zijn verzameling van trofeeën, die hij door het heelal heen heeft verzameld. Alleen, de wereldbeker wordt tijdens de poging tot diefstal door een asteroïde geraakt, waardoor deze in vijf stukken breekt, die zich verspreiden over verschillende plaatsen op Aarde. Het is nu aan Soccer Kid om deze voor de WK finale begint te verzamelen in Engeland, Italië, Rusland, Japan en Amerika. Om alle vijf stukken bij elkaar te krijgen zal Soccer Kid ook elf voetbalplaatjes moeten zien te vergaren. Zijn bal en voetbalvaardigheden helpen hem om zijn einddoel te bereiken.

avatar van Thomas83
Zeer vermakelijke en best nog originele platformgame
Ik heb hem een paar jaar geleden op de PC gespeeld en vond het erg leuk spelen. Heel geinig hoe je kunt hooghouden met de bal etc, en op die manier je tegenstanders moet uitschakelen. Dat is leuk uitgewerkt.
3.-0*

avatar van gemaster
Leuk platformertje inderdaad. Heb dit vroeger regelmatig gespeeld op mijn geliefde Amiga.

avatar van drezic
1,5
MAN dit was verschrikkelijk!