Horizon Chase Turbo - Senna Forever (2021)

PlayStation 4 / Xbox One / Android / Apple iOS / Nintendo Switch / PC / Macintosh
Racing

Ontwikkeld door Aquiris
Uitgegeven door Aquiris

Volg de voetstappen van de legendarische Braziliaanse coureur in een carrièremodus voor een speler met vijf emotionele hoofdstukken. Laat je overdonderen door de snelheid in de cockpit met de gloednieuwe eerste-persoonscamera. Maak lastige keuzes met de nieuwe mechanics voor het optimaliseren van je racestrategie en kies een specifieke configuratie voor elk circuit en de weersomstandigheden. Probeer meer dan 130 van Senna's geweldige historische prestaties te halen in de carrièremodus.

Oude Observator
Wat een prachtig eerbetoon aan de betreurde Ayrton Senna.

Doorheen vijf hoofdstukken doorloop je de hoogtepunten uit Senna’s carrière. Deze hoofdstukken dragen een zeker heroïsme en emotionaliteit in zich. Bij iedere track krijg je een woordje uitleg, waarbij het belang van de wedstrijd beklemtoond wordt. Iedere wedstrijd heeft ook unieke uitdagingen, die een weerslag moeten geven van Senna’s prestaties op die bewuste dag. Ook weersomstandigheden zoals ze destijds waren worden nagebootst. Het levert een geheel ander gevoel op dan bij de originele game, waar iedere race op zichzelf stond en er eigenlijk van een verhaal geen enkele sprake was.

Grafisch is de game een streling voor het oog - ik hou sowieso enorm van deze stijl. De omgevingen voelen levendiger en sprankelender aan dan voorheen en de toevoeging van first-person view verwelkom ik met open armen. Het snelheidsgevoel wordt gevoelig versterkt wanneer je van achter het stuur de 2D-wereld ziet voorbijflitsen. Ook addities als het gejuich van publiek (zeker het Braziliaanse publiek is fenomenaal) geven een significante boost aan de algehele sfeer en ervaring.

Deze DLC is een prachtige toevoeging aan de originele game en eigenlijk verplichte kost voor eenieder die Horizon Chase Turbo een warm hart toedraagt.