LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (2022)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox Series X/S / Xbox One

Ontwikkeld door TT Games
Uitgegeven door Warner Bros

Doorkruis de negen films uit de Star Wars-saga in een gloednieuwe en unieke LEGO-game. Beleef opwindende avonturen vol speelse humor en ga helemaal op in het LEGO Star Wars-universum. Wil je als Jedi spelen? Een Sith? Rebel, premiejager of droid? LEGO Star Wars: The Skywalker Saga bevat honderden speelbare personages uit het hele sterrenstelsel. Of je nu op land of in de ruimte bent: er staat een verscheidenheid aan voertuigen tot je beschikking. Reis op lichtsnelheid in de Millennium Falcon, vlieg met de T-47-luchtspeeder en vecht tegen TIE-fighters in X-wings van het Verzet… dit is de ULTIEME LEGO Star Wars-ervaring.

Ben hier toch wel nieuwsgierig naar. Lego games zijn vaak wel fun en dan met name de star wars versies imo.
Als ik tot aanschaf overga, kies ik denk voor de switch versie ipv Xbox of PS. Voor de graphics hoef je het niet te doen namelijk en lijkt me echt een typische handheld game voor tussendoor of tijdens vakantie.

Lego games zijn inderdaad vaak fun, helemaal als ze gebaseerd zijn op een specifieke licentie. Maar ik moet zeggen...ik loop hier echt niet warm voor, dit is als ik goed tel al nummertje 6 of 7 in de Star Wars reeks waarvan de meeste ook nog eens op de films gebaseerd zijn. Dat begint toch wel een beetje te veel hetzelfde concept uit te melken voor mij...

(zeker aangezien er met Star Wars en het hele expanded universe zo veel meer te doen is dan weer de Skywalker saga te herkauwen).

Edit: ik las net inderdaad de zesde alweer. Maar mijn mening blijft onverandert. Hoewel als ik hem voor 15 of zo vast wel in de kast zal leggen. Dat dan weer wel.

Maar maak dan eens...een Lego James Bond? (alle hoogtepunten uit de hele franchise met alle Bonds? ). Of weet ik het.

Ach 6 (deze meegeteld) Lego Star Wars games in 18 jaar valt wel mee lijkt mij. Laatste dateert alweer van 2015/16 meen ik.
Daarvan heb ik er maar twee echt geheel gespeeld. Voor mij is het juist interessant dat het op de films is gebaseerd en op Skywalker.

Er zijn ook genoeg andere franchise aan bod geweest, Jurassic Park, Batman, Movie, Harry Potter, Indiana Jones, DC, Lord of the Rings, City, Incredibles, Chima, Racer enz enz
Maar deze bovengenoemde boeien me dan weer niet echt.

Van uitmelken mbt, Star Wars Lego, is mijn inziens (nog) geen sprake

Ze boeien mij allemaal. Net daarom houd ik dus liefst variatie in de Lego games met licentie. Ook al speel ik ze zelden uit (maar wel graag). Er liggen nog heel wat franchises te grabbel die aardige games zouden maken.

Blijf dus erbij dat ze wat te vaak in de Lego ton graaien. Maar goed. Dat is geen doodszonde an sich, eerder zoals ik al zei - deze komt niet direct het huis in. Vroeg of laat vind hij vast wel zijn weg in mijn collectie (die er nog een 3 of 4 mist).

Ik heb deze gewoon in een opwelling in de pre-order gezet, want bij de deluxe versie zit een exclusieve Lego Skywalker minifigure. Ja daarmee weet je mij wel over te halen, aangezien ik stiekum ook wel een AFOL ben.

Lego games heb ik bijna allemaal gespeeld en veel ook voor de volle 100%. Altijd wel goed vermaak maar de laatste paar Lego games waren wat weird en heb ik geskipt (Lego worlds bijv). Hopelijk is deze weer wat meer klassiek van opzet.

Verder las ik vandaag ook dat deze tzt mandalorian en roque one dlc krijgt, dat is ook een goed vooruitzicht.

Tot nu toe was dit wat mij betreft de leukste Lego Star Wars game: LEGO Star Wars: The Force Awakens (2016) - GamesMeter.nl, leuke dlc daar ook en zelfs een goede Vita port.

Ik heb een game als deze het liefst digitaal, maar kan middels mooie inruil deal voor een zacht prijsje krijgen, dus dan maar de reguliere card versie. DLC koop ik wel in de e-shop.

Force awakens was idd een erg leuke/goede Lego Star Wars, dat is een van de twee die ik wel helemaal heb doorlopen

Als favoriet houd ik het gewoon bij The Complete Saga en The Clone Wars. Maar ik mis bvb nog wel The Force Awakens en ook deze zal nog wel even duren.

Lijkt me wel dat het een traditionele Lego licentie game is aan de gameplay te zien. En ook al koop ik het niet meteen...dat vind ik ook gewoon wel het leukst.

