Devil May Cry 4 (2008)

Alternatieve titel: Devil May Cry 4 Special Edition

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

In Devil May Cry 4 begint het verhaal lang geleden, toen de Dark Knight Sparda een strijd aanging met de duistere keizer om het recht te laten zegevieren. Een éénmans-oorlog om de mensheid te redden. Duizenden jaren later aanbidt een religieuze organisatie, de Order of the Sword, deze redder der mensheid en ze treden in zijn voetsporen om de wereld van alle demonen te verlossen. In hun vestigingsplaats Fortuna, een kasteelstad aan de kust, heeft deze organisatie een elitegroep gevormd van Holy Knights, toegewijd om de demonische strijd aan te gaan. Speel met een jonge strijder van deze elitegroep, Nero, met behulp van verschillende geweren en magische spreuken om af te rekenen met deze demonen en de mensheid wederom te redden.

gamelord
Ben nu door de game heen met Nero, maar wat is de game pittig zeg. denk ook niet dat ik de mode Devilhunter aankan, want als ik paar missies gedaan heb moet ik toch wel lang pauze nemen omdat kramp in mijn handen het gevolg is. Weet niet waar dat aan ligt, een paar jaar geleden kon ik op de ps2 echt de beest uithangen maar de laatse tijd merk ik dat mijn handen vaak krampverschijnselen beginnen vertonen.

Ligt niet aan de controller van de XBOX 360 heb het ook nu als ik bij mijn kennis game op de ps3.

Maar de game zelf is super, ben al helemaal weg van deze game maar wat was die missie net met Nero een vette battle, ook het filmpje erna was geweldig kan er niks anders van maken. dit spel ligt mij wel en hoop straks weer verder te gaan ermee maar nu als Dante. De levensduur van de game is ook geweldig. Ik weet dat mensen gamen voor een zo hoog mogelijke score, maar ik heb dat tijdperk allang gehad en mijn speeltijd zit nu op 12 uur...te gek gewoon, ben dus ook benieuwd hoeveel ik nog moet, zelf hoop ik nog een flinke tijd!! (niets verklappen mensen a.u.b).

Maar hoe ik de game ervaar en meekrijg zit ik toch te denken als de game zo doorgaat en net zoals een rpg dat kan bij mij, hij de volle pond gaat krijgen en op nr. 2 in mijn top 10 terecht komt!!
Sry voor de mensen die hem minder vonden of vinden...ik blijf eerlijk en deze game naar mijn wensen blijf beoordelen en dat zit niet ver van een meesterwerk af, voor mij persoonlijk.

gamelord
Heb net mijn top 10 bekeken, het wordt niet nr 2 maar nr.3.
NWN & The witcher blijf ik van af....maar ik ben zo vlug over aan het koken van games dat mijn top 10 een beetje krap wordt.

gamelord
Uitgepeeld deze zeldzame perfecte game, mijn stem dus verhoogd naar 5*!!

De game is supergeweldig in alle opzichten, oogstrelende graphics, solide characters, meeslepend verhaal, goed combatsysteem, replay-value is gigantisch..(zal niet de laatste keer zijn dat users hem in mijn rotatielijst zal vinden). De sfeer de setting hebben veel bij mij gedaan, zoals de weg naar castle fortuna prachtige sneeuwsetting en als het kasteel opdoemd...heb er geen woorden voor!! Ook de missie's
waren van zeer hoog speelbaarheidsniveau en heb er dan ook prima mee vermaakt.
De bossbattles zijn ook van een hoog niveau, dit is de eerste game waar ik niet aan de lopende band heb lopen vloeken. Capcom bewijst maar weer eens waarom iedereen hem in zijn favo gamedeveloperslijstje heeft staan.
Ook waren er momenten in de game die je echt wat deden en liet meeleven met de game en personages. Kortom meesterwerk van Capcom...5*!! & op nr.3 in mijn top 10

+punten
Erg extreem hoge replay-value
Schitterend verhaal
Mooie gedetaileerde settingen...vooral op de pc met DX 10 en alle special-effects open!!
Bossbattles waar je je tanden in kan zetten
Meeleven met je personages..je krijgt echt een band met ze
Lekkere lange levensduur..(mijn tijd: 17:46 uur)

-punten
ik heb er geen, zal voor andere users wel niet opgaan, maar ik ben diep onder de indruk van deze game.

