The Legend of Zelda: Twilight Princess (2006)

Alternatieve titel: The Legend of Zelda: Twilight Princess HD

Nintendo GameCube / Nintendo Wii / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Nintendo

In The Legend of Zelda: Twilight Princess neemt Links leven plotseling een dramatische wending. Hij groeide op als dierenverzorger op een boerderij, maar wanneer zijn dorp wordt bedreigd door een naderbij komende duisternis, moet Link de krijger in zichzelf doen ontwaken.

RippedBone Dog
geen minpunten, alleen maar pluspunten.
om de pluspunten te gaan ontdekken moet je de game zelf maar eens gaan spelen (grotendeels omdatk nu geen zin heb om een uitgebreide beschrijving te gaan geven:P)

avatar van Princess Piranha
Net uitgespeeld.... en helemaal onder de indruk. Nog zoveel vragen, ik hoop dat het volgende Zelda deel een vervolg op TP wordt!

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik dit Zelda deel helemaal geweldig vind. Dat mensen zeggen dat ze het vinden tegenvallen snap ik niet. Het is een pracht spel! Geweldige dungeons en leuke items.

Een minpuntje is misschien dat ik het te veel met OOT heb zitten vergelijken, waardoor sommige stukken veel minder waren. (Hyrule Castle bijvoorbeeld, ik dacht dat je weer van alles op moest gaan lossen) Maar de eind baas maakte dat alles helemaal goed. Ik werd helemaal in het gevecht gezogen. Op een gegeven was ik zelfs van mijn stoel gesprongen en stond voor de tv te zwaaien met de Wii-mote! Dit gevoel had ik nog nooit eerder gehad, dus TP laat een zeer grote indruk op mij achter.

Nog altijd, 5 sterren voor Twilight Princess...

gaymer
Deze spel haalde ik tegelijkertijd met m'n Wii op 7 dec 2006 Persoonlijk vind ik dit de beste Zelda titel tot nu toe. Alhoewel het best wel een makkelijke game was. Het werd nergens echt heel erg moeilijk op The Cave of Ordeals na. Ik heb 'm bijna 100% uitgespeeld. Ik mis alleen nog zo'n 6 Poe souls ofzo, maar waar die zijn... :-/

4,5 sterren van mij

Niet de beste Zelda, vind Ocarina of Time toch nog beter, voor mij is het de een na beste.
Ik vind deze wel wat aan de makkelijke kant ja maar verder geen minpunten. De game is wel vrij groot en afwisselend.

Mijn stem blijft staan op 5*

Meeze
Dit vind ik de beste avonturengame ooit. Als ik Zelda Twilight Princess begin te spelen ben ik in een andere wereld en besef ik niet meer wat er rond me gebeurt. Een dikke 5.

Wat een geweldige ervaring. Had nooit Zelda gespeeld hiervoor, maar vond dit toch echt een aanrader! Mooie werelden, afwisselende opdrachten en een super verhaal. Die scenes met de huilende wolven waren echt magisch! Ook veel waar voor je geld, je kan hier gemakkelijk 70 uur mee vol maken.

afterhourpower schreef:
Die scenes met de huilende wolven waren echt magisch!

Zo zaten er nog veel meer mooie momenten in het spel ^__^

avatar van Noahh
WII versie is echt geweldig!

9/10

avatar van Mega Man
Ik vind de Wii-versie juist een stuk minder. Sowieso omdat het spel geen HD ondersteunt en dan oogt alles wel erg korrelig. En ze hadden TP beter op de Gamecube kunnen laten want qua graphics is het op de Wii niet zo mooi meer. Voor de Gamecube is het een machtig mooi spel en persoonlijk m'n favoriete titel voor dat systeem. Hopelijk krijgt de Wii ooit nog een eigen Zelda.

Mega Man schreef:
Hopelijk krijgt de Wii ooit nog een eigen Zelda.

Ik denk het wel. Er zijn wel vaker meerdere delen verschenen op een console, eh? En Twilight Princess is nu alweer een tijdje geleden. Dus het zou best wel eens kunnen dat er binnenkort een nieuwe Zelda wordt aangekondigd!

