The Legend of Zelda: Twilight Princess (2006)

Alternatieve titel: The Legend of Zelda: Twilight Princess HD

Nintendo GameCube / Nintendo Wii / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Nintendo

In The Legend of Zelda: Twilight Princess neemt Links leven plotseling een dramatische wending. Hij groeide op als dierenverzorger op een boerderij, maar wanneer zijn dorp wordt bedreigd door een naderbij komende duisternis, moet Link de krijger in zichzelf doen ontwaken.

mooi spel maar die stukjes met de wolf vond ik echt niet leuk

avatar van Mega Man
rpger schreef:

Het geeft niks als je een synth track maakt (sterker nog de meeste "orchestrale" scores komen ook uit de computer/synths/samplers) maar in het geval van TTP klinkt het gewoon nergens naar, ook de compositie van de nummers vond ik niet sterk, ik zit zelf een beetje in die business dus vandaar dat ik daar ook weer extra op let misschien.

Hopelijk krijgt de nieuwe grote Zelda die in 2011 gaat verschijnen op de Wii, de zelfde behandeling als Mario Galaxy wat betreft de soundtrack

Het beste spel EVER! Wisten jullie dat er een nieuwe komt op de Wii? Meer weet ik niet.

avatar van Awake78
Ze zouden stom zijn om met zo'n goed lopende franchise te stoppen. Dus geheid dat er een nieuwe Zelda komt ja, dat voel je op je klompen aankomen.
Maar toch bedankt voor de info

Alpha X
Geweldig spel! haalde het alleen net niet bij OOT naar mijn idee.

avatar van wii
wii
is dit spel trouwens moeilijk en duurt het lang? of kan je moeilijkheidsgraad kiezen ik wil deze namelijk ook aanschaffen voor wii of gamecube zit er veel verschil tussen beide versies?

wii schreef:
het is precies hetzelfde alleen besturing beetje anders bij wii moet je met je wii remote richten voor bow en boomerang enz (alhoewel je ook kung instelen dat je dat met de nunchuk kunt doen) en je moet zwaaien met je wii remote voor met je zwaard te slaan en op gamecube is dat gewoon a knop het is best wel lang ja de eerste keer was ik 60 uur bezig (om alleen bij ganondorf te komen) en nieet eens alles te verzamelen enz. het is best moeilijk maar als je veel zelda spellen gespeeld hebt lukt het je wel denk ik

Iwata heeft de nieuwe zelda voor de wii in 2010 aangekondigd!! Ben benieuwd, als die net zo goed is als Twilight Princess kan er weinig fout gaan!!

Wii-motion plus zal er ook in meegenomen worden

avatar van Princess Piranha
Ja ik denk dat Motion + een goede toevoeging is. Als je kijkt naar Wii Sports Resort, dat zwaardvechten werkt zo leuk.

Alleen betwijfel ik het dat ze deze nieuwe Zelda dit jaar nog afkrijgen. Nintendo kennende gaan ze het weer uitstellen eind dit jaar ofzo. Was er niets een maand terug nog een nieuwsbericht dat ze nu pas konden beginnen met bouwen enzo? D:

284
als die net zo goed is als Twilight Princess kan er weinig fout gaan!!

Grote teleurstelling !!!

Deze game was te liniair ja kon geen kant op, bij de zelda games hoor je vrijheid te hebben, heel de wereld te doorzoeken waar je naar toe moet Occarina Of Time zonder die vervelende klote wolf die een groot deel van het spel verziekt heeft, eerst de wind wanker, daarna een mislukte grote nep clone van the occarina of time met een paar toepassingen

Vroeger werd er nog wel eens een zelda game overtroffen.

Legend Of Zelda Nes
Link To The Past Snes
Occarina Of Time N64

-marco- schreef:

Wii-motion plus zal er ook in meegenomen worden
geef de link eens aub wil het eens zien

avatar van Luigi
Dit is een hele goeie Zelda spel.
Heel machtig gemaakt, strakke graphics.
De strakste tot nu toe van alle Zelda's

avatar van Starmaster501
Hoe heet dat piano lied na de water tempel, als je met midna op je rug zit op weg naar zelda?

avatar van sidthegekste
Echt een heel mooi spel
Alleen op dit moment zit ik vast in de level city in the sky en dan de baas ARGOROK ken hem echt niet verslaan
Ben gewoon niet snel genoeg met dat beest echt balen

sidthegekste schreef:
Echt een heel mooi spel
Ben gewoon niet snel genoeg met dat beest echt balen

Youtube
Ik zelf ben nu aan het begin van de zand tempel

spelfreak
jullie doen er wel lang over om deze uit te spelen maar goed

ps: dit is juist de makkelijkste game van zelda ooit (na de eerste mischien)

Ik vond Phantom Hourglass echt veel makkelijker dan deze

avatar van rpger
Princess Piranha schreef:
Ik vond Phantom Hourglass echt veel makkelijker dan deze

Waarom deel je dan 5 sterren uit hier?

avatar van Princess Piranha
Ik? Ik quote maar even een post, geen zin om het weer overnieuw te typen :
"Net uitgespeeld.... en helemaal onder de indruk. Nog zoveel vragen, ik hoop dat het volgende Zelda deel een vervolg op TP wordt!

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik dit Zelda deel helemaal geweldig vind. Dat mensen zeggen dat ze het vinden tegenvallen snap ik niet. Het is een pracht spel! Geweldige dungeons en leuke items.

Een minpuntje is misschien dat ik het te veel met OOT heb zitten vergelijken, waardoor sommige stukken veel minder waren. (Hyrule Castle bijvoorbeeld, ik dacht dat je weer van alles op moest gaan lossen) Maar de eind baas maakte dat alles helemaal goed. Ik werd helemaal in het gevecht gezogen. Op een gegeven was ik zelfs van mijn stoel gesprongen en stond voor de tv te zwaaien met de Wii-mote! Dit gevoel had ik nog nooit eerder gehad, dus TP laat een zeer grote indruk op mij achter.

Nog altijd, 5 sterren voor Twilight Princess..."

En ik zie nu dat mijn zin een beetje krom was in mijn andere post. Ik bedoelde juist dat ik Phantom Hourglass het makkelijkste vond, niet deze.

avatar van rpger
Ok dan had ik je effe verkeerd begrepen idd. Ik vond trouwens totaal geen uitdaging in in TP, maarja Zelda, Mario, ik vind het allemaal wat laagdrempelig zoals je wel weet ...

spelfreak
mario is sowieso makkelijk als je dat bedoelt maar zelda hoort gewoon uitdagend te zijn
bv: wanneer is de eerste keer dat je oot speeld, moeilijk he?
majora's mask als je er niks van weet ook heel moelijk
toevallig was dit mijn eerste zelda game en heb het helemaal uitgespeeld zonder dat ik er iets van wist en mischien een keer een walkthrough gebruikt

avatar van Riddierid
Vet leuk spel. dat pijl en boog schieten blijft ook leuk xD

avatar van Cassevis
smeuye112 schreef:

Dat slaat helemaal nergens op ze zijn een nieuw game aan het maken voor de dsi

Cassevis schreef:

Dat slaat helemaal nergens op ze zijn een nieuw game aan het maken voor de dsi

Tuurlijk komt er een nieuwe Zelda voor de Wii!... Ooit...

avatar van Princess Piranha
Ze zeggen dit jaar nog. Maar Nintendo kennende wordt dat weer een paar maanden uitgesteld

avatar van Starmaster501
Kan iemand mij helpen. (Via pm maby).
Ik heb de zandtempel gedaan en moet nu op zoek naar die scherven van de spiegel, waar moet ik nu heen? Walktroughs maken het me niet egt duidelijker...

Starmaster501 schreef:
Kan iemand mij helpen. (Via pm maby).
als je tegen midna praat zegt ze dat je moet zoeken in de mountains,the sky,en in nog iets eerst mountains ga naar de eerste tempel (in n.faron woods) dan ga eigenlijk naar de master sword de rest moet je zelf uitzoeken;) komt vanzelf met cutsene

spelfreak schreef:

Dus ik moet gewoon terug naar Farron woods naar de eerste tempel en daar vind ik het wel?

avatar van Cassevis
Princess Piranha schreef:

De trailer is staat al op Youtube.
The legend of zelda Skyward Swords.

Starmaster501 schreef:

ja