void tRrLM(); //Void Terrarium (2020)

Alternatieve titel: void tRrLM();++ //Void Terrarium++

PlayStation 4 / Nintendo Switch / PlayStation 5
Action / RPG

Ontwikkeld door Nippon Ichi
Uitgegeven door Nippon Ichi

In dit spel speel je een kleine robot die in een post-apocalyptische wereld de zorg overneemt van de laatste overlevende mens. Je wordt daarbij bijgestaan door een computereenheid die verantwoordelijk was voor de uitroeing van de mens maar daar nu erg spijt van heeft. Je probeert de basis uit te breiden en probeert te voorkomen dat Toriko honger lijdt of ziek wordt.

Dit weekend deze even gespeeld voor een uur of twee. Het is een soort rogue-lite adventure met de bedoeling een plaats op te bouwen voor de laatste overlevende van een gekoloniseerde planeet.

Je hebt een soort hub waar je het meisje verzorgt en nog een paar andere kleine activiteiten kunt uitvoeren. Ook een plaats die gaandweg groeit en meer mogelijkheden geeft naarmate je blauwdrukken afwerkt.

De bouwstoffen om dat te doen haal je in toevallig gemaakte dungeons waar iedereen beweegt op het ritme van jouw bewegingen. Je begint telkens weer vanaf level 1 en ook op de laagste layer van je dungeon en gaat zo telkens dieper tot je een bepaald doel bereikt hebt. Vaker wel dan niet ga je echter onderweg dood. Gelukkig hou je dan alle grondstoffen bij die je dan weer verwerkt, of ook voedsel dat je aan het meisje geeft.

In principe is dit wel een soort game dat ik graag speel, het is een beetje in de trant van een Sorcery Saga of ook een Cladun (hoewel thematisch heel verschillend). Maar ik vind dat er iets te veel toeval in het spel is en ook een paar andere elementen irriteren. Zo vind ik de moeilijkheidsgraag nogal ongebalanceerd en heb ik steeds minder zin weer opnieuw vanaf level 1 te beginnen.

Eens kijken, voorlopig leg ik het aan de kant.

Wie bedenkt dit soort krankzinnige titels zeg.