Princess Piranha schreef:

Er ging een tijd geleden een gerucht rond dat men plannen had voor een 3D remake van A Link to the Past. Zelfde cartoon-stijl alleen dan in 3D. Denk aan de bolle bomen en personages met een zwart randje er omheen. Ik hoop in elk geval niet dat Nintendo een soort van Zelda titel gaat ontwikkelen in de trend van de mini-games die zo 'populair' zijn op de Wii. En ook geen Zelda spin-off zoals Four Swords. Gewoon een nieuwe 3D avontuur zoals OOT, MM, WW en TP. Met de nadruk op graphics (zelfde behandeling als Mario Galaxy kreeg). Denk aan de verbetering van graphics van Mario 64 naar OOT. Hopelijk maakt de volgende Zelda gebruik van Galaxy's grafische power en doet er nog een schepje bovenop. En uiteraard ook orkest muziek zoals bij Galaxy!

avatar van Devoo
Samen met The Wind Waker, de enigste Zelda titel die ik heb uitgespeeld, en het zijn twee fantastische titels! Ik twijfelde echt welke in beter vind, maar heb dan toch maar voor deze gegaan! 5*

joeri592
dit spel heeft een 10 op het blad N-Gamer!!!

avatar van Bahamut Zero
joeri592 schreef:
dit spel heeft een 10 op het blad N-Gamer!!!

Dat kan eh

Pfff, na meer dan 60 uur gameplay ben ik eindelijk bij Hyrule Castle..............wat jammer is, want ik kan nog wel even door!

avatar van robbiiej
Zelda TP: een goed spel tot nu toe, maar ik zit toch met sommige dingetjes ff vast en dan soms vind je het maar zoals nu bij mij zit ik vast en kom niet meer verder, en als je niet meer verder ''kan'' spelen dan heb je er niet zoon zin meer in. dus ik ga de volgende week ZeldaTP weer uit de kast halen en als nog hem probere uit te spele, "

PS: op de volgende Zelda (als die komt) moeten ze een multi-player derop zette dat maakt t toch iets leuker als j met zen 2e thuis bent.

Waar zit je vast?

Devoo schreef:

Jammer dat je het meesterlijke Ocarina of Time nooit hebt gespeeld. Blijft niet alleen mijn favoriete Zelda maar tevens het beste spel ooit! Maar ach, ik ben ook pas ingestapt bij Ocarina of Time en anderen zullen dan weer zeggen van: 'Zonde dat je A Link to the Past nooit hebt gespeeld' .

Dat ís ook zonde Mega Man.

Goodfella_90 schreef:
Dat ís ook zonde Mega Man.

I know.. . Gelukkig wist ik 'Past' een tijd geleden nog ergens te vinden.

avatar van Hirano Aya
Tot nu toe erg vet spel, en ik heb nog niet eens met de echte Link gespeelt, die Shadow Beasts zijn wel erg irritant, en wat ik wel een minpunt vind, is dat als je dood gaat je helemaal terug gaat naar het begin, je moet dus elke keer een pokke-eind lopen om dat level weer eens te proberen..

avatar van Mega Man
Ik ben benieuwd hoe de volgende grote Zelda game gaat worden voor Wii. Na de teleurstellende E3 kwam Nintendo met een goedmakertje: ze zijn bezig met een nieuwe Zelda, Mario en Pikmin. Van die laatste heb ik nooit een game gespeeld maar van Mario en vooral Zelda zie ik graag een vervolg. Wellicht een cell-shaded Zelda of een remake van meesterwerk Ocarina of Time?

avatar van Hirano Aya
Geweldig spel toch wel dit, en het schijnt juist één van de mindere te zijn. Ga hierna ook zeker even Ocarina of Time en Wind Waker checken.

Op zich geen erg moeilijk spel, je moet alleen weten hoe, dan is het vrij gemakkelijk, was best verbaast hoe makkelijk ik dat reuzeninsectdinggedoe had verslagen.

Mega Man schreef:
of een remake van meesterwerk Ocarina of Time?

Ik vind dit spel echt vreselijk lastig nadat de schapen in het hok zitten, word het spel echt 1 groot doolhof waar ik niet uit kom. Praat tegen een vrouwtje die last heeft van de bijen, geen idee hoe ik dat oplos, net als die vrouw die haar kat kwijt is. Zit minuten lang achter die kat te rennen en het schiet maar niet op. Ik vond de zelda op de 8 bit nintendo altijd heel erg leuk maar dit is meer een puzzle game dan de actie/adventure spel waar ik op hoopte.

