Live A Live (2022)

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

LIVE A LIVE, dat oorspronkelijk alleen werd uitgebracht voor de Super Famicom in Japan, krijgt een nieuw leven op de Nintendo Switch! Maak kennis met zeven helden, elk met hun eigen unieke vaardigheden en levens in verschillende periodes. Deze remake bevat geremasterde muziek van de oorspronkelijke componist Yoko Shimomura, geproduceerd door Takashi Tokita (de director van de Super Famicom-versie), en behoudt alles wat spelers leuk vonden aan de originele game, terwijl de game ook toegankelijk is voor nieuwkomers.

Staat op mijn radar! Heb me voorgenomen de switch physical games niet meer zo in het visier te houden, maar voor dergelijke titels maak ik graag een uitzondering.

Het zal niemand verbazen dat deze ook op mijn radar staat. Wellicht ook een fysieke aankoop. Al ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren met de remakes van beide Front Mission games. Worden die beiden als compilatie aangeboden zou ik ze ook best willen hebben - anders blijft het bij digitaal voor die (komen ook 'ergens deze zomer' uit).

avatar van Maxigames
Gister aan deze begonnen, maakt het wachten op Xenoblade Chronicles 3 een stuk makkelijker! Ik was voor de aankondiging niet bekend met het origineel uit 94, maar wat ik zo hoor in reviews is dat het een vrij experimentele RPG was, ik verwacht dat het vooral leuk is voor de variatie in content en originaliteit van het concept. Heb nog niet veel gespeeld maar het ziet er wel erg mooi uit en de muziek is ook geweldig, het geeft echt jaren 90 nostalgie.

Vind 't ook interessant, speelduur van pak em beet 25 uur begreep ik, enige wat me tegenstaat is dat er in de 2e helft nogal gegrind moet worden naar 't schijnt.

avatar van Maxigames
centurion81 Ja dat had ik ook gehoord, maar ik heb ook een review gezien waarin iemand juist beschreef dat het in het begin te makkelijk was en pas in het latere deel het battle systeem goed tot z'n recht kwam. Het is waarschijnlijk maar net wat je liever hebt
Ik vind het tot nog toe ook best makkelijk, en met zo'n "beperkte" speelduur maak ik me ook niet zo veel zorgen als ik op het eind wat meer moet grinden. Maar ik ga zien wat ik er van vind, al lijkt het bij voorbaat al de moeite waard doordat zo'n aantrekkelijk kunstwerkje is.

Benieuwd naar je uiteindelijke review, Maxigames!