Devil May Cry 4 = goud waard, een parel in het genre!!
5 vette *!!

avatar van Tsjo-Wi
Leuk om te horen gamelord!
Dit is inderdaad één van de beste games in zijn genre. Denk dat ik hem binnenkort maar weer eens uit de kast haal, krijg er nu weer zin in als ik die verhalen van je lees.

Dank je Tsjo-Wi

Dit spel is echt zo geweldig, dat het niet bij één keer gamen blijft...vind het nu al jammer dat ik 'm heb uitgespeeld...het had echt een RPG-effect op mij. Mensen moeten er dan ook niet zwaar aantillen dat ik de game in mijn RPG-gamelijst heb geplaatst, voor deze game maak ik een uitzondering.

Alleen jammer dat ik de 2 hogere niveau's niet aankan..dat is een beetje van het goede en ben bang dat het mijn enthousiasme en liefde voor de game verknald.

MikeMannuh
Naarmate je de game speelt krijg je ook meer skills en meer health. Deze blijven ook allemaal beschikbaar voor je volgende playthroughs, dus je begint ook sterker bij de hogere moeilijkheids niveau's als je hem op human hebt uitgespeeld.

avatar van Tsjo-Wi
Ik was gelijk begonnen op de Devil Hunter mode. Vind het altijd wel leuk bij dit soort spellen als het een beetje uitdagend is.

Ik heb mijn stem verlaagd van 4,0 naar 3,5 sterren, omdat dit spel te
weinig replay heeft. En het is heel erg raar dat je dit spel niet meteen gewoon op Hard kan spelen. Je kan alleen een nieuw spel beginnen met al je powers uit je vorige speelronde . Dus als je het spel eerst op Normal hebt uitgespeeld, en je wilt hem daarna op de Hard mode spellen, dat kan dan alleen maar met al je powers die je in de vorige speelbeurt hebt gekregen. Erg raar hoor....! Maar hij blijft ontzettend goed .
En gamelord, ik weet dat jij dit spel geweldig vind, maar wist je dat
het eerste deel nog vele malen leuker en beter is!( vind ik tenminste ) Als ik jou was zou ik de eerste Devil May Cry zeker een keer proberen, en je bent meteen verkocht!. Als DMC4 al op nummer 3 staat in je top 10, dan staat deel 1( alleen voor ps2) misschien wel op nummer 1 in je top 10!.

avatar van Tsjo-Wi
Deel 1 vind ik denk ik ook de gaafste, vooral de eerste paar uren. Deel 3 vind ik ook een toppertje, misschien wel beter dan deel 4, alleen hier heb je natuurlijk die prachtige graphics.

Tsjo-Wi schreef:

, deel 1 was één van mijn favoriete games op de ps2!, zo goed.
Ik heb hem helemaal grijs gespeeld,op bijna alle moeilijkheidsgraden
In dat donkere kasteel, met die houten poppen, de tuin met die grote hagedissen, en die reusachtige vogel! zal ik niet snel vergeten!
Daarna vind ik deel 4 het leukst, maar haalt het net niet bij het prachtige eerste deel. Deel 3 vond ik een beetje tegenvallen, niet zon al te beste game vond ik dat. En dan komt deel 2!, een woord: verschrikkelijk! . Iedereen vermijden die game!

gamelord
Denk dat ik daar niet aan toekom Dr. Salvador, hier in de buurt zijn deel 1,2,3, niet meer te krijgen. moet dan naar de grote stad 15 Km verder.
Daar heb ik nog geen geld voor nu, want ik was er vorige week al geweest voor een XBOX 1 game. Maar je weet maar nooit..game mania heeft bijna..bijna alles hier.

