Shinobi (1988)

Amstrad CPC / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / MSX Series PC / Nintendo Entertainment System / PC / Sega Master System / Sinclair ZX Spectrum / TurboGrafx-16 / Xbox 360

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega, Mastertronic, Asmic, Virgin, SCi en Tengen

Shinobi is een van oorsprong arcadehal game (coin-op) waarin je een ninja speelt die het opneemt tegen de Neo Zeed organisatie die kinderen hebben gekidnapt. Jouw taak is om deze kinderen te bevrijden. Met behulp van je ninja-sterren moet je je door vijf levels heen werken met elk vier sublevels (drie in het eerste level). Tussendoor komen af en toe bonuslevels waarin je extra punten kunt vergaren.

avatar van pascal83
Wist niet dat Sega toen al spellen voor Nintendo maakte.

avatar van Awake78
Ja dit spel stond altijd bij de snackbar in zo'n arcadekast. Wel grappig, niet hoogstaand.

avatar van kaholiic
Raar dat shinobi zelf het niet heeft gespeeld..

haha inderdaad

avatar van Awake78
Misschien is ie vernoemd naar dit spel Dat z'n pa destijds niet uit de arcadehal te slaan was haha!

avatar van kaholiic
Haha dat is een goeie..

Vroeger in de arcade hallen wilde ik deze altijd spelen. Zat altijd bij de 'grote' jongens te kijken hoe ze dit deden. Later op de Amiga grijs gespeeld natuurlijk.