Xenoblade Chronicles 3 (2022)

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Monolith Soft

Deze game brengt de toekomsten van Xenoblade Chronicles en Xenoblade Chronicles 2 samen en neemt spelers mee naar Aionios, de thuisbasis van twee vijandige naties, Keves en Agnus. Zes soldaten van deze naties maken deel uit van een groots verhaal met het leven als centraal thema.

Ik was helemaal niet te spreken over het vorige deel dat had de meest oninteressante karakters ooit in een Xenoblade spel en dat is in dit deel ook maar weer afwachten. Maar het spel zelf kon mij ook niet boeien erg jammer was dat. Xenoblade Chronicles (2010) - GamesMeter.nl en deel Xenoblade Chronicles X (2015) - GamesMeter.nl waren voor mij wel geweldige ervaringen met toch deel 1 als de beste, hopelijk dat ze uit die delen de nodige ideeën hebben gehaald met vooral veel robots/mech's er in dat was in deel 1 heel sterk gedaan ja nu krijg ik er toch weer zin. In de zomer 200 uur binnen zitten en daar dan ook geen spijt van hebben zo goed hoop ik dat dit deel gaat worden.

Het Beloofd allemaal veel goeds!

Dat is een mooie belofde dan.

Confusie schreef:
Dat is een mooie belofde dan.

Heb je de Direct niet gezien dan? in plaats van 20 minuten was het wel 47 minuten .
Met veel diepgang in de karakters, een uitgediept verhaal, Autobots achtige tegenstanders? en eindelijk weer vechten tegen mechanische monsters zoals in deel 1. Het beste van deel 1, 2, en deel X zag ik voorbijkomen ik haal deze op dag 1.

Ik heb het niet gezien maar als gewoonlijk geloof ik jou op je woort.

Xenoblade Chronicles 3 is het beste van twee werelden | Review | Gamer.nl
Een 9

Xenoblade Chronicles 3 Review - Haalt alles uit de Switch - nl.ign.com
Een 9

Please Wait... | Cloudflare - nintendolife.com
Een 10

Het is heerlijk als de voorpret/hype van een game ook nog eens word bevestigd..
De soundtrack en de intro zijn van een ongekend niveau

avatar van Onderhond
Weet nu al dat het grootste deel van mijn 2023 gamingtijd aan dit spel zal opgaan. Zin in!

avatar van Maxigames
Sinds de release heb ik er nu een kleine 10 uur opzitten en het lijkt nu al een klassieker in wording!
Het verhaal pakte me gelijk, ik voel mee met de characters, het is ondanks dat het natuurlijk een complexe wereld is duidelijk wat ze beweegt, waar je naartoe werkt en dat er nog veel mysteries te ontrafelen zijn. Wat dat betreft meer vergelijkbaar met XC1 dan met met XC2 waar ik het gevoel had steeds in side-stories te belanden en het pas vrij laat echt focus kreeg.
De eerste paar uur had ik alleen nog niet echt die "Xenoblade vibe" maar dat was omdat veel van het verhaal nog tot stand gebracht moest worden en er nog van alles in tutorials uitgelegd werd. Nu ik wat meer vrijheid krijg voelt het ook weer echt als Xenoblade.
De omgevingen zien er zoals te verwachten weer prachtig uit en hebben de kenmerkende epische schaal zoals dat bij deze serie hoort.
De graphics zijn natuurlijk nog steeds gebonden aan de zelfde hardware dus technisch geen heel groot verschil, maar toch vind ik dat deze game er een stuk beter uitziet dan de voorganger, dat heeft vooral met de visuele stijlkeuzes te maken. Zo vond ik het in XC2 soms met characters en andere visuele onderdelen net lijken of het niet allemaal bij elkaar hoort. Bijvoorbeeld Pyra, Mythra en Rex lijken uit een totaal andere game te komen als Jin, Malos en Akhos. In dit spel lijkt alles veel beter bij elkaar te horen, niet alleen characters maar in het algemeen de hele visuele samenhang klopt.
Ik heb gehoord dat het er in handheld mode ook veel beter uitziet als de vorige game, al heb ik dat helaas nog niet geprobeerd.
Het battle systeem bevalt ook al behoorlijk goed, ze hebben vooral de beste aspecten van de eerdere games behouden en natuurlijk ook wat nieuwe toegevoegd. Het scheelt natuurlijk dat ik de voorgaande games gespeeld heb maar toch speel ik af en toe een tutorial en lees ik de tips door, er zijn natuurlijk ook veel dingen weer net een beetje anders. Wat ik vooral van de eerdere delen geleerd heb is dat hoe beter je het begrijpt hoe leuker het is.
De muziek is zoals gebruikelijk ook weer prachtig, ik speel nu met Engelse voice acting en ik moet zeggen dat het prima bevalt.
Ik ben nog maar net begonnen, maar toch voelt het al of deze niks gaat onderdoen voor de voorgaande delen.

Maxigames Wat mij ook erg bevalt is die donkere spel wereld het geeft een totaal andere sfeer dan het vorige deel met z'n zonnige omgeving ik speel dit spel ook het liefste s 'avonds.

In de nacht games spelen is zoveel mooier dan overdag.. en dan met een koptelefoon op, it's perfect for Nightcrawlers..

avatar van Maxigames
Ik ben niet zo van het "nightcrawling" (behalve dan met Miley Cyrus en Billy Idol ) maar voor spellen als Xenoblade moet ik niet te duf in m'n hoofd zijn anders gaat het te veel langs me heen. Zeker als ik het de eerste keer speel en nog goed op moet letten om alles te begrijpen.
Inmiddels heb ik ook al wat in handheld mode gespeeld en ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt. Het ziet er natuurlijk iets minder uit, maar zeker acceptabel en op een klein scherm vallen veel details toch minder op. De teksten blijven gelukkig ook goed leesbaar, erg prettig als handheld ook een bruikbare optie is! Al zal ik deze toch voornamelijk docked spelen zowel omdat de grootse werelden mooier tot hun recht komen als dat de muziek uit mijn audio systeem een stuk beter klinkt.

Ik heb het nu ook zo'n 10 uur gespeeld en ik blijf erbij het is fijn dat het spel zo in het donker afspeelt persoonlijk vind ik dat fijn maar het past ook goed bij het verhaal, wat heel erg goed is!. En dat maakt het ook moeilijk om te stoppen met spelen door de soepele gameplay en fijne combat dan ben je zo 3 of 4 uur verder. Och dit deel is (tot nu toe) zo veel beter dan deel 2 voor beginners en gevorderden je kan zo in stappen in the Night Train!.

avatar van Onderhond
Voelt als thuiskomen. Ondertussen anderhalf uurtje gespeeld, de intro gehad en wat rond kunnen lopen. Voelt vlotter aan als het tweede deel, momenteel word je nog duidelijk in één richting geleid, heb vooral zin om weer op verkenning te gaan in de eindeloze gebieden. Zal in de loop van het komende jaar nog wel wat updates geven