gamelord schreef:

Zeker doen gamelord, krijg je echt geen spijt van. Ik heb nu al weer zin om het eerste deel te spelen! . Ik heb hier nog een vette trailer voor je van het eerste deel.
YouTube - Devil May Cry 1 Trailer

avatar van ReMyTje86
Een goed spel op zicht.
Alleen de camera is nog steeds niet echt goed op gelost. Je kan nou een betere lock on target hebben dat de camera nu goed op gefocust is, maar als je het even weg doet bijv. bij een baas en hij/zij doet een krachtige aanval moet je nog die camera rond draaien. Nee die camera is wel steeds beter aan het worden.

Dat is echt enige min punt die ik ken.

Voor de rest vind ik het een goed vervolg van devil may cry anime serie
Op basis van de verhaallijn in de devil may cry series.

Lekkere aktie spel vind ik. Goeie bewegende vechtbattles je kan snel je favoriete bewegingen makkelijk toepassen.
Die commentaar van Nero en Dante is wel af en toe grappig om naar te luisteren . Tot slot ga ik niet erg op de grafische kant van het spel kijken dat ziet er m-m-m-mooi uit.

Ik geef het spel een dikke n-n-n-n-egen

4.5* ster dus.

avatar van Awake78
Goeie game in het genre. Ziet er subliem uit. Weet nog wel dat ik helemaal was weggeblazen door die demo die toen uitkwam (dat stukje met dat 'vuurpaard' en een stukje met allemaal dansende 'trollen' op straat).
Echte game viel mij wat tegen. Vechten werkte op zich goed, alleen ik ben niet zo van de Combo-games en protagonisten die rennen.
2e gedeelte van de game vond ik niet zo inspirerend als het 1e gedeelte. Eindbazen wel weer amazing, vooral de filmpjes. Maar alleen voor graphics ga ik geen cadeautjes geven.

Twijfel over het cijfer, voor nu een 3.

Dr. Salvador
Ik vind die dansende trollen/poppen echt vet, en grappig!. Die vuur centaur is ook heel erg vet, vooral die muziek tijdens het gevecht. Dat maakt de eindbaas dubbel zo dreigend!. Ook wel leuk dat er een aantal monsters van deel 1 er in dit deel bij in zitten. Zoals die ijs beesten, en die hagedissen. Maar deel 1 blijft mijn favoriet, ik heb die game op de ps2 HELEMAAL grijs gespeeld!, en hij bleef leuk. Een echte klassieker is deel 1. Dit deel vind ik ook erg goed.

avatar van ReMyTje86
Dr. Salvador schreef:

1 Blijft ook super dat is meestal zo dat de vervolg van het eerste spel vaak niet beter is

avatar van Awake78
Nou dan hou ik mijn hart vast voor BioShock.

Maar wat dacht je van Half Life 2, Gears of War 2, God of War 2, Ghost Recon AW 2 en natuurlijk binnenkort Assassins Creed 2 (hopelijk).
Die waren aanzienlijk beter dan hun voorganger. Bij films is het wel meestal zo, behalve Terminator 2

Awake78 schreef:
Nou dan hou ik mijn hart vast voor BioShock.

Ja, Terminator 2 Judgment Day is mijn favoriete film. Die film staat bij mij op nummer 1 als het om films gaat! .

MikeMannuh
Ik heb deze game maar weer eens uit de kast gehaald. Ik had nog in bijna geen enkele missie in Dante Must Die mode een S rating gehaald, dus ik dacht laat ik eens aan deze redelijk onmogelijke taak beginnen, maar ik ben inmiddels goed op weg

Ik moet zeggen dat ik binnen een paar minuutjes weer helemaal in de game zat. De combat blijft heel erg vermakelijk en de controls voelen vloeiend aan. Daarbij had ik deze game nog niet op mn nieuwe HD TV gespeeld en hij ziet er op een flatscreen nog vele male beter uit.

