Far Cry 2 (2008)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Far Cry 2 is een first person shooter die bestaat uit twee levels. Deze levels zijn helemaal open en vijftig vierkante kilometer groot en zijn volkomen vrij te doorlopen. In Far Cry 2 is er een geheel non-liniair verhaal. Als speler moet je een man om zeep helpen die verantwoordelijk wordt gehouden voor het verkopen van wapens aan twee elkaar bestrijdende partijen in een regio van Afrika. Tijdens het spelen kom je in contact met verschillende personages van verschillende partijen voor wie je submissies kunt doen of juist tegen elkaar kunt uitspelen.

avatar van SonnyHolmes
Dit is echt een leuke spel maar had toch wel iets meer verwacht.

Ik had toch wel meer missies verwacht en af en toe was het vaag zoals kom ik opeens in een gebied er is niets aan de hand en dan opeens bang iedereen schiet op mij terwijl ik niets verkeerds heb gedaan.
Maar het is en blijft een leuke spel en ik heb hem bijna uitgespeeld.

avatar van Spock
Je hebt wel degelijk iets verkeerds gedaan: je bent een huurling in andermans oorlog. Je werkt dan aan de ene kant, dan aan de andere kant.

avatar van SonnyHolmes
Ja ik weet niet ik liep een stad in alles was okay ik moest pillen halen bij een dokter.
En opeens ik loop naar buiten vind een diamant en iedereen schiet op mij.

avatar van Blueyed
SonnyHolmes schreef:
En opeens ik loop naar buiten vind een diamant en iedereen schiet op mij.

Uhm de twee diamanten zijn in een beschermt gebied van de twee groeperingen. Het is in principe een no go zone.

avatar van SonnyHolmes
Okay, dus eigenlijk diamant pakken en je gaat dood of diamant laten liggen en niets aan het handje.

avatar van Thorak
Misschien moet je eerst Engels leren lezen voor je het spel zal begrijpen...
In het verhaal word alles uitgelegd wat je moet weten en ook waarom je beschoten word in dat dorp is uit het spel te halen.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Dan nog moet je wel het belachelijk snelle tempo van het gesproken woord kunnen volgen hier. De reden waarom alles en iedereen op je schiet is overigens wel een enorm zwakke.

avatar van Thorak
Dat het een zwakke reden is zal ik zeker niet betwisten, maar als je het verhaal een beetje volgt en de aanwijzingen op de kaarten goed bekijkt zul je weten waar je wel en niet met wapens moet rondlopen...

Pastichio Rocker
Oh, zit hier ook nog een verhaal in?

avatar van SonnyHolmes
Thorak: a.k.a. chucklehead dit heeft niets te maken met engels leren lezen want dat zal voor mij geen probleem zijn. Wat de probleem is precies wat BoordAppel zegt de teksten die te voorschijn komen en zogenaamd uitleg moeten voor stellen blijven maar 3sec in beeld niet echt genoeg tijd om 4 zinnen te lezen ofwel soms.

Pastichio Rocker
Wat is een chucklehead precies?

Betekend eigenlijk domkop.
Maar chucklehead zijn eigenlijk ook gewoon die kleine poppetjes die je aan moet tikken en dat hun hoofd dan beweegt.

avatar van Spock
Het spel is inderdaad niet erg consistent in wat wel op je schiet en wat niet. Eigenlijk kun je gewoon onthouden dat er overal op je geschoten word, behalve in interieurs en cease-fire gebieden, dat zijn in feite die twee steden die op het centrum van de twee kaarten staan. Alleen zijn er in cease-fire gebieden een paar gebieden waar wel op je geschoten word, en deze zijn op de kaart aangegeven.

SonnyHolmes schreef:
Betekend eigenlijk domkop.
Dat zijn bobbleheads...
Maar als je Engels net zo goed als je Nederlands is zegt dat genoeg toch?

avatar van SonnyHolmes
Ja maar ze worden ook chuckleheads genoemd chuckles.
En waarom zou ik op op mijn nederlands letten we zitten nu niet op school ofwel soms the breakfast club.

avatar van Thorak
Oh je hoeft alleen op school op je taalgebruik te letten? Jij zult erg succesvol in je leven worden dan!

Zoek eens op google afbeeldingen op chuckleheads en dan op bobbleheads, het verschil in aantal zal je verbazen. 0 op chuckleheads en een pagina vol op bobbleheads...

avatar van Boznaldo
net als deel 1 he3b ik me met dit deel ook prima vermaakt.

heb hem 2 keer uit gespeeld dus dat wil wel wat zeggen.

klein toppertje.

avatar van Awake78
Ik zou er echt niet aan moeten denken om dit spel voor een 2e keer te doorlopen. Vond het echt een topgame hoor, maar daarvoor gaat er ook even teveel tijd in zitten.

Wat ik me wel afvraag is of je het anders doorloopt de 2e keer, andere dingen ontdekt of alles in een andere volgorde doet? Bijvoorbeeld net zoals Skyrim waar iedereen een ander verhaal heeft.

avatar van LimeLou
Ik denk niet dat alles anders zal zijn, maar er zijn vast plaatsen die je nog niet ontdekt heb of dingen die je nog niet gedaan hebt. Maar ik zou ook niet zo snel deze game opnieuw spelen daarvoor.

avatar van Spock
Ik heb deze voor mijn xbox aangeschaft maanden geleden, maar nog nooit gespeeld op het apparaat. Nooit echt meer de noodzaak voor gevoeld.

avatar van Awake78
En toch geef je 4,5 ster?

avatar van Visie
Awake78 schreef:
En toch geef je 4,5 ster?

Hij heeft hem op de pc gespeeld. (zie stemmenlijst)

Scherpe visie!

avatar van Spock
Klopt, heb hem op de computer gespeeld toen ik nog geen Xbox had . Ik wilde aangeven dat er weinig interessants uit een tweede speelbeurt te halen valt.

avatar van PS3G4m3r
Ik ben er niet lang mee bezig geweest, blijf niet erg lang leuk.

Vond deze ook maar saai. Ben het wel met alle kritieken eens. Vooral het pokke eind rijden voor een stel malariapillen was wat mij betreft een vreselijke toevoeging. En wapens die binnen no time uit elkaar vallen, hoe realistisch is dat eigenlijk?

Heb in ieder geval wel goede hoop voor Far Cry 3. Erg veel zin in.

avatar van bettafish14
leuk spel,
had opzich wel meer dieren in gemogen er zitten geen leeuwen, krokodillen in etc had het nog realistischer gemaakt die roofdieren maar oke hopen dat deel 3 wel dit soort dingen gaat bevatten

avatar van Thorak
Deel deel wordt (hopelijk) weer als deel 1.

avatar van toetje1977
voice acting is een drama, voor de rest boeit het me na 4 uur spelen nog wel... ben wel van plan het uit te gaan spelen. de upgrades en verschillende wapens maken het spel wel belonend

lennox
waar kan ik malaria pillen vinden in deze game ?, ik ben een paar dagen bezig. ik ben bij act 1.