HOEWEL - als Lego Builder's Journey weer eens in de aanbieding is op de Switch ik die wel in huis haal. Dat lijkt me namelijk best een leuk puzzel spel waar je een lego figuurtje door de wereld loodst middels het verplaatsen en herplaatsen van blokjes.

Maar kijk dat ze voor DLC gaan dippen in het expanded universe bij bvb Rogue One en The Mandalorian vind ik dan wel weer heel leuk. Al had ik zelf dan weer zoiets van...maak dan een heel Lego Star Wars Tales game met verhalen in, uit en rondom de diverse karakters inclusief dit als standalone. Zoals bvb de DC en Marvel Lego games. Dat lijkt me dan weer erg tof.

Maar goed zoals gezegd ook deze (en Force Awakens) zullen ter zijner tijd wel in de kast belanden. (net zoals de ontbrekende Avengers - daar mis ik er ook nog eentje van).

En ik zou nog altijd graag een Bond Lego zien - door de hele 26 films heen...ideale reeks met al zijn snufjes en aktiescenes om een leuke game van te maken. (maar dat is omdat ik vanmiddag de laatste film weer eens gezien heb ).

-marco- schreef:

Toegegeven. Ik ben vanmiddag eens door mijn collectie heengegaan en heb de rits licentie games erbij gehaald vanaf de eerste die ik heb (Lego Star Wars PS2 uit 2005) tot nu en de lijst met al de uitgebrachte games nagegaan (ook omdat de discussies hier even de interesse wekten over hoeveel ik er nou eigenlijk in bezit had en hoeveel ik potentieel nog interesse in heb. (dat is 13 in bezit, en nog 7 of mogelijkerwijze 10 (tel je de Incredibles en de Lego Movie games mee)).

Dan valt 6 Star Wars games over inderdaad 18 jaar eigenlijk wel mee - zeker als ik zie dat er intussen ook alweer 4 DC games zijn en 3 Marvel (dus in totaal 7 Superhero games, 8 als je Incredibles meetelt...wat eigenlijk wel mag).

Het lijkt vreemd genoeg alleen 'bijzonder veel' omdat ik ze wellicht al speel net sinds de beginjaren in 2005 en al de diverse versies en ports heb zien passeren of dergelijks. Dus daar moet ik mijn woorden wel een klein beetje in terug nemen. Hoewel ik wel erbij blijf dat er nog wel meer te beleven valt daar in die Galaxy far far away dan alleen het Skywalker verhaal...

Waar blijven de reviews

Waar blijven de reviews

Er zijn weinig online reviewers waar ik iets mee heb, maar ACG is er eentje van. En die is erg positief.

En toegegeven het ziet er inderdaad wel uit als 'beste' movie adaption als ik het zo even bekijk. Niet dat ik het nou meteen full-price koop, met een redelijke grote wishlist en een nog grotere backlog, maar mijn interesse is wel een stuk groter.

Vandaag de switch versie toch geruild naar PS5 versie.
Vond de gameplay in handheld mode niet zo fijn op de switch en als ik hem toch op de TV ga spelen, dan liever de “beste” graphics

-marco- schreef:
Vandaag de switch versie toch geruild naar PS5 versie.

Vreemd genoeg inderdaad een game of reeks die ik ook enkel op Xbox zou kopen (buiten Builder's Journey). Trekt me totaal niet om dit in handheld mode te spelen. Of dat komt vanwege eerdere matige ports naar vroegere systemen? Geen idee. Maar deze reeks vervolledig ik op de PS3 en de Xbox One.

Gisteren de game gestart op de SeriesX, speel dit samen met m’n zoon en het speelt vertrouwd en prima. We snappen het menu met al die upgrades etc nog niet helemaal maar dat komt wel. Overzicht in co-op (vertical split screen) is wel wat lastig af en toe, ik mis die modus in oudere Lego games dat de game automatisch fullscreen werd als je dicht bij elkaar in de buurt kwam.

Wel al 2 vastlopers meegemaakt, waardoor we de game moesten quitten en opnieuw moesten starten. Risico van de game op release dag spelen zeg maar. Geen showstopper maar wel annoying.

Maar speelt lekker, ziet er goed uit, weer de nodige humor en er is gigantisch veel content, zijn we lang zoet mee.

avatar van AdrievMer86
Had zelf de switch en ps5 fysieke versies aangeschaft. Ja de switch versie kon ik goedkoper krijgen en ging er voor.
Maar moet zeggen dat de switch versie prima te doen is.
Ja heb zelf een normale switch en switch lite. Maar op de switch lite loopt het meer dan prima.
De texturen zijn van mwa naar prima en de framerate is vaak prima te doen.
De ps5 versie had ik als eerste getest en de texturen deden te vreemd.
Het werd vaak te wazig en eenmaal de motion blur uitzetten, werd het iets beter, al nog steeds niet goed.
De framerate met ps5 was wel prima, al nog niet helemaal stabiel.
Ja in vergelijking vind ik de switch versie beter (en je kan portable) en ook was de switch versie 15 euro goedkoper.

De gameplay is trouwens goed en de sfeer en humor zijn meer dan prima!
Je krijgt ook veel content.