Test Drive Unlimited: Solar Crown (2024)

PC / PlayStation 5 / Xbox Series X/S / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Kylotonn
Uitgegeven door Nacon

Deze Test Drive is een rijstijl en lifestyle-ervaring in een open wereld op de realistische locatie van Hong Kong eiland. De locatie is nagebouwd op een schaal van 1:1. Pak je sleutels en leef je leven in luxe. Onthoud dat sociale status alles is in de wereld van Test Drive Unlimited.

avatar van legian
Dankzij mijn recente speelsessies van Forza Horizon 5 moest ik weer terugdenken aan de eerste Test Drive Unlimited. En toen bedacht ik me dat er een nieuwe aangekondigd was. Erg benieuwd wat ze hiervan weten te maken. Qua omgeving lijkt Hong Kong mij wel erg gaaf, maar voor zover ben ik nog geen verder informatie hierover tegengekomen.

Hopelijk eens een serieus alternatief voor Forza Horizon op de non Xbox console hou dit ook zeker in de gaten.

Dit soort spellen liggen me altijd wel lekker cruisen in een open omgeving hou’k altijd wel van.

Dit staat me erg tegen: "sociale status alles is in de wereld van Test Drive Unlimited". Kan me daar totaal niet in verplaatsen..Zoiets nastreven, al is het maar in een game.

Ja en The Crew doet dat dus ook.

En laat die het nou net allemaal net niet zijn.

Gelijk allemaal heppiedepeppie popiejopie vibes erbij.

Geen rooskleurig voorteken maar we wachten het af.

centurion81 schreef:

Dat is iets wat al in de eerste TDU zat. Mooie huizen kopen op prachtige locaties, dure en luxe auto's, sjieke kleding dragen, grote prijzen winnen met gokken, kampioenschappen winnen. Het was allemaal onderdeel van de game. Je ziet het ook in de trailer terugkomen.

Ingame is het makkelijker om dat na te streven en te bereiken dan in werkelijkheid. Iets wat veel mensen graag zouden willen.

Heb er zelf nooit echt veel aandacht aan besteed in de originele TDU en het is maar afwachten hoe het hier uitgewerkt wordt.

Als ze nog een paar geinige dingen naast alleen racen weten te implementeren kan dat natuurlijk altijd interessant uitpakken.

Kan best wat worden maar ook een deceptie, vooral als ze net zo schraal gaan doen als Need for Speed.

Allemaal net niet.

Verder ook niet echt bekend met deze developer KT Racing.

Hopelijk snel wat meer info.

Confusie schreef:

Verder ook niet echt bekend met deze developer KT Racing.

Hopelijk snel wat meer info.

KT Racing was eerder Kylotonn.

Ok misschien niet zo KT dan.

avatar van legian
De game is uitgesteld tot ergens in 2023 en wordt niet meer ontwikkeld voor de PS4 en Xbox One.
Test Drive Unlimited Solar Crown - Update from the Solar Crown Team

legian schreef:
Test Drive Unlimited Solar Crown - Update from the Solar Crown Team

Snap het aan de ene kant dat ze niet meer voor XBone en PS4 ontwikkelen, wanneer je naar de verkooppercentages PS5/PS4 XBone/XSeries kijkt van recent verschenen games, aan de andere kant slaan ze toch al aan het downscalen voor de Switchversie, dan lijkt me dat een PS4/XBone versie gewoon bijvangst kan zijn, maar misschien (eerder waarschijnlijk) denk ik daar wat te makkelijk over

Laat ze er maar mooi iets moois van maken dat lijkt mij nou eens echt leuk.

avatar van legian
centurion81 Die switch versie vindt ik ook wat vreemd. Dat moet een enorm uitgeklede versie zijn lijkt mij, terwijl de Xbone/Ps4 wel meer aankunnen. Tegelijkertijd is dat wel echt een eigen markt aan het worden die je nog wel wilt aanspreken.

Net n nieuwe off road trailer gezien lijkt toch wel tof, wel weer veel forza horizon vibes, ben benieuwd!

legian schreef:
centurion81 Die switch versie vindt ik ook wat vreemd.

Tja...de Switch heeft natuurlijk de verkoopsaantallen mee. En gek genoeg lijkt het een hobby om te kijken of 'het nog haalbaar is om op te draaien op PC' soms met verbazingwekkende resultaten, soms met grove tegenvallers. Ik zou Solar Crown nou ook niet bepaald op de Switch halen, dat word voor mij eerder een PC release, want het ziet er wel bijzonder mooi uit. En niet eh...hoe moet ik dat zeggen? Te Blitz? Hip? En het verbaast me dat 2 jaar na dat bericht het dus ook nog echt in ontwikkeling is hiervoor. (of....gaat het voor Nintendo spelers wachten worden op een versie voor de Switch opvolger?).

In ieder geval lijkt het er wel op dat het zich op grafisch vlak zich kan meten met de Forza's. Die ik buiten de 3de ook nog in huis moet halen.