Heb mn cijfer verhoogd naar een 5 omdat de replay value voor mij zojuist bevestigd is. Ik blijf het erg leuk vinden om af en toe een Bloody Palace run te doen en om toch weer even te proberen of ik niet mn ontbrekende achievements kan halen. Te gekke game!

avatar van PsxPs2Ps3
ik heb onlangs deze game uitgespeeld.Heel mooie game met een prachtige verhaallijn.

Ook zeer leuke vijanden.
Ik hoop dat er ooit nog een deel 5 komt want al de vorige heb ik helaas nooit gespeeld.

gamelord
Drie missies weer even gedaan, maar de game blijft op eenzame hoogte staan, ook voor de 2de keer!!
Heb deze voor het eerst gespeeld 4 maanden geleden...maar dit is voor mij de game van 2009..eerder heb ik hem niet kunnen doen en kan er niet onderuit dat dit de game van het jaar voor mij is. Dat hij uit 2008 is boeit me niet, heb hem in 2009 leren kennen. Superrrr game!!

MikeMannuh
Als je de game uitspeelt op Devil Hunter krijg je trouwens een leuke extra game mode erbij die Bloody Palace heet. Das een arena met 101 levels gevuld met enemies waar je je lekker kunt uitleven.

Dr. Salvador
Inderdaad ZEER vette extra!. Alleen jammer dat het met tijd gaat, daardoor vind ik het gewoon een leuke extra, jammer hoor!.

MikeMannuh
Nou ja....in het begin moet je misschien een beetje effectief zijn met het omleggen van enemies, maar na een stage of 10 hoef je je niet meer echt druk te maken om de tijd. Uiteindelijk heb je gewoon mega veel tijd over. Ik heb hem uitgespeeld zonder supercharacter en toen had ik geloof ik een minuut of 40 over.

Dr. Salvador
Ik ben volgens mij bij de 42ste kamer gekomen, maar toen was de tijd op!, en toen had ik het helemaal gehad met die extra mode!. Wat erg jammer is, want het is zeker wel een vete extra, alleen de tijd verpeste het compleet voor mij!. Ik ben tot die dikke kikker gekomen, en toen ik die had verslagen, was al snel erna de tijd om!, als er geen tijd bij zat, dan was ik nog zeker wel een aantal kamers verder gekomen.

MikeMannuh
Hmm, ja het gaat zich er wel een beetje om het kennen van je enemies en hoe je ze zo snel mogelijk kan killen. Ik speel meestal met Nero en dan moet je vooral ook veel gebruik maken van je Exceed, Devil Trigger en Devil Bringer. Een tip is ook om aan het einde van iedere stage, als de tijd stil staat, je Exceed al te chargen tot level 3. Deze wordt dan bewaard tot de volgende stage en heb je meteen een level 3 Exceed attack tot je beschikking.

Vooral in de stages met een Blitz kun je veel tijd besparen door hem eerst te beschieten met een Charge Shot lvl 3 totdat zn Electric Shield weg is, daarna je Devil Trigger aan te zetten en hem vervolgens te grabben met je Devil Bringer. Als je dit goed timed kun je dit 3 keer achter elkaar doen. Als je dan ook nog constant op de schietknop drukt terwijl je in Devil Trigger mode zit doe je nog een extra damage. Dit is dan een instant kill.

Dit is dan maar 1 voorbeeld van hoe je tactisch je enemies snel om kan brengen. Wat dat betreft vind ik die additie van tijd eigenlijk best wel goed, anders zou je er eventueel met gewoon button bashen doorheen kunnen komen. Nu moet je wel je enemies kennen, weten welke attacks veel damage doen tegen bepaalde enemies en die attacks dan ook nog uit kunnen voeren.

Wat dat betreft zijn Capcom games wel altijd een uitdaging!

Dr. Salvador
Hey, de game staat in de top 250!

Toch wel terecht, erg goeie game, en een uitstekende keus, als je een vette action, adventure game in huis wilt halen.

Kent toch enkele slordigheidjes, maar voor de rest een supergame, vooral het sprookjesachtige bos, was verbluffend mooi .

En het Gotische, en sfeervolle kasteel mag er ook wezen.
Leek ook wel een beetje op het kasteel uit Resident Evil 4, wat niet zo gek is, aangezien het van dezelfde maker komt.
Wat een genie!

Grapfichs zijn erg mooi, en alles loopt mega vloeiend, en vooral de tussenfilmpjes zijn prachtig!.

De muziek, Ja, je moet er echt van houden, en ik begrijp zeker dat er mensen zijn die de muziek niet mooi zullen vinden.

Ik vind het prachtig, en ook al hou je er niet van, je kunt niet ontkennen dat de muziek niet bij de duistere, en sprookjesachtige sfeer past. Metal, en Klassiek, mijn favoriete muziek keuzes in één spectaculaire game!

Gameplay staat als een huis, en je schut de vetste combos uit je mauw!. Alles gaat, en speelt als een trein, en ik vind het vechtsysteem ook verbeterd vergeleken met deel 3.

De vijanden zijn ook een stuk beter vergeleken met deel 3 naar mijn mening.

Ook leuk om te zien is dat er een aantal bekende monsters uit deel 1 er ook in zitten.
Alleen de vijanden zijn echt een heel stuk minder gevarieerd in dit deel.

In deel 1+2+3 zaten erg veel verschillende monsters, en hier is het aantal flink naar beneden gehaald. Toch wel jammer, aangezien hier misschien wel de leukste vijanden in zitten.....

Nadat je de lange, en goeie singleplayer hebt uitgspeeld. Krijg je nog een mini game, genaamd Bloody Palace.

Het is daar de bedoeling, dat je binnen de tijd zoveel mogelijk vijanden afmaakt, en zo stijlvol mogelijk. Erg leuk, maar de tijd verpest de boel grotendeels voor me!. Niets is irritanter, dan af gaan, maar niet door een monster ( ook al was je nog zo goed bezig, en zo sterk ), maar je gaat af omdat de tijd opwas. Je wilt gewoon zien hoe ver je kunt komen, en hoe goed je bent. En niet haasten als een gek, om de tijd bij te zijn. Het is niet spannend en niet leuk!

Voor de rest een topper binnen het genre, die vrijwel alles goed doet, en precies de sfeer heeft waar ik van hou.

Toch is de game soms een beetje herhalend, in zowel vijanden, als omgevingen. En is de mingame eigenlijk verpest door de tijdslimiet.

Voor de rest uitstekende game!

3,5 / 5,0

Te gekke Revieuw Emilio

Kan het wel begrijpen als je ook de vorige delen kent, denk dat deze game het ook moet hebbben van de pracht & praal. Want ik heb beelden van de eerdere games bekeken.
Denk dat ze hier een machtig visueel, duister sprookje hebbben gecreërd.

gamelord schreef:
Te gekke Revieuw Emilio

Denk dat ze hier een machtig visueel, duister sprookje hebbben gecreërd.

Thanks Roger, en het klopt ook wat je zegt.

Dr. Salvador
Ik heb zin om deze game weer eens uit te spelen! .

Ik had erg veel plezier met deze game, misschien verander ik hem wel weer in 4,0* sterren, maar sommige levels, en vijanden worden nét iets te vaak gebruikt, maar voor mij stond de gameplay, sfeer, muziek, characters, enz als een huis!. Of liever gezegd als een kasteel!

Ik heb er weer zin in, dit deel is de enigste die voor mij echt in de buurt komt van deel 1, zowel met sfeer, als stijl.

Met deel 3 en vooral deel 2 had ik helemaal niet die klik.

Geen wonder want deel 1 en 4 is door dezelfde maker gemaakt, een genie!