Devil May Cry 4 (2008)

Alternatieve titel: Devil May Cry 4 Special Edition

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

In Devil May Cry 4 begint het verhaal lang geleden, toen de Dark Knight Sparda een strijd aanging met de duistere keizer om het recht te laten zegevieren. Een éénmans-oorlog om de mensheid te redden. Duizenden jaren later aanbidt een religieuze organisatie, de Order of the Sword, deze redder der mensheid en ze treden in zijn voetsporen om de wereld van alle demonen te verlossen. In hun vestigingsplaats Fortuna, een kasteelstad aan de kust, heeft deze organisatie een elitegroep gevormd van Holy Knights, toegewijd om de demonische strijd aan te gaan. Speel met een jonge strijder van deze elitegroep, Nero, met behulp van verschillende geweren en magische spreuken om af te rekenen met deze demonen en de mensheid wederom te redden.

avatar van Zuzuu
Klik op de volgende 'links' voor meer informatie.
- Trailer
- Screenshots

avatar van jaspertje3
Die poster is fanart denk ik?

avatar van paulisdik
jaspertje3 schreef:
Die poster is fanart denk ik?

Volgens mij wel.

avatar van Zuzuu
Deze cover staat ook op Wikipedia, dus ik denk dat dit de nieuwe originele cover is.

avatar van Foetsj_NL
Ja ik hem ergens anders ook gezien waarin stond dat het de originele was.

Dit word een Prachtgame, de kraker van de aankomende 10 jaar

Ik ga denk ik meteen een ps3 aanschaffen bij release van deze game,dan zal er hoop ik wel een flinke prijsdaling plaats zijn gevonden..

avatar van Foetsj_NL
Waarschijnlijk komt er een 40GB PS3 voor 400 euro !

avatar van metaledje
HOWDY HOWWWW Dan ga ik niet meer wachten, veel goedkoper dan dat zal die niet worden denk ik, tenzij ze een ps3 op de markt brengen zonder die Blu Ray crap..

avatar van Zuzuu
Inderdaad, niet iedereen heeft een Blu-ray speler. Ik begrijp dan ook niet waarom ze op dit moment games uitbrengen op een Blu-ray schijfje op de pc.

avatar van Foetsj_NL
Als je je al bedenkt dat een game als Heavenly Sword al meer dan 15GB aan sound inneemt begrijp ik het wel hoor.

avatar van metaledje
STOM,STOM,STOM het was me even ontglipt dat games op de next gen natuurlijk meer capaciteit nodig heeft!!!

avatar van Tha)Sven
Leuk dat Devil May Cry naar de xbox 360 gaat. Hoop dat deze game dan ook weer van een goed niveau is en dan ga ik hem wel halen

avatar van Bahamut Zero
Ik heb dit spel afgelopen november even vluchtig op de Gameplay in Utrecht gespeeld. Hij deed mij te veel denken aan deel 3 wat wel jammer is. De online functie is dan wel weer een + punt. Komende maanden even in de gaten houden wat dit spel doet...

Zojuist de demo op de 360 gespeeld. Wat een super game zeg, zeer mooie graphics en een heerlijke gameplay. Enige minpuntje is de camera, maar deze kan je handmatig, tijdens gamen, bijstellen.

Kan niet wachten.

avatar van ReMyTje86
ik vind het huist krom dat Devil May Cry naar de x360 gaat tis een spel voor ps en dat zou altijd zo moeten blijven maar jah.

Ik hoop wel dat deel 4 beter doet dan 2 en 3. Als ik zo allemaal een beetje bekijk ziet het enorm goed uit. Ik moet alleen noch wel een ps3 halen of x360

Bahamut Zero schreef:

Even terugkomend op deze reactie van mij:
Ik heb te snel geoordeeld. DMC 4 heeft het toch in zich om nog een stapje verder te gaan. Speelde destijds een demoversie maar op demo's kun je een spel (gelukkig) niet correct beoordelen. Hou hem nu toch met een beter oog in de gaten want krijg toch positieve reactie's te horen en dat voorspelt toch wel wat goeds.

