F-Zero: Maximum Velocity (2001)

Alternatieve titel: F-Zero for Game Boy Advance

Game Boy Advance / Nintendo Wii U / Nintendo Switch
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

F-Zero is de futuristische racegame waar je haren van overeind gaan staan. door de meest uiteenlopende banen moet je de finish als eerste bereiken. Met belachelijke snelheden race je door mijnenvelden, spring je over schanzen en glij je over ijsbanen.

Obscure Thing
Een van de beste games voor de GBA, in ieder geval de beste race game.
Ook behoorlijk moeilijk.

avatar van Tha)Sven
Erg goede racer inderdaad. Razend snelle actie. De banen zijn allemaal erg mooi en origineel ontworpen, hoewel het niet altijd even duidelijk is welke kant je nu precies opgaat. Ik vond het vooral vanwege enige onoverzichtelijkheid het spel een beetje moeilijk.

avatar van Wildsurf
Mijn 1e GBA game. Man helemaal kapot gespeeld toendertijd. En elke zomervakantie kwam ie weer uit de kast. Geweldig!

avatar van DarthSolidKevin
Ik vond hem niet zo heel erg leuk maar ik geloof best dat dit de best racegame voor de gameboy ad is.

Erg leuk voor tussendoor dit. Veel lekker futuristische kitcsh, waarbij de schattige muziekjes zeker de kroon spannen. De gameplay was alleen nogal houterig en grafisch was het allemaal behoorlijk kaal. Iemand een idee trouwens of er nog een F-zero op de DS komt? Die console lijkt me daar een pak meer geschikt voor.

net overleden schreef:

Ik zou het niet weten maar de kans zit er zeker in!

avatar van Princess Piranha
Ik denk dat er eerder een voor de Wii komt. Aangezien sinds de SNES op elke console een F-Zero game is verschenen.

En voor de GBA zijn er zelfs 2 F-zero's verschenen, dus waarom niet voor de DS

Beeld: 2*
Geluid: 2,5*
Gameplay: 2,5*
Langetermijn: 2*

Eindbeoordeling: 2,25* (afgerond 2,5*)

avatar van Devoo
Geweldig spel, die de capaciteiten van de Game Boy Advance goed tentoonstelde. Eén van de leukste GBA spellen, staat zeker in mijn GBA Top 10.

avatar van wolly
vroeger werd ik nooit 1e bij de makkelijkste levels, maar nu kom ik wel iets verder, bruine wagen is het coolst

avatar van wolly
Devoo schreef:

ik vind dit ook een van de beste,maar tmnt is ook wel een topper

Princess Piranha schreef:
Helaas niet, hopelijk de WiiU, maar kans is niet erg groot.

avatar van Princess Piranha
Haha, ja ik heb er ook niet meer veel vertrouwen in Hoewel we wel bij de Mario Kart 8 DLC een F-Zero level hebben, dus ze zijn het in ieder geval niet vergeten! We zullen zien

avatar van Maxigames
Helemaal tot het hoogste niveau uitgespeeld destijds, met hartkloppingen in m'n achterhoofd. Ik kan me nu haast niet meer voorstellen hoe ik het voor elkaar kreeg. Dit was zeker een erg leuke racegame voor de GBA, ondanks dat het zo gedateerd is nog steeds vermakelijk.