Mario Strikers: Battle League (2022)

Alternatieve titel: Mario Strikers: Battle League Football

Nintendo Switch
Sports

Ontwikkeld door Next Level

Maak je klaar voor Strike, een soort voetbal waarin twee teams van vijf er letterlijk alles aan doen om te winnen. Dribbel, pass de bal naar teamgenoten en gebruik tackles, voorwerpen en vernietigende schoten. Kortom, alles is geoorloofd om de bal in het doel te krijgen. Als er een Strikebol op het veld verschijnt, moet je die zo snel mogelijk zien te pakken en op te laden zonder dat de tegenstander je kan dwarsbomen. Op die manier kun je een speciaal hyperschot afvuren dat voor twee doelpunten telt als je hem in het doel weet te poeieren. Pas je team naar eigen wens aan met uitrustingen. Deze veranderen niet alleen het uiterlijk van je spelers, maar hebben ook invloed op eigenschappen als snelheid, kracht en passnauwkeurigheid.

Dat is alleen meer opvulling, verder niks. Het blijft een kale game zonder echte content. Ze moeten cups, extra speelmodi en een singleplayer campagne uitbrengen. Mario Tennis had dit wel, Mario Golf (alleen niet gespeeld) geloof ik ook.

Ik ben er op uitgekeken. Grootste gameteleurstelling van 2022.

Nee, een Story Mode bedank ik voor. Te veel gelul om niets. Ik merk dat ik bij Tennis en Golf na een paar rondes hierin toch gewoon neig naar cups. Die zitten hier ook in. Een extra modi zou aardig zijn - maar deze games heb ik voornamelijk voor de MP modus aangeschaft. MP en Cups. Dus voor mij best pret.

En all die free content met extra content met karakters en hun eigen skills en content. Zeer welkom. En afwachten wat verdere DLC brengt.

Gratis update Mario Strikers: Battle League voegt nieuwe personages toe | Nieuws | Gamer.nl

De berichten onder dit nieuwstopic zeggen ieder geval hetzelfde als ik hier deed van de week. Nieuwe karakters en een stadion is niet voldoende.

Leuk dat je je inderdaad gesterkt voelt door de meningen van anderen onder een nieuwstopic. Ik geloof dat hier vrij recent een nogal uitvoerige discussie over is geweest.

Het is niet dat je mening me iets doet, maar probeer het vooral.

avatar van legian
Die dlc is wel erg triest, is dit de nieuwe manier hoe Nintendo zijn games gaat uitgeven ofzo. In plaats dat ze 1 keer een dlc doen met meerdere personages, stadiums en dergelijke wordt het nu allemaal maar opgesplitst. Hetzelfde idee als bij Mario Kart, hoewel die game ten minste nog stevig gevuld was.

Even offtopic maar volgens mij moeten jullie Sinner & Ajax&Litmanen1 eens een goed gesprek met elkaar aangaan onder het genot van een lekker biertje. Scheelt jullie weer van die half passief agressieve berichten te tikken op het forum

legian schreef:

Tja. Het is nou eenmaal hoe het bij een behoorlijk groot gedeelte titels (en met name die in de Sport reeks) van Nintendo eraan toegaat. Ik ben er geen voorstaander van, maar het lijkt er in 2022- wel op dat het nog even zo doorgaat. Weerhoud me ervan om een score te geven tot ik dan ook het volledige paket in huis heb. Bij Mario Tennis zat zelfs de Intro van de Story mode pas in de 3de update erbij. Het is wederom niet mijn ding, maar ik speel voornamelijk cups, potje solo en mits de mogelijkheid ervoor MP.

Overigens ben ik toch niet half passief agressief? Of althans doe ik nooit iets half Maar ik vind het dan wel weer leuk dat anderen zich dan toch weer geroepen voelen om te laten horen dat het hun echt helemaal niets doet.

Maar goed - ik ben dus niet zo voor de vorm van updates, aan de andere kant, het blijft gratis en mits er in de komende updates ook personages en speelvelden, danwel cups zitten is het echter wel weer leuk om de drop te zien.

Nog een paar Dlc updates erbij en dan haal ik hem, want ik heb toch wel verschillende mensen in mijn vriendenlijst staan die dit spel al 150 uur hebben gespeeld dan moet het toch iets goed doen..

Het doet ook best wel iets goed. In multiplayer is dit gewoon een hartstikke leuk spel. Ik heb dan wel maar een paar uurtjes erin steken omdat ik niet online speel maar gewoon op de bank een paar potjes spelen met bezoek blijft gewoon lekker. Ook de nieuwe update heeft weer 2 nieuwe figuurtjes (Pauline, Diddy Kong) en een nieuw stadium. Geen grote veranderingen - en niet iedereen zal er tevreden mee zijn maar aangezien ik Strikers altijd op deze manier speelde (MP of cups) vind ik het nog steeds geen miskoop.