Goodfella_90 schreef:

Ik heb geen idee natuurlijk maar opzich vind ik een remake van OOT geen slecht idee. De engine van Mario Galaxy (net als OOT deed met de Mario 64 engine), orkest muziek in plaats van Midi en meer opgevulde secties (Hyrule Field en Lake Hylia: meer vegetatie, dieren en andere objecten zoals stenen en dergelijke). Niet dat de originele OOT niet goed genoeg is natuurlijk maar voor de later generaties is ´t wel tof dat ze ook kennis kunnen maken met dit machtige spel. Sommige gamers van een later generatie pikken dit soort games niet mee omdat het wellicht ´verouderd´ is. Kijk bijvoorbeeld naar een vriendje van van m´n broertje die Perfect Dark Zero heel tof vond en de originele Perfect Dark van de N64 maar een achterhaalde game vond met slechte graphics. Het scheelt natuurlijk een stuk als je met een bepaalde game-generatie bent opgegroeid. Als ik in 1997 was geboren had ik GoldenEye vast niet zo baanbrekend en briljant gevonden. Er vanuit gaand dat ik pas op m´n 8e games ga spelen.

Daar heeft toch bijna niemand wat aan? Dit zou dus zijn om non-Zelda gamers van nu eens van iets Ocarina of Time-achtigs te laten proeven. Maar screw hun, als Zelda gamer zit je toch niet jaren te wachten op een remake?

avatar van Mega Man
Stel dat Nintendo met een remake aan komt van OOT...reken maar dat ik 'm ga aanschaffen als hij in de schappen komt te liggen. Het klinkt misschien als heiligschennis maar zo serieus moet je 't niet nemen. OOT blijft voor mij niet alleen de beste Zelda maar ook de beste game allertijden. Een remake kan goed uitpakken als je kijkt naar Resident Evil en Metal Gear Solid. De remake van Tomb Raider was dan misschien iets minder geslaagd maar dat had meer te maken met het feit dat er aardig wat levels waren verkleind en complete secties van 't origineel werden geschrapt. Niet dat ik de game een tegenvaller vind want ik vind 'm nog steeds op deel 1 na de beste in de reeks.

Nintendo kan drie kanten op met Zelda: Een standaard vervolg, een remake of een vernieuwende en baanbrekende Zelda die geheel inspeelt op de mogelijkheden van de Wii-controls en misschien het perspectief verandert van third-person naar first-person (zie Metroid Prime). Het probleem met een standaard vervolg is dat het waarschijnlijk wéér een OOT kloon wordt net zoals TP voor een groot deel was. Een compleet nieuwe stijl en invalshoek is natuurlijk ook eem optie en ik denk ook dat Nintendo daar voor zal gaan. Een remake echter geeft Nintendo de gelegenheid om een toch al machtige game verder te perfectioneren. Graphics van deze tijd, meer opgevulde secties en uiteraard orkest muziek zoals bij Super Mario Galaxy het geval was. Het is geen must maar ik denk dat er wel degelijk fans zijn die er interesse in tonen. Net als Tomb Raider/Resident Evil/Metal Gear Solid fans die evengoed de remake gaan spelen. En dan helemaal ter ere van het zoveel jarige bestaan van een franchise zoals met Tomb Raider het geval was.

Sta jij, als Zelda fan, na al die tijd dan niet te wachten op een nieuw deel? Een opgepoetste remake hoeft van mij niet, graphics zijn nog altijd inferieur aan gameplay.

Hallo allemaal
Hallo, zou iemand mij kunnen helpen?
Ik ben bezig met het spelen van Zelda: twilight princess en ik ben nu in het stuk terecht gekomen dat ik getransformeerd ben in een wolf en ik moet een schild en zwaard zoeken. Het schild heb ik al te pakken, alleen het zwaard nog.
Het zwaard blijkt te liggen op de grond in het huisje van Jaggel & Pergie - and Talo and Malo's house. Ik kan het zwaard alleen niet oprapen. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast heel erg bedankt, ik kom niet verder!