ReMyTje86 schreef:

Er zijn ook delen voor de pc uitgekomen
Correct me if I'm wrong.

avatar van ReMyTje86
huist=juist

avatar van Deftones_JP
Kheb ook het demootje gespeeld, het ziet er goed uit. Speelt lekker alleen die eindbaas vond ik weer behoorlijk lastig. Dat komt vooral omdat ik eigenlijk zelden of nooit dit soort games speel. Misschien dat ik deze echter ga kopen want de demo beviel me wel.

avatar van Iron Rose
Bij de Playstation 3 versie moet je toch de camera draaien met de Sixaxis mode? Als dat zo is ga ik deze helemaal niet aanschaffen.

Iron Rose schreef:

Het camerawerk was bij de demoversie voor de Xbox 360 wel goed verzorgd... weet natuurlijk niet hoe dit is op de PS3

avatar van jaspertje3
Demo is inderdaad erg leuk en interessant. Ben benieuwd wat de review scores worden.

avatar van Deftones_JP
De PU was in elk geval uiterst positief maar dat zegt natuurlijk niet zo heel veel. De reviewer was Steven (die geilt op alles wat japans is). Maar ik denk dat ie in deze wel aardig gelijk had.

avatar van metaledje
Het is een devil may cry!! HALLO wake up capcom verneukt bijna nooit een vervolg van een goed spel!! dit word de klapper van 2008 + 2009!!!!

avatar van mnrk
Ik heb de demo gespeeld op de ps3...

Ik moet zeggen dat het er goed uit zag...vooral de eindbaas in de sneeuw was mooi gemaakt.

Beelden tussendoor ook, en het geluid was ook dik in orde.
Een waardige opvolger van de vorige delen...

Heb ook mijn stem geplaatst na het spelen van de demo..hij kan hoger worden als ik de volledige game heb gespeeld

Heb de game sinds vandaag. Wat vinden de kenners van dit spel?

Ajax&Litmanen1 schreef:
Heb de game sinds vandaag. Wat vinden de kenners van dit spel?

Aangezien jij het spel vandaag hebt gekocht, behoor je nu tot 1 van de nog weinige DMC4 kenners volgens mij

avatar van Tsjo-Wi
Ja ik heb de game ook sinds vandaag. Ben nu bij missie 5. Voorlopig vind ik hem heel erg vet, ookal lijkt hij wel behoorlijk veel op zijn voorganger. Die duivelarm is een vette toevoeging, daarmee kan je echt dikke combos maken. De game ziet er verder ook echt prachtig uit, vooral die cutscenes en dat eerste deel in dat kustdorpje. Vijanden en einbazen zijn ook weer lekker freaky, en met de moelijkheidsgraad zit het ook wel goed. De eindbaas die ik net verslagen heb kostte me al weer behoorlijk wat moeite.
Dus de liefhebbers van de serie zitten met dit nieuwe deel sowieso wel goed.
Mijn uiteindelijke oordeel volgt natuurlijk als ik de game heb uitgespeeld.

Heb de game sinds vandaag en ben een nieuwkomer wat betreft de devil may cry series ( heb altijd nintendo en xbox gespeeld ).
Nu moet ik zeggen dat Capcom over het algemeen nooit teleursteld en zo ook deze game. Wat een vette game, de moves, gameplay, cutscenes. In een woord heerlijk. Ga snel verder spelen.

avatar van metaledje
*stink jaloers* op de 2 mensen boven mij!!! Ik ben de grootse DMC fan Maar ik heb nog geen ps3

Mij gaat het vooral om het verhaal,ik ben benieuwd waarom jij neo bent en wat er eigenlijk aan de hand is met dante?!

Nog maar even geduld hebben dus,al is het verdomd moeilijk in de positie waar ik in zit

avatar van Tsjo-Wi
Wow, die levels in dat bos zijn wel echt ontzettend vet. Zo mooi, vooral die lichtval en de schaduwen! Verder worden de eindbaasgevechten ook steeds bruter en sneller, je moet echt je uiterste concentratie erbij houden om ze te verslaan.
Ik vind hem nou al vetter dan deel 3, ookal ben ik nog maar bij missie 10. Ik zet voorzichtig in op 4,5*