The Quarry (2022)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Supermassive
Uitgegeven door 2K

Wanneer de zon ondergaat op de laatste dag van het zomerkamp, vieren de tienerkampleiders van Hackett's Quarry het met een feest. Geen kinderen. Geen volwassenen. Geen regels. De gebeurtenissen nemen al snel een slechte wending. Opgejaagd door de plaatselijke bevolking en iets nog veel sinisterders, veranderen de feestplannen van de tieners in een onvoorspelbare nacht vol verschrikkingen. Vriendelijke plagerijen en flirtpartijen maken plaats voor beslissingen van leven of dood, terwijl relaties ontstaan of bezwijken onder de druk van onvoorstelbare keuzes. Speel als elk van de negen kampleiders in een spannend filmisch verhaal, waarin elke beslissing jouw unieke verhaal vormt uit een kluwen van mogelijkheden. Elk personage kan de ster van de show worden – of sterven voordat de zon opkomt.

• vanaf vrijdag 10 juni te koop voor de PC
  • vanaf vrijdag 10 juni te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf vrijdag 10 juni te koop voor de PlayStation 5
  • vanaf vrijdag 10 juni te koop voor de Xbox One
  • vanaf vrijdag 10 juni te koop voor de Xbox Series X/S

Fonzzz002 (crew)
Gek dat deze me nu pas opvalt. Nergens een grote aankondiging tegengekomen oid. Until Dawn meets Friday The 13th? Sign me up!

Is dat niet het zoveelste deel in the Dark Pictures Anthology?

Grovonion schreef:
Is dat niet het zoveelste deel in the Dark Pictures Anthology?

Neen. Anders stond er dat wel bij vermeld. De volgende Dark Pictures games wordt 'The Devil in Me' (zie ook de trailer op het eind van de vorige) en komt pas later dit jaar.

Dit is er echter wel eentje die ik me in huis haal.

Er werd een tijd terug ook al gewag gemaakt over een rerelease van Until Dawn. Sommigen haaden het erover of dat ook onder het mom The Dark Pictures zou kunnen zijn. Maar als ik dit zo zie dan lijkt het me eerder dat het een port wordt naar meerdere releases.

Lijkt me dat Supermassive het gat van Telltale zowat volledig is aan het opvallen qua interactieve fictie.

Deze game schijnt 186 (!!) mogelijke eindes te gaan krijgen!

Sow.

Fakking hard!

En ook full-price te zijn zag ik bij de voorbestelling op bol e.d.

Dus ook fakkkking hard.

Aangezien de meeste van dit soort games (ook die van dezelfde developer) toch meestal voor 30 of 40 nieuw in de handel gaan.

Maar geen geklaag. Wordt wellicht wel gewoon een aankoop aangezien ik erg te spreken ben over dit soort interactieve fictie en ook de devs me tot nog toe niet echt teleur hebben gesteld.

En dan zomaar nog even het vierde deel van The Dark Pictures Anthology ook later dit jaar. Voor mij een feestje.

Sta serieus een beetje te trippen met de kennisneming van deze ongekende space mogelijkheden zoals wij die vandaag de dag voor waar aan mogen nemen op onze plek hier in de galaxy.

avatar van nintendo
Hopelijk kun je met de personages nu eens wel lopen plaats van alleen wandelen!

Confusie schreef:

Dan sta je niet alleen. Hoe meer ik erover lees hoe mee ik denk 'jeetje - het is wel heel allemaal heel erg groots aangepakt'. Was je in 95 / 96 helemaal onder de indruk van hoe Gabriel Knight, Phantasmagoria 1 en 2 erin slaagden om FMV te gebruiken om het verhaal uit de doeken te doen en een degelijk graphic adventure neer te zetten, dan lees je hoeveel werk er in The Quarry is gekropen (en ook in de The Dark Pictures) en dan sta ik toch altijd even stil van 'goh...had je me dat nou in 1995 / 96 verteld? Had ik er geen bal van geloofd dat we zo ver zouden staan'. Inclusief natuurlijk een deel andere andere games die er zeker ook wel mag wezen. Maar met name hier heb ik zoiets van - schrijf maar eens even het script, de mogelijke eindes, de diverse karakters die wel of niet kunnen sterven en knoop alles maar eens even aan elkaar vast zodat het ook nog eens steek houd.

(datzelfde heb ik trouwens heel erg met Disco Elysium - afgelopen week met een kameraad gepraat, die had het spel 2 x doorlopen, op 2 verschillende eindes, en herkende de manier waarop ik op het moment aan mijn playthrough bezig ben helemaal niet.'Nee'. 'Nee'. 'Nee'. Die dingen heb ik anders aangepakt. Dan denk je verdorie. Sommige spellen zijn werkelijk fenomenaal ontworpen.

Ook al heb ik dan de pest aan het merendeel van de onnodige remakes, de games die werkelijk wel de moeite waard zijn maken dit toch wel